חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הליך העמסה מיידית

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן13/01/2011747 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העמסה מיידית ביום אחד נשמע רעיון די חדש, אבל למעשה הדבר מבוצע כבר יותר מ-15 שנה. ההליך מורכב וכולל חילוץ והוצאת כל השיניים הנגועות בבת-אחת ומייד לאחר מכן השתלה של שתל על גבי המקום ממנו הוצאו השיניים הנגועות. מחקרים ישנים טוענים כי עקירת שן לפני מיקום השתל חייבת בהכרח להיות טראומטית, אולם לא כל השיטות נבדקו בהרחבה. עקירת שיניים מבוצעת כבר עשרות שנים באותה שיטה ובאותה הדרך. משיכה תוך כדי תפיסת השן בצבת ונידנודה עד לעקירתה. בדרך זו לא רק שהשן נעקרת אלא שגם קצוות העצבים נפגעים. השינוי המשמעותי היחיד הוא שעם השנים הכלים שוכללו ומשך הזמן שנדרש לביצוע העקירה והריפוי קוצר באופן משמעותי. בצורה זו לא רק שנקרעת רצועה החניכיים (PDL) והסיבים השונים סביב השקע, אלא גם שהדם המתחיל לנזול מאותו השקע ממנו נעקרה השן מפריע לעבודות השיקום. הגישה הזאת צריכה להתחלף בגישה יותר ידידותית, אחת כזאת שמפחיתה את הטראומה הנגרמת על ידי הוצאת השן בצורה שהייתה בעבר מקובלת.

ניתוח אולטרא-סוניק, הידוע גם בשם piezosurgery, הציג לאחרונה מספר חידושים בתחום ניתוחי הפה. המכשירים בהם משתמשים ב-piezosurgery מוביל ליישום שיטות טיפול חדשות, למשל, הסרה כירורגית של רקמה שניזוקה בחולה סוכרת, חיתוך חניכיים ללא דימום, עקירות שיניים, והכנה אוסטאוטומית-פעולה כירורגית המצריכה חיתוך העצם והכנת הפה לפני הכנסת השתל. Vibrating syndesmotomes הוא אחד הרעיונות שפותחו לאחרונה לעקירת השן וטיפול בשורש. בצורה זו מוגנים העצבים המוליכים לשורשי השן מעצם זה שהעקירה מתבצעת בצורה לא "אלימה" ובכך תורמת לעיקרה א-טראומתית.

הכנה אוסטאוטומית ללא קידוח של השתל מבוצעת באותה הדרך זה זמן מה באמצעות כלים בצורות שונות כדי להתאים לגיאומטריה של השתל. בחלק הקדמי של הלסת העליונה, הקיר החיצוני בחלל הפה דק ולכן עובר תהליך של ספיגה מחדש באופן מיידי. כדי להגביל את הספיגה המהירה אותו הקיר, מומלץ להשאיר לפחות 2 מ"מ בין השתל לבין קצה הלסתי של הקיר החיצוני בחלל הפה. כתוצאה מכך, השתל מוזז מציר השורש אל הציר החכי. כדי להשיג שינוי זה, יש צורך לקדוח בקיר של החך בשקע. במיקום זה, קודחים עיגול תחילה בעצם הצפופה כדי ליצור חריץ בקיר החכי ולאחר מכן, החריץ מורחב באמצעות מקדח בקטרים שונים כדי להגדיל את השתל עד שיתאים לשקע. עם זאת, מחקרים קליניים מראים כי שימוש במקדח שמסתובב בזמן קידוח הקיר החכי לעיתים זז בזמן התנועה או מחליק בשקע. בצורה זו קשה יותר לקדוח חור מדוייק במקום הרצוי. לעתים קרובות, תעלת השן איננה חשופה לפני ביצוע הקידוח הראשוני, מה שגורם לציר השתל להיות במקום הלא נכון. כאשר הדבר לא מושג, הליך הספיגה מחדש הופך לבעייתי. היכולות של מגוון הכלים המשמשים לניתוח piezosurgery, והרעיונות החדשים שפותחו כדי להכין את התשתית לשתל בשקע השן ידועות. עם זאת, מעט מאוד ידוע על יכולתם להכין את הפעולה הכירורגית המצריכה חיתוך העצם ולאפשר קליטה של השתל. למרות כל זאת, השימוש באמצעים רוטטים ודרכי הטיפול הקונבנציונלים הם עדיין דרך הפעולה המועדפת. היום, ולאחר מחקרים רבים, ידוע שהכנה א-טראומטית באמצעות כלים לא רוטרים היא יותר אפקטיבית, פחות טראומתית ויותר נכונה ביולוגית.

800x600 Normal 0false false falseEN-US X-NONE HEMicrosoftInternetExplorer4/* Style Definitions */table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif";}

ד"ר נחום צוגמן

מרפאת ד"ר צוגמן

http://zugdental.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר נחום צוגמן

מרפאת ד"ר צוגמן

www.zugdental.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר נחום צוגמן

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן02/04/111033 צפיות
טיפולי שיניים קוסמטיים מתייחסים לשורה ארוכה של טיפולי שיניים שנועדו לשפר את המראה והחיוך תוך הנכונות לתקן את השיניים השבורות, הסדוקות, הדהויות ואלו עם המרווחים הלא אסתטיים. מכתרים העשויים חרסינה ועד סתימות בצבע השן, המטופלים יכולים לבחור מתוך מגוון של פתרונות שיניים קוסמטיים כדי לשחזר את הבריאות ואת המראה של החיוך שלהם. טיפולי שיניים קוסמטיים ניתנים לביצוע על מנת לתקן כל דבר, החל פגמים קלים בחיוך ועד תיקון השן בגלל שינוי צבע קיצוני, שיניים חסרות, רווחים שווים בין השיניים ועוד.

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן23/03/11957 צפיות
שיקום פה או שיקום שיניים היא פעולה המבריאה שיניים באופן מלאכותי במטרה לשחזר את הפונקציות שאבדו במהלך הזמן בגלל בעיות שיניים שונות שהביאו למצב של חוסר תיפקוד, בעיות רפואיות וכן, לבעיות אסתטיות חמורות. במהלך שיקום הפה מנסה רופא השיניים לשפר סוג של אסתטיקה דנטלית או/ו השלמות הגופנית בעזרת חומר מרפא שנועד למטרת שיקום השיניים

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן04/03/11977 צפיות
השימוש בהשתלת שיניים ביום אחד יכול לעזור למטופלים רבים שאיבדו שן, לרוב שן קידמית וגלויה בפה. במקרה שכזה מאד קשה למטופל להמתין 3-6 חודשים לריפוי השתל לאחר מיקומו בהשתלה קונבנציונלית שכן הוא משלם מחיר חברתי לא קל עבור המתנה זו. מטופלים רבים לוקחים החלטה על פי אותו מדד חברתי ומעדיפים פתרון מהיר של גשר על השיניים במקום שתלים דנטלים, גם אם הם מעדיפים את היתרונות של השתלים. שתלים בהעמסה מיידית יכולים לספק כיום דרך יעילה יותר במתן מענה בו ביום.

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן27/02/11990 צפיות
השיטה של השתלת שיניים ביום אחד הפכה להיות בחירה פופולרית בקרב מטופלים שלא רוצים לחכות תקופה ארוכה של חודשים לפני קבלת השיניים החדשות שלהם. זהו תהליך מיידי האפשר להם לקבל את השתל ואחריו הגשר שעליו יושבות השיניים - הכל בטיפול אחד. התהליך, או השיטה הזאת, נקראת בדרך כלל כהליך של "השתלות שיניים ביום אחד" או 'שיניים היום' ובעוד שזה נשמע מפתה מאוד, אין דבר ללא בעיות ולשיטה הזאת הבעיות שלה

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן18/02/111119 צפיות
למרות העובדה שעבודתם של המנתחי פה ולסת היתה ועודנה מוערכת מתמיד, לאורך השנים דווח כי לעיתים נוצר כשל בין המטרות האסתטיות של המטופלים לבין העבודה שנעשתה על ידי כמה מאותם מנתחים. המטרה של המנתח פה ולסת היא למקם את השתל, אבל אין להם את התמונה הגדולה בראש, והם לא תמיד יודעים למקם את השתל במיקום האידיאלי או בזווית האידיאלית. זה יוצר מצב שבו רופאי השיניים לא יוכלו ליצור, מבחינה אסתטית, את התוצאה הטובה ביותר שהם יכולים, בשונה מזה שאילו עשו הם בעצמם את אותם טיפולי שיניים.

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן14/02/11922 צפיות
שלושה מקרים שפורסמו ב-Journal of Oral implantology הראו כי העמסה מיידית של שתלים בחולים בריאים היו מוצלחים ונקלטו בצורה מושלמת לאחר 30 חודשים של מעקב. מחקרים קודמים לא הצליחו להוכיח את התוצאות של העמסת שתלים לטווח ארוך. על פי Joi, המקרים המוצלחים שצוטטו בדו"ח, נכתבו על ידי צוות חוקרי שיניים טורקיים, אשר סיפקו ראיות חדשות המאשרת את הטכניקה הכירורגית של העמסת שתלים מיידית והשתלות שיניים ביום אחד.

מאת: ד"ר נחום צוגמןבריאות השן14/02/111118 צפיות
השתלת שיניים ביום אחד, הקרוי גם העמסה מיידית, אינם הליכים מורכבים, אך הם כרוכים בעמידה של מספר קריטריונים. יש נפח מינימלי של העצם שבה נדרש השתל להיות ממוקם. רופא השיניים צריך להתאים את הכתרים לשיניים הזמניים בצורה כזאת שתמנע מכל מיני כוחות אשר יופעלו על העצם להשפיע לרעה על השתל. מילוי קריטריונים אלה יסייע לעצם להתפתח סביב השתל

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201601 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181676 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181787 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181598 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171511 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171515 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171387 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica