חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רוצה לבשל יותר טוב מחמותך? טיפים לארוחת החג המושלמת

 

אז איפה אתם בחג? האירוח נופל עליכם הפעם? זה הזמן להדהים את הגיסים ולהפיל את החמות מהכסא (מטאפורית כמובן). הכנת ארוחת חג מושלמת יכולה להיות מלחיצה, והרי לא זו היא כוונת החג. החוכמה היא לבחור מתכונים קלים להכנה, שלא ידרשו מכם עבודה מרובה, אבל שייראו כאילו עמלתם על הכנתם במשך יומיים לפחות.

 

איך מתחילים?

קודם כל, חשבו את מספר האנשים שיגיעו לארוחה וחישבו על הרכבם. בידקו עם האורחים ענייני צמחונות, כשרות, אלרגיות ושאר ירקות. לא תרצו לעמול על ארוחה בשרית ולגלות תוך כדי הארוחה שרבע מהאורחים לא נוגעים באוכל מסיבה זו או אחרת (ופגשנו כבר אנשים שלא מתקרבים למלפפונים!). אם מגיעים ילדים לארוחה, נסו למצוא מנות שיתאימו גם להם. ריזוטו האספרגוס שהכנתם עשוי בהחלט להיות המנה המנצחת של הערב, אבל רוב הסיכויים שהאחיין בן ה-5 יסרב אפילו להריח אותו. לא חייבים לוותר על המנות היפות והמושקעות, אפשר פשוט להוסיף לצידן גם שניצל ופתיתים, שישמחו את ליבם של הקטנטנים.

 

איך בונים את הארוחה?

חלקו את הארוחה למספר מנות - מנה ראשונה (שיכולה להיות מרק, סלט כלשהו או אפילו דג), מנה עיקרית, תוספות למנה העיקרית ומנה אחרונה. בנוגע למספר המנות וכמות האוכל, מתפלג עם ישראל לבית הלל ובית שמאי (או במילים אחרות: הפולנים מול העיראקים). המקלים מגישים מנה עיקרית אחת, בשרית בדרך כלל, תוספת (כמו תפוח אדמה או אורז, גם זה עניין תלוי עדה) וסלט. המחמירים יגישו לפחות שתי מנות בשריות, שתיים או שלוש תוספות ושני סלטים. גם כאן נסו לחשוב על האורחים שלכם. לא תרצו שהצד העיראקי יתמרמר על כך שהאוכל לא מספיק, או שתהפכו לבדיחת השנה של הצד הפולני על כך שהגשתם אוכל שמספיק לגדוד.

 

מה נבשל?

זה, כמובן, החלק הטריקי של הכנת הארוחה. ללא אוכל טעים, לא יעזור גם סידור השולחן המקסים ביותר, ולנצח תתויגו כ"אלה שאוכלים אצלם רק כשממש ממש חייבים". אם אתם הבשלנים של המשפחה, אותם בני מזל שמסיימים לבשל ארוחת חג מורכבת ונפלאה בשעתיים, אתם מוזמנים לסמן וי על הסעיף הזה ולעבור לסעיף הבא. אבל אם אתם מאלה שזקוקים לקצת הכוונה, הגעתם למקום הנכון. בדקנו בשבילכם מספר מתכונים שיעזרו לבסס את מעמדכם מול החמות.

למנה ראשונה אין מנה מושלמת יותר מלביבות הבטטה האלמותיות של "אורנה ואלה". המסעדה התל אביבית של אורנה ואלה היא כבר מזמן מוסד קולינרי ידוע, ומאז שהוציאו השתיים את ספר הבישול שלהן, גם אנחנו, פשוטי העם, יכולים. לביבות הבטטה הן כנראה המתכון המפורסם ביותר של המסעדה, ולא בכדי, אבל המתכונים האחרים בספר לא נופלים ממנו. חלק מהמתכונים דורשים אמנם חומרי גלם שלא תמיד יש במטבח המצוי, אבל שווה להשקיע ומי שיעקוב אחרי ההוראות (הכתובות בשפה פשוטה וברורה) ישמח לגלות שה-כ-ל מצליח לו.

ואם כבר ב"אורנה ואלה" עסקינן, באתר "שדה שפע" (שבימים כתיקונם תוכלו למצוא בו ירקות למכירה ועצות לגידול ירקות) מצאנו את המתכון למרק הגזר המשובח של "אורנה ואלה". כמה פשוט, ככה טעים.

המוסקה של אהרוני מצוינת למנה עיקרית - טעימה ועסיסית. ואם פספסתם את התכנית בטלוויזיה, גם ברשת תוכלו לצפות באהרוני מכין את המנה.

ולמחמירים מביניכם, שלא יצליחו להעביר את החג בלי מנת עוף ליד הבקר, מצאנו מתכון מנצח של עוף בדבש. נכון, זו מנה קלה ופשוטה יחסית, אבל שיקום מי שמצליח להתאפק ולא לנגב את הצלחת (ואפילו את התבנית) עם עזרת פרוסת לחם עבה בסוף הארוחה. לעוף אפשר להוסיף גם תפוחי אדמה, בטטות, גזרים ודלעת ולקבל את התוספת יחד עם המנה העיקרית.

הגענו לתוספות. כמובן שתמיד אפשר להכין אורז לבן, שהולך נהדר עם כל מנה עיקרית כמעט (ובעיקר עם העוף בדבש שלנו). אפשר אפילו לשדרג אותו, אם מטגנים קלות במחבת שום בשמן זית ומוסיפים לאורז המוכן, אבל לארוחת החג המושלמת, אורז לבן פשוט לא יספיק. במקום האורז הלבן אפשר להכין את נזיד האורז והעדשים הנפלא הזה. הוא הולך נהדר כמעט עם כל דבר, ואם מזג האוויר מעט סגרירי, הוא יוצא אפילו טעים יותר.

בנוסף לאורז כדאי להכין גם תוספת של ירקות. סלט הכרוב הזה של גיל חובב נראה אמנם מאוד פשוט וסתמי, אבל הטעם - טעם גן עדן. ונגלה לכם סוד קטן שמקפיץ את הסלט הזה לגבהים חדשים - אוסם משווקת נודלס שנקראים "מקפיצים נודלס", וניתן להקפיץ אותם במחבת ללא בישול קודם. התוצאה היא שברי נודלס קריספיים, שדומים במרקמם יותר לביסלי מאשר לנודלס. הכניסו שתי שקיות מוקפצות כאלה לתוך סלט הכרוב של גיל חובב, ואתם הופכים למסמר ארוחות החג ל-20 השנים הבאות.

אכלנו, נהנינו, שבענו ועכשיו נותר רק הקינוח. זהירות, נכון שזה "רק" קינוח, אבל על קינוח יכולה לקום וליפול ארוחה. זכרו שהקינוח הוא המנה האחרונה שיאכלו האורחים, ועם הטעם הזה הם יחזרו הביתה, כך שגם כאן כדאי להשקיע. קראמבל הפירות החם עם גלידה של מלכת הקינוחים והמתוקים, קרין גורן, הוא בדיוק מה שאתם צריכים - מתוק, טעים, פשוט להכנה ותאווה לעיניים. אפשר להכין אותו גם כעוגה, אבל חלק מהקסם שלו טמון בקערה האישית שמקבל כל אורח.

אם לא מספיקות לכם המנות שהצענו, ,תוכלו למצוא באתר  kitchen studio מתכוני גורמה נוספים, תוכלו גם לנסות למצוא את מנת הבית מהמסעדה האהובה עליכם באתרRest. פשוט היכנסו לאתר וחפשו את המסעדה. מסעדות רבות מציגות חלק מהמתכונים המובילים שלהן בעמוד המסעדה באתר.

מה עוד?

זהו, כל מה שנשאר לכם עכשיו הוא לסדר את השולחן יפה, כדי שהחמות תהנה גם מהמראה ולא רק מהטעם. טיפים מצוינים לעיצוב השולחן אפשר לקבל פה, ורעיונות לקיפולי מפיות מיוחדים תוכלו למצוא כאן.

מומלץ להירשם לשירות מתכונים שיתן לכם שלל רעיונות למתכונים חדשים

בהצלחה!

שף איתי פרקש וצוות ה kitchen studio

 



תגיות המאמר: בישול, גורמה, kitchen studio


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

kitchen studio

עושים לבישול בית ספר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שף איתי פרקש

מאת: שף איתי פרקשבישול ואפיה21/05/112032 צפיות
זה הזמן להפוך את המזווה שלכם למצויד ומדוגם,כך שכאשר אתם תציצו בו אחרי יום עבודה מה שיעלה לכם בראש זה ארוחה טעימה ובריאה שרקחתם במו ידיכם בקלות והנאה ולא חלילה יציאה לפקקים בדרך למסעדה.

מאמרים נוספים בנושא קורסים וסדנאות

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191723 צפיות
קורס סלולר וניהול מעבדה המצב בשוק כיום הוא כזה, שכמעט לכל אדם מעת עמדו על דעתו, יש מכשיר סלולארי כלשהו, סמארטפון, טאבלט ואפילו שניהם. לעומת זאת המעבדות וטכנאים המוכשרים לתיקונים הנפוצים הנדרשים לאותם מכשירי סלולר – מועטים למדי ביחס לכמות העצומה של מכשירי הסלולר הנמצאים בשימוש כל הזמן ומועדים לתקלות מכל סוג. מסיבה זו, קיימת היום דרישה רבה לאנשי מקצוע מוסמכים, המסוגלים לתת את המענה המושלם לכל צורך בתחום תיקוני סמארטפונים או טאבלטים או כל מכשיר סלולארי אחר. למי מתאים להיות טכנאי סלולר?

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191692 צפיות
למה דווקא טכנאי טלפונים סלולרים ? שכיר או עצמאי – לפתוח מעבדת תיקונים או לעבוד במעבדה פרטית או לעבוד בחברות הסלולריות אתגר – בחזית הטכנולוגית. שוק מפותח וגדל – התפתחות מדהימה בנושא הסלולר התפתחות טכנולוגית. פתיחת שוק המכשירים הסלולרים לתחרות. שימוש הולך וגדל – לא רק טלפון. תלות הולכת וגדולה במכשיר הסלולרי. מכשירי הטלפון שבחזית הטכנולוגית מתאימים לכל הגילאים. שינוי מרכז ההוצאה – העברת עלות השימוש מחברות הסלולר. המחיר הממוצע אותו אנו משלמים עבור המכשיר עלה. חבילות התקשורת מוזלות באופן משמעותי – י

מאת: נויקורסים וסדנאות28/09/172961 צפיות
יותר ויותר אנשים בוחרים ללכת וללמוד מקצוע דרך קורס מקצועי כזה או אחר כאשר לא כולם פונים ללימודי תואר ראשון. הסיבה לכך היא שאנשים מבינים כי סביבה משרדית או סביבה סגורה לא תמיד מתאימה לכולם.

מאת: מגניב קורסים וסדנאות29/09/161856 צפיות
העולם שבו אנו חיים כיום הוא ללא ספק עולם צרכני. הלקוח שלכם חשוף בכל רגע נתון למגוון מוצרים המוצעים למכירה על ידי אנשי מכירות מטעמה של החברה המתחרה. חשוב לזכור כי כישורי מכירה גבוהים הם אינם בהכרח משהו שנולדים איתו, אולם נכון שגישה שאפתנית וכריזמטית בהחלט תוכל לסייע לכם, יחד עם זאת ובסופו של יום מדובר בטכניקה מאד ברורה. השקעה גדולה יותר בשיפור יכולות המכירה על ידי קורס מכירות איכותי למשל, תאפשר לכם להצליח במשימה של הגדלת מכירות

מאת: רוני הכהןקורסים וסדנאות25/09/161712 צפיות
אחד הדברים הבולטים בכפר הקטן הזה שלנו הוא הקשרים שכולנו יוצרים עם אנשים זרים שהדרך היחידה לפתוח ערוצי תקשורת איתם באינטרנט היא על ידי הבנה של השפה הבינלאומית ברחבי הסייבר שהיא השפה האנגלית

מאת: אבי דוידיקורסים וסדנאות03/08/161856 צפיות
בקצרה על לימודי אנגלית למתקדמים עם רמה בסיסית תוך המלצה על לימודי אנגלית בטלפון בהתאמה אישית.

לגרום למישהו לא לעשן, שיטות להפסקת עישון, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, דרכים לא לעשן, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: כן מה אתה אומר מההתחלה, מישהו. ש: מישהו רוצה להפסיק לעשן. אליעד: מישהו רוצה להפסיק לעשן כבר נפסלת עוף. ש: הוא טוען שהוא רוצה להפסיק לעשן. אליעד: אוקי תודה רבה אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי עכשיו בא נתקדם כן, מישהו אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי סיפור מעניין אוקי. ש: שואלים אותו למה אתה לא מפסיק לעשן. אליעד: שואלים אותו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica