חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהנדס בניין – המוח שמאחוריי הנכס

מאת: Plant SEOבניין ואחזקה - כללי28/01/2011987 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני קריאת המאמר, תקדישו 3 דקות לפעולות הבאות:  הסתכלו לרגע על מסך המחשב שלכם, המחובר לכונן, כמו כן המקלדת והעכבר מחוברים גם הם, ואם יש לכם מדפסת גם היא מחוברת לאותו כונן, לברי המזל מבינכם יש גם טלוויזיה פלאסמה שמחוברת עם כבל HD לכרטיס מסך חדיש.. עכשיו נסו לחשוב מה צריך לעשות בשביל להמציא את כל הדברים האלו ומכמה חלקים הם מורכבים, שלכל חלק כזה יש עשייה ארוכה וסיזיפית של אלפי אנשים. עכשיו לאחר שהמוח שלכם עוסק עמוק במחשבה תסתכלו קצת מסביב, תראו איפה אתם יושבים. כן כן, מרבית הסיכויים הם כי אתם נמצאים כרגע בתוך טונות של ברזל ובטון יצוק בצורה של מלבן. בואו נקרא לזה בית. אותו בית ש מהנדס בניין החליט איך הוא יהיה בנוי עד החלק הקטן ביותר בו. בדיוק כמו הרכיב הקטן ביותר במחשב שלכם.

אני מניח שרובכם הולכים לישון וקמים בכל יום באותו מקום, הולכים לאותו מטבח להכין אוכל, אותה מקלחת ונשכבים באותו סלון כדי לראות טלוויזיה. האם חשבתם לרגע מי המוח שעמד מאחוריי המקום הזה שאתם מבלים בו כל כך הרבה זמן? האם חשבתם איך כל הדבר הזה בנוי כדי שאם ארצה לראות טלויזיה אז הצלחת הלווינית שעל גג הבית תקלוט את הערוץ שאני רוצה, או נהפוך הוא הכבלים שמתחת לאדמה? האם חשבתם איך זה שאני פותח את הברז ויוצאים מים? מאיפה הם מגיעים? איך המים מנוגדים לחוקי ניוטון ובעצם עולים למעלה כנגד כל חוקי הפיסיקה של כח הכבידה? או איך דרך ארון מוזנח בחדר מדרגות מתנהל כל החשמל בבית שלנו? כמובן שלכל אחד מהדברים שהעלתי יש הסבר הגיוני ואיש מקצוע שזו עבודתו. אך לולא תכנון קפדני של מהנדסי בניין, כל הבאים בשרשרת לא היו יכולים לבצע את עבודתם.

כאשר מהנדס בניין מתכנן את הבית שייבנה, הוא לוקח בחשבון יציבות, עמידתו מפני רוחות ורעידות אדמה, משתמש באמצעים חסכוניים על מנת למזער עלויות. בבניית מבנה יכולים להשתתף מספר מהנדסי בניין או מהנדס בניין אחד, תלוי בגודל הפרוייקט.

שימו לב שלאחרונה כשמדברים על רעידת אדמה מדברים על מספר הבתים העצום בישראל שצריך לעבור שיפוץ ניכר על מנת שיעמוד ברעש אדמה. אנו עדים לליקויים של מהנדסי בניין רבים אשר לא חשבו על מקרה כזה, או רצו למזער עלויות יתר על המידה. לפיכך מי שיכול מבחינה כלכלית משפץ את הבניין (רצוי בהמלצת מהנדס בניין בכיר) ומי שלא נותר עם התפילות. כמו כן אפשר לשים לב להגמוניה בין מהנדסי בניין. כנראה שבזמן שמהנדסי הבניין בנו בתים הם התחשבו בעתיד חברייהם, דילגו על סעיף "יציבות הבניין מול אסונות טבע" ויצרו להם עבודה של שיפוץ מבנים לקראת רעידות אדמה. (כמובן שהמשפט נכתב בנימה צינית).

עבודה נכונה של מהנדס בניין כרוכה בעבודה טובה של מהנדס בנייה אשר מורה לו על כמויות החומר, איכותם, וסוגם. אבל זו חשיבה אפילו עוד יותר עמוקה, ואחריי התובנות שהסקתם בפסקה הראשונה אני אחוס עלייכם מלהכנס לזה לעת עתה.

 



תגיות המאמר: תכנון, בניה, בניין, מהנדסים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Plant SEO

מאת: Plant SEOתחבורה ורכב - כללי03/03/111351 צפיות
אחד האמצעים המסייעים למלחמה בתאונות הדרכים הוא הגברת הויזיבליות של מכשולים ואף שולי בדרך לנהג בקטעים בעיתיים. במאמר שלפניך תיאור ודוגמאות כיצד משתמשים בחו"ל בעיני חתול כמענה לצורך זה בדיוק.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222808 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223116 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211752 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica