חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גני ילדים של שנות האלפיים

מאת: שוקי גגני ילדים09/01/20111965 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחירה בגן ילדים אליו תשלחו את ילדכם אינה עניין של מה בכך. על רקע הסיפורים השונים של התעללויות והזנחה, הורים רבים נוטים להיות הרבה יותר זהירים ורוצים להיות מעורבים יותר במה שקורה בגן.

המגמה הזו משתלבת היטב עם האופנות השונות של גנים נושאיים, גנים אלטרנטיביים למיניהם ועוד צורות מגוונות של גני ילדים שמנסים להתאים את עצמם להשקפות ודרך החיים בה בחרו ההורים, אותה הם רוצים להקנות גם לילדיהם.

סוגים שונים של גני ילדים


אפשר לזהות כמה מגמות עכשוויות בולטות בתמות וברקע החינוכי של גני הילדים. ראשית, של זרמים חינוכיים אלטרנטיביים, לרוב כאלו שמבוססים על שיטות ותורות שהגיעו מאירופה וארה"ב כמו גנים אנתרופוסופיים וגני ילדים בשיטת מונטסורי.

האנתרופוסופיה היא זרם מחשבה שאינו קשור רק לחינוך, אך השפעת מייסדה רודולף שטיינר שהיה מחנך ופילוסוף על החינוך במאה העשרים, הייתה גדולה מאד. העקרונות שהציג יושמו בעשרות השנים האחרונות בגני ילדים ובתי ספר ברחבי העולם, ובהדרגה גם אצלנו.

שיטת מונטסורי, מייסודה של מריה מונטסורי האיטלקיה, פותחה מלכתחילה לצרכים חינוכיים והיא זוכה בשני העשורים האחרונים לעדנה באירופה ובארה"ב.

שתי השיטות, אגב, היו ונותרו חדשניות בעיקר באופן ההתייחסות לילד – כאל אדם שלם, שאת שונותו וייחודו יש לעודד ולפתח.

גני ילדים של שמאלנים


על גני הילדים הדמוקרטיים, הירוקים והאלטרנטיביים, שפופולריים בעיקר באזור המרכז ובאי אלו ישובים קהילתיים, יש מי שאומר בלגלוג קל שהם "גנים של שמאלנים". 

לפחות במקרה של הגנים הירוקים, שמלמדים רגישות לזולת ולסביבתו – כולל החי והצומח – ישנה גושפנקא מיינסטרימית לגמרי מצד משרד הגנת הסביבה שתחת השר גלעד ארדן (ליכוד), שמעניק הסמכות מיוחדות לגנים אלה.

בגני הילדים הדמוקרטיים, האלטרנטיביים או ה"זורמים", מושם דגש על שיתוף והעצמה של הילדים, שמעורבים בקבלת החלטות קבוצתית אך לעיתים קרובות גם חופשיים להקדיש חלק גדול מזמנם לפעילויות על-פי בחירתם האישית.

בכל הגנים מהסוג הזה, פיתוח סובלנות ויחס מקבל לאחר הוא מוטיב מרכזי, ואם תשאלו אותנו – זה ללא ספק המקום להתחיל בו.

גני ילדים אחרים


סוג נוסף של גני ילדים שדומה קצת לסוגים הקודמים הם הגנים ההוליסטיים, שלעיתים קרובות מערבים פעילויות הקשורות לעולם המחשבה המזרחי שעומד מאחוריהם, כגון יוגה, טאי צ'י, שיאצו, טווינא ועוד.

הגנים האלה מתאפיינים בפעילות רבה שנעשית בשיתוף ההורים, ובפילוסופיה הרואה את האדם כמכלול ומנסה לאפשר לו להגשים את נטיותיו הטבעיות או אף לבחור מי ומה הוא רוצה להיות – גם אם מדובר בילד.

אליהם מצטרפים הגנים המוזיקליים, הגנים הדו-לשוניים ואחרים, שלעיתים קרובות בעצם מיועדים להעניק לילדים את תרבות הוריהם, ו/או להמשיך את העבודה החינוכית שנעשית בבית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר מוגש באדיבות אתר המקצוענים, מדריך בעלי מקצוע מומלצים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שוקי ג

מאת: שוקי גטיולים בחו"ל05/09/121036 צפיות
ציריך היא עיר של ניגודים – עיר עתיקה לצד אדריכלות מודרנית, עיר של שייט באגם בבוקר ודי ג'יי בערב. והיא תמיד מופיעה ברשימות הערים הפופולריות, לתיירות ומגורים כאחד.

מאת: שוקי גבניין ואחזקה - כללי10/02/101239 צפיות
ניסיתם להזמין פעם אינסטלטור באמצע הלילה? אם כן, אז אתם בוודאי יודעים ש"24 שעות" הוא רק צורת ביטוי אצל חלק מבעלי המקצוע. אז איך בכל זאת מתמודדים עם בעיית אינסטלציה קשה שמופיעה בלילה?

מאת: שוקי גבניין ואחזקה - כללי25/01/101341 צפיות
אנחנו לא רגילים לחשוב על אינסטלציה כעל טכנולוגיה ועל אינסטלטורים כעל אנשים פורצי דרך, אבל בפרספקטיבה של זמן האינסטלטורים של בבל, רומא או האימפריה הבריטית, בהחלט עיצבו את עולמנו

מאת: שוקי גחברה ומדינה - כללי18/01/101328 צפיות
הבנקים מנסים לשכנע אותנו שעמלות עו"ש הן עניין פעוט. היינו משתכנעים לולא התאמצו כל-כך ולולא זה עלה לנו לא פחות ממיליארד שקלים לשנה

מאת: שוקי גצרכנות18/01/101997 צפיות
קלקול פתאומי של מכונת הכביסה הוא מסוג הדברים שיכולים להוציא אנשים מדעתם, בעיקר אם לא נשארו להם בגדים נקיים ללבוש. מה לעשות וכיצד להתמודד ואילו הן הבעיות הנפוצות, על כך במאמר שלפניכם

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152756 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151927 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142755 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132165 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131982 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138491 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138682 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica