חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשמל רכב-מערכת חשמל הרכב במכוניות של ימינו

מאת: מימי בוהדנהרכב16/01/20111293 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למה לטפל במערכת חשמל הרכב במוסך בילי?
כאשר המכונית הוצגה לראשונה היו בה חלקים חשמליים מעטים. תעשיית הרכב התקדמה, וכמובן חשמל הרכב ומקצוע חשמלאות הרכב והרכיבים החשמליים של המכונית. בעידן המודרני תפקידה הראשוני של מערכת החשמל ברכב לייצר ולאחסן את האנרגיה החשמלית שצריכה לספק את צרכי חשמל הרכב.
מערכת חשמל הרכב מורכבת, מהסוללה-בטריה –מצבר , מתנע- Starter, אלטרנטור- מחולל סולנואיד הרגולטור-מייצב מתח-תיבת פיוזים-נתיכי הגנה. הסבר בסיסי מאוד של איך מערכת החשמל עובדת?
האלטרנטור-מחולל המתח מטעין את הסוללה בסביבות 12 ולט כמתח תקני עבור כל צרכי חשמל הרכב. אלטרנטור מחובר למנוע על ידי חגורה ומייצר את החשמל הדרוש לטעינת הסוללה. המתח שנוצר בין הסוללה מזין את המתנע ואפשר לך להניע הרכב שלך על ידי סיבוב מתג ההצתה. במוסך בילי מתמחים בחשמלאות רכב מיקצועית לטיפול מסור ויעיל ברכבכם

המרכיב העיקרי בחשמל הרכב שכולם מודעים לו כנראה ומשתנה כמה פעמים במהלך החיים של המכונית שלכהם הינו המצבר-סוללה. האנרגיה החשמלית האצורה בסוללה מפעילה את מנגנוני העזר כגון שעון, רדיו,מחוונים, מחשב הרכב, מערכת האזעקה, מזגן, מערכת הצתה, תאורה פנימית וחיצונית.

הסוללה-מצבר מורכבת שישה תאים לכל תא קוטב חיובי ושלילי. הקטבים מחוברים בטור מופרדים באמצעות מבודדים כל תא מכיל אלקטרוליט,אשר הינו שילוב של מים וחומצה גופרתית. אלה שישה תאים המייצרים ומאחסנים את האנרגיה החשמלית הנדרשת למכונית.

אלטרנטור מייצר את החשמל המשמש לטעינת המצבר . האלטרנטור דורש טיפול ניקוי ותחזוקה שנעשית על ידי חשמלאי רכב מיומן. אלטרנטור מונע על ידי חגורה המחוברת למנוע מייצר חשמל AC אשר מומר מכן לזרם ישר DC לטעינת המצבר
עוד מרכיב חשוב של מערכת החשמל הרכב הינו המתנע-STARTER. זה בדרך כלל נעשה שימוש בו רק מספר פעמים ביום. המתנע הינו צרכן החשמל-זרם הגדול ביותר והוא מייצר את ההכוח עבור התנעת המכונית. עבודת ה- Starter מבוצעת על ידי סיבוב גל הארכובה של המנוע באמצעות גלגל תנופה ובכך מתחיל את תהליך הבעירה בצילינדרים.תהליך הבעירה מייצר דחיסה בתוך הגלילים. ניצוץ הפלג-מצת מתוזמן מצית את התערובת ומניע את גל הארכובה.
מערכת השעונים-מחוונים הינה המרכיב העיקרי והסופי של מערכת החשמל ברכב. כל אביזרי-צרכני החשמל ברכב שלך מחוברים דרך תיבת הנתיכים ידי חוטים ואו רתמות חיווט. תיבת הנתיכים נמצאת בדרך כלל ליד הלוח מעל רגלי הנהג או בתא הכפפות. בתוך תיבת הנתיכים, כפי שאתה יכול לנחש, יש נתיכים רבים. נתיכים אלו באים להגן על המכונית שלך מפני קצרים ועומס יתר שייצור זרם גבוה מדי שיכול לגרום לשריפה ולנזק גדול. כאשר עומס רגעי מתרחש נתיך עלול להתפוצץ. כאשר זה קורה זה צריך להיות מוחלף כי אותו מעגל חשמלי אינו יכול לפעול יותר.

על מנת להיות רגוע שאל אותנו במוסך בילי אייך ניתן לשפר את מערכת החשמל ברכב שלך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מימי בוהדנה

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213819 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213950 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214131 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204599 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195564 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196258 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193504 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica