חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נכנסת לארון? אל תצא בידיים רייקות

מאת: שף איתי פרקשבישול ואפיה21/05/20112033 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוב הגיע סופו של יום עבודה ואתם מגיעים הביתה מרוטים ומעט מקומטים, פותחים את ארון המזווה כדי לבהות שוב בקופסת השימורים המיותרת ובחצי שקית של איזה תבלין מעלה עובש. המרחק מהמראה המשמים הזה אל הטלפון לטייק אווי או ליציאה לאכול בחוץ קצרה מאוד .

 

מי רוצה בינינו , לרוץ לסופר ולעשות קניות אחרי יום עבודה מעייף? אם קיוויתם לחסוך קצת בענף זה של אכילה בחוץ שהוא בור ללא תחתית של הוצאות, או אם אתם חסים על בריאותכם ולא מעוניינים להפקירה בידי מסעדות מזון מהיר, זה הזמן להפוך את המזווה שלכם למצויד ומדוגם,כך שכאשר אתם תציצו בו אחרי יום עבודה מה שיעלה לכם בראש זה ארוחה טעימה ובריאה שרקחתם במו ידיכם בקלות והנאה ולא חלילה יציאה לפקקים בדרך למסעדה.

 

.אםהמזווה שלכם נראה ריקני ומשמים זה הזמן לעשות יציאה חגיגית לסופר המקומי ולדאוג לצייד את המזווה כראוי.בחרנו לכם 8 מרכיבים שאם תדאגו שתמיד יהיו במזווה אין מצב שלא תוכלו בכל ערב להכין לכם ולבני הבית ארוחה בריאה ומדליקה,בתוך המרכיביםמצורפים גם כמה רעיונות למתכונים מתאימים,

 

1. שמן זית –

שמן זית הוא מוצר שאין לו תחליף במזווה הביתי . אין בישול ללא שומן והשומן שמסתתר בתוך שמן הזית הוא לא אויב שלכם, גם אם אתם בדיאטה תמידית או שומרי בריאות נלהבים.שמן הזית הוא נוזל מוזהב שכל כולו אנטי - אוקסידנטים מובחרים שמורידים את רמת הכולסטרול הרע שלכם,ונלחמים במחלות לב ואפילו מומלצים כטיפול המרחיק מכם את הסרטן. לגבי שיקולי בישול- שמן זית הוא נוזל בישול מושלם ויש בו מגוון סוגים שחלקם קלאסיים לטיגון חלקם טובים לבישול וחלקם מתאימים לאכילה טריים בסלטים ומתאבנים שונים. תוכלו למצוא שמני זית ברמות תיבול שונות ובדרגות כבישה שונות מטעמי בריאות חשוב להקפיד על שמן מכבישה קרה ברמת חמיצות 0.4 . אם אתם אניני טעם תוכלו למצוא שמני זית מובחרים בכל רמה,שמני הזית מגיעים לרמות אנינות אין סופית וטועמי שמן זית המבינים בדקויותיו ממש כמו בתחום היין.

 

2. שום-

כמו שלא יעלה על דעתכם שלא יהיו במטבח שלכם מלח ופלפל או תבלינים אחרים,  כך גם מזווה נטול שום משמעו בישול מעט חיוור . השום מוכן שתעשו לו הכול –והוא יחזיר לכם אהבה בין אם תקצצו אותו תמעכו אותו תאפו אותו,או תטגנו אותו עם מרכיבים שונים, שום ישדרג כל תבשיל כמעט ויוסיףלו טונות של טעם וגם בריאות.כל סוגי המטבחים השונים עושים שימוש מושכל בשום,כל מטבח על פי דרכו, כמו למשל המטבח האיטלקי שיעשיר כל רוטב לפסטה בשום, ואפילו המטבח התאילנדי או ההודי שישלבו אותו בתבשילים השונים חי או מבושל. אין זה מקרה שהשום מלווה בישול של כל כך הרבה תרבויות לאורך אלפי שנים , השום הוא החבר הטוב של הבריאות שלנו, עשרות מחקרים נעשו על השום וכל פעם מגלים שוב ושוב כמה השום אפקטיבי בשמירת גוף בריא.מחקרים הראו קשר בין אכילת שום לבין מניעת מחלות לב,הראו ששום מוריד כולסטרול, הורס רדיקלים חופשיים חצופים שמסתובבים בגוף שלנו יותר טוב מכל תרופה כימית שהמדע שלנו הצליח להמציא.השום מגיע בגרסה הטבעית בשיניים עסיסיות מה שמחייב קצת טרחה וקילוף. מומלץ למעוך תחת הסכין את שיני השום לפני קילופן זה מקל על הקילוף ויוצר בכל שן שום את אותו חומר מסתורי הנקרא אליצין שבו מסתתרות כל סגולות הבריאות הטובות של השום. יש כאלה הקונים שום קצוץ קפוא או אבקת שום וחוסכים זמן ומאמץ אבל מאבדים כך קצת מהערך התזונתי..

 

3. פסטה יבשה-

מי שהמציא את הפסטה היבשה היה בטוח איש אוהב אדם ובעל מודעות חברתית מפותחת. הוא יצר מזון זול שכל שקית ממנו מאכיל לשובע משפחה רעבה במחיר מצחיק. מוצר שיכול לשבת במזווה חודשים ועדיין להיות מוכן לפעולה ברגע ששולפים אותו.מה גם שהפסטה היא מאכל מנחם וטיפולי והסרוטונין שבה ידוע כמשפרמצב רוח ואווירה.היא מתאימה לכל מצב רוח בישולי אתם יכולים לעשות לה רוטב של שפים בחמישה שלבים אם נחה עליכם הרוח,אבל גם להבדיל לזרוק עליה קצת שום קצוץ וחמאה תוך שניות ולטרוף אותה בתיאבון.היא חברה של כל בשר דג או מאכל ים . למרות שקיימתחוקיות כלשהיא בקשר בין סוג הרוטב לסוג הפסטה מה שקובע בסופו של דבר הוא מה שאתם אוהבים.פטוצ'יני או פפרדלה או אפילו הפסטה המצחיקה בצורת פפיונים שהקטנטנים במשפחה מאוד אוהבים.

 

 

4. מרק עוף (שמכינים לבד)-

מרק עוף הוא שימושי למאכלים רבים בין אם אתם משתמשים באבקת מרק או בציר שעשיתם בעצמכם ומוכן לשימוש למאכלים שונים. מרק עוף ישרת אתכם נאמנה אם אתם משפחה שאוהבת מרקים ומאכלי קדרה או אם אתם רוצים לבשל אוכל איכותי מנחם ולא יקר . מרק העוף במזווה יעודד אתכם לבשל מאכלים שיעלו לכם פחות וישאירו אתכם שבעים ומסופקים.לכן תמיד מומלץ שיהיה לכם ממנו במזווה. אם אתם מסתייגים מהאבקה המוכנה דאגו לבשל לסנן ולצנן או להקפיא ציר עוף מתוצרת ביתית אתם תראו שתמיד תמצאו לכך שימוש.את מרק העוף יכולים להחליף מרק של ירקות או של בקר לפי טעמכם והעדפותיכם.מרק העוף יכול להיות גם דיאטטי ודל שומן אם תורידו לפני הבישול את השומן המיותר מהעוף וכמובן את העור.טיפ אחרוןהוא להתאים את הציר הנכון לתבשיל הנכון אם אתם עושים תבשיל שרובו ירקות אז ציר ירקות יהווה בסיס מושלם עבורו ואם אתם עושים תבשיל שעיקרו בשר בקר השתמשו בציר בקר כבסיס.

 

 

5. קטניות –

יתכן ואתם רואים את הכותרת ומיד מדמיינים את עצכם מול השיש בוהים בקערת שעועית שסופגת את מי ההשריה לאט לאט לאט נכון קטניות יבשות דורשות הכנה מראש אבל כמו הרבה סוגים של מזון איטי הקטניות בדרכן האיטיתתומכות בבריאותכם, בעקשנות שלא מביישת צב סבלן ומעבר לכך הקידמה וחברות המזון בראו לנו קטניות מושרות קפואותויש תמיד את קופסאות השימורים הנוחות שתוך שניות מוכנות לשימוש ולזלילה, כמה שקיות או פחיות שימורים של קטניות- עדשים בצבעים שונים חומוס או שעועית הם אוצר של מרקים ותבשילים שימיסו את החורף העיקש ביותר,הם זולים, בריאים וזמינים. אם תגיעו למדף הקטניות בסופר תגלו שיש שם עולם שלם של קטניות שלא הייתם מודעים אליו,כמו שעועית חומה, עדשים בכל הצבעים,חומוס בגדלים שונים ועוד, הקטניות נפלאות עם בשר וירקות או פשוט עם אורז או פחממה אחרת. היו מודעים לעובדה שקטניות בשילוב עם פחממה כמו אורז תפוחי אדמה או אפילו פסטה הופכות בגוף לחלבון איכותי שטוב לא פחות ואפילו יותר מבשר או מכל חלבון שמקורו מהחי.

 

 

6. אורז-

אורז הוא כמו קנבס לבן שמחכה לציור הקולינרי האישי שלכם, הוא גמיש ומגוון וכמו דף חלק סופג לתוכו כמעט הכול. מוצר בסיס כזה שאפשר לעשות איתו הכולפשוט חייב להיות חלק מהמזווה שלכם. בשילוב עם בשר או סויה או טופו הוא יכול להוות מנה עיקרית וכמובן ליכול למלא את תפקידו הקלאסי בתור תוספת נפלאה. הוא לא יקר ויש לו זמן מדף ארוך מאוד. אל תחששו מלקנות אורז מלא רק תקפידו להוסיף לו 2 כוסות מים וחצי לכל כוס אורז שלא כמו באורז לבן,ולאחר רתיחה בשלו אותולפחות 25 דקות על אש קטנה. יתקבל אורז רך ומלא בטעמים. יש המשרים אורז מלא כשעה לפני הבישול אבל זה לא חובה. התנסו באורז בסמטי, באורז אדוםובאורז פרא או לפחות אל תוותרו על סושי ביתי עם אורז עגול המיוחד לסושי.

 

7. עגבניות משומרות או רסק עגבניות

העגבניות נמצאות בכל סגנון בישול ובכל מטבח .לא תמצאו מטבח שלא מכיל אותן. מה לא נאמר ונכתב עליהן. אין עוד ירק או פרי שניתן לעשות מימנו כל כך הרבה תבשילים ומאכלים. אם יש לכם במזווה עגבניות משומרות או רסק עגבניות יש לכם תמיד מה לאכול. ייתכן ואתם חושבים כעת שעגבניות טריות הן טעימות יותר ובריאות יותר מאלה המשומרות ואתם צודקים אבל עגבניות משומרות או רסק עגבניות במזווה יאפשר לכם ליהנות מתענוג העגבנייה גם אם לא עשיתם קניות כבר שבוע ואין אפילו עגבנייה טרייה אחת במקרר שלכם. כך ישירות מהפחית אל הסיר וכבר יש לכם בסיס להמון מאכלים נפלאים. מחקרים אחרונים מראים שבישול העגבנייה לא פוגע ברמת האנטי אוקסידנטים בה אלא אף מגביר אותם.

 

מקורות לקריאה נוספת:

  • Alt, Tracy. "10 Pantry Staples to Make Quick Cooking Taste like All Day Cooking." Menus4moms.com, 2009.

  • Fernau, Karen. "Pantry must-haves to prevent those late-night takeout orders." Tucsoncitizen.com, October 9, 2007.

  • LoCicero, Joe. "10 Pantry Staples You Can't Do Without." Disney Family Food, 2009.

 

  • "Pantry Staples List." Mealsmatter.org, 2009

 

Parker-Pope, Tara. "Unlocking the Benefits of Garlic." The New York Times, June 19, 2009.

 

  • Turner, Lisa. "The Top 10 Antioxidant Foods." Better Nutrition, January 2002


 

 

 

 

 

 

 

 



תגיות המאמר: שמן, מתכון, תבלינים, תבלין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

kitchen studio

עושים לבישול בית ספר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שף איתי פרקש

מאת: שף איתי פרקשקורסים וסדנאות27/12/101810 צפיות
אז איפה אתם בחג? האירוח נופל עליכם הפעם? זה הזמן להדהים את הגיסים ולהפיל את החמות מהכסא (מטאפורית כמובן). הכנת ארוחת חג מושלמת יכולה להיות מלחיצה, והרי לא זו היא כוונת החג. החוכמה היא לבחור מתכונים קלים להכנה, שלא ידרשו מכם עבודה מרובה, אבל שייראו כאילו עמלתם על הכנתם במשך יומיים לפחות.

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183896 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/183269 צפיות
מהו בית בד וכיצד ניתן לדעת האם בית הבד מייצר את שמני הזית בצורה טובה, בריאה ואיכותית? כל מה שרציתם לדעת על תהליך הכנת שמן הזית בבתי הבד השונים ועל סגולותיו של שמן הזית בהוספתו בבישול.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174495 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164068 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152649 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151996 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142162 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica