חפש מאמרים:
שלום אורח
12.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליטוש שיש – הברקה מפתיעה לרצפה מבריקה

מאת: אליעזר שור1ניקיון30/12/20101250 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חושבים על ליטוש שיש? באמצעות הקפדה על כמה כללים בסיסיים תוכלו להבטיח כי תהליך חידוש הרצפות שלכם ישרת אתכם לאורך שנים רבות. רגע לפני שפונים לביצוע תהליך ליטוש שיש - הנה כמה מהדגשים החשובים באמת.

שיש הוא מחצב טבע מרהיב ביותר ובאופן מקרי הוא גם זמין מאוד. זו בין היתר הסיבה לכך שניתן למצוא שיש על כל סוגיו בחלק גדול מהמרצפות בארץ ובעולם. מצד שני ניתן לומר עליו שאחד המאפיינים הבולטים שלו הוא העובדה שארחיו אינם דומים במראה ובמרקם שלהם באופן מושלם.

מאפיין נוסף קובע שעם הזמן, השיש מתחיל לאבד מיופיו המקורי והמראה הייחודי לו מתחיל להשחק. היתרון הוא שבעזרת ליטוש שיש פשוט, קל ונוח ניתן להחזיר לאריחים את המראה הנקי והיוקרתי ואף לחדש את המרקם לכדי חזות נוצצת, נקיה ומלוטשת ביותר, אפילו יותר מהמראה המקורי של השיש.

במקרים כאלה טוב שיש ליטוש שיש - תהליך המתאים מאוד לחללים פנימיים, מסדרונות, חדרי מדרגות ועוד ולכל סוגי חיפויי האבן והשיש: משטחי בטון, חיפויי קירות, מוזאיקות ועוד הניזוקו כתוצאה מהזנחה או תגובה כימית זו או אחרת.   

ליטוש שיש - מחזירים את הברק לרצפה

בהתאם למצב הרצפה ולאיכותה, ניתן להבדיל בין שני סוגים של ליטוש מרצפות שיש:

ליטוש מרצפות שיש באמצעות רשת יהלום. תהליך עדין הנועד להוריד שכבה דקה בלבד של האריח. תהליך זה נועד להסיר כתמים ולכלוך, עד לקבל מראה חדש לאריחים.

ליטוש מרצפות שיש באמצעות אבן יהלום. תהליך מורכב יותר הכולל בראש ובראשונה של סתימת סדקים ואיטום האריחים מפני נוזלים. לאחר מכן, עוברים למילוי הפוגות (הרווחים בין האריחים) בדבק שיש או אפוקסי הדומה לגוון האריח ובשלב האחרון - מיישרים ומלטשים את האריח באמצעות יהלומי ליטוש המחזירים את הברק לרצפה.  

נציין גם כי מרצפות מגיעות מלכתחילה בגודל שונה, שאינו תמיד נראה לעין, אך המשמעות היא רווחים לא אחידים בין האריחים. מסיבה זו מומלץ לערוך ליטוש מרצפות שיש לקבלת מראה ישר ואחיד גם עבור רצפות חדשות בנוסף לחידוש מראה הרצפות הישנות. יש לציין כי במקרה של מרצפות חדשות, מומלץ לחכות כשבוע עד שבועיים אחרי התקנת הרצפה, בכדי לוודא כי התשתית התייצבה והתייבשה כראוי. 

ליטוש אבן שיש - כל השלבים לביצוע

ליטוש אבן שיש הינו תהליך הכולל כמה שלבים עיקריים:

השלב הראשון של התהליך מתחיל בחריצה עמוקה של הפוגות בין האריחים באמצעות דיסק יהלום. אחרי שאיבה מדוקדקת של המשטח המאובק, פונים למילוי הפוגות מחדש על ידי דבק שיש בגוון המדויק של האריח. להבדיל מחומר "רובה" המוכר, המשנה את צבעו עם הזמן, פיגמנט הצבע של דבק שיש אינו משנה את צבעו לעולם.

שלב הליטושים הוא השלב הבא בתהליך. ליטוש אבן שיש מתחיל בליטוש באמצעות אבן גסה, הנועד ליישר את השטח עד לקבלת משטח ישר ואחיד. יש לציין כי שלב זה יוצר שריטות על גבי האריח, אבל כל ליטוש שיבוא לאחר מכן, יוריד שכבה נוספת מהאבן ויקנה לאריח בסופו של דבר מראה אחיד, חלק ומבריק ביותר.

אחרי שמסיימים את שלב הליטוש ומנקים את הרצפה באופן יסודי, מורחים חומר איטום בשם סילר - חומר מונע ספיגה הנמרח על כל המשטח. רק אחרי שמסיימים את השלבים הללו ומוודאים כי הרצפה יבשה לגמרי, פונים לשלב הסופי, הלא הוא ההברקה הקריסטלית, המשווה לאריחים את המראה המבריק והנוצץ האופייני כל כך לליטוש אבן שיש.

דגשים לליטוש שיש

ההמלצה הראשונה היא להשאיר את שלב ליטוש השיש עד לגמר כל עבודות השיפוץ או הבניה בבית. זאת בכדי שלא לפגוע ברצפה, לשרוט אותה או לא להכתימה בצבע או בלכלוך שקשה להורידו. יחד עם זאת נאמר כי כדאי לבצע ליטוש שיש לפני צביעה של החדר, מאחר ותהליך זה מעלה המון אבק.

נוסף על כך נאמר כי עבודת ליטוש שיש דורשת המון ניסיון, דיוק ומיומנות רבה. השיטות רבות וכן גם המכשור ולכן ליטוש שיש אינה פעולה לחובבנים. עבודה לא מקצועית עלולה לפגוע ברצפות ואף להוביל לנזק בלתי הפיך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אליעזר שור

חברת ניקיון

שירותי ניקיון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אליעזר שור1

מאמרים נוספים בנושא ניקיון

מאת: tiloniניקיון01/03/222981 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: yoni romניקיון14/11/191648 צפיות
מהי קרדית האבק ואיפה היא מופיעה? איך מנקים את קרדית האבק?

מאת: yoni romניקיון22/07/191688 צפיות
מחפשים שירות ניקוי ספות בכפר סבא? מומלץ לכם להכיר מעט יותר את עולם הטקסטיל. חשוב גם להכיר את סוגי הכתמים והריחות שנוצרים על הספות. כאשר תכירו את סוגי הבדים השונים, תדעו מה לצפות מצוות הניקיון.

מאת: yoni romניקיון11/07/182103 צפיות
נוחות, עיצוב, שלווה. מה עוד אפשר לבקש מהספה העומדת בסלון? פעמים רבות איננו מתייחסים לספה שלנו בהגינות. בעוד היא מאפשרת לנו להתרפק עליה בסיומו של עוד יום עבודה עמוס, הרי שאנחנו נוטים לזלזל מעט בניקיונה

מאת: yoni romניקיון25/06/181646 צפיות
ניקוי הבית נחשב לאחד המשימות המורכבות ביותר המצריכות שימוש בשואב אבק איכותי. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי אשר חל במוצרים לניקיון הבית .

מאת: רוני הכהןניקיון02/05/181535 צפיות
בכל בית ומקום עבודה יש שלל של מוצרי ניקיון חשובים, אבל איך בוחרים את הנכונים? קראו את אלה הדברים.

מאת: רוני הכהןניקיון08/04/181435 צפיות
במה תלוי העיצוב של גינה במרפסת של דירה שנמצאת אפילו בגובה של 50 מטר ומעלה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica