חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות האחריות החברתית של המוסד לביטוח לאומי

מאת: חייםביטוח לאומי07/02/20111501 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות שזה לא נדמה כך, לא תמיד היה המוסד לביטוח לאומי חלק אינטגראלי מהמדינה. למעשה, רק בשנת 1953 התקבל בכנסת חוק ביטוח לאומי, ורק שנה לאחר מכן הוקם המוסד עצמו. כיום קשה מאוד לתאר מצב בו ביטוח לאומי לא עומד מאחורי האזרחים, על מנת לספק להם את הזכויות המגיעות להם. הנושא של זכויות רפואיות והקשר בין מימוש זכויות רפואיות לבין ביטוח לאומי הפך כל כך אדוק, עד שלעיתים איננו שמים לב מהי המשמעות המקורית של המוסד.

מה תפקידו של ביטוח לאומי?

במילים פשוטות, ביטוח לאומי צריך ואמור לספק לאזרחים הגנה מבחינה כלכלית במצבים בהם הם או משפחתם אינם יכולים לעמוד בתשלומים כלכליים. המצב הכלכלי הספציפי, המאפשר פנייה אל ביטוח לאומי מצד אחד, והן מימוש זכויות רפואיות לגיטימיות בהן ביטוח לאומי מטפלל - מעוגנים שניהם בחוק. התקנות השונות של חוק ביטוח לאומי מכילות את כל המצבים האפשריים בהם אזרח נזקק לתמיכה מכספי ביטוח לאומי, בטווח הקצר והארוך. בנוסף, ביטוח לאומי מטפל כמובן גם בתשלומים עבור קצבאות נכות וקצבאות פגיעה אחרות הקשורות לערך העבודה.

זכויות רפואיות הן חובה לכל אזרח

מימוש זכויות רפואיות דרך ביטוח לאומי חייב להיעשות בדרכים המקובלות ובעזרת טפסי הבירוקרטיה הנכונים על מנת להצליח, ולכן לפעמים כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע וגורמים מומחים על מנת להצליח בכך בקלות. יחד עם המצבים הללו של מימוש זכויות רפואיות, ישנם גם מצבים אחרים הקשורים אל ביטוח לאומי כגון אבטלה, נכות כללית, השלמת הכנסה, תשלומים בגין חופשת הריון וחופשת לידה וכמובן פגיעה עקב מלחמה או טרור.

האם אתם יודעים על כל הזכויות המגיעות לכם?

רבים מן האזרחים אינם מודעים לסעיפים הקטנים שבחוק ביטוח לאומי ולכן לפעמים אינם מנצלים את הזכויות המגיעות להם. מצב זה אינו רצוי ויש להימנע ממנו, ולכן גם אם אינכם מכירים לעומק את חוקי ביטוח לאומי, כדאי שתבדקו האם הם חלים עליכם. תפקידו של ביטוח לאומי הוא לא להגן רק עליכם אלא גם על בני משפחתכם, כמו למשל במצב של פטירה ודאגה לאלמנות או אלמנים או גמלאות לקשישים. שירותי סיעוד הנכללים תחת מימוש זכויות רפואיות של כספי ביטוח לאומי גם הם מעוגנים בחוק, ולכן לא כדאי לוותר על פנייה למוסד לצורך שיפור רמת החיים.

האזרח בראש סדר העדיפויות

המוסד לביטוח לאומי כפוף למשרד מבקר המדינה ופועל תחת פיקוח של משרד הרווחה, וכגוף סטטוטורי הוא פועל מכוח החוק ותפקידו ליישם אותו. הבטחה והגנה על משפחות נזקקות הן בראש סדר העדיפויות של המוסד לביטוח לאומי, ולכן גם מימוש זכויות רפואיות נכלל תחת החובות הללו עבור כל אזרח, אשר החוק מגן עליו ומגבה אותו במישור הכלכלי והחברתי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מימוש זכויות רפואיות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים

מאת: חייםחוק ומשפט - כללי19/12/101012 צפיות
כל תושב במדינת ישראל, זכאי על פי חוק לזכויות רפואיות וסוציאליות בכל מקרה של פגיעה או מחלה. המוסד המרכזי בישראל אשר אחראי למימוש זכויות רפואיות אלה הוא המוסד לביטוח לאומי. ישראלים רבים אינם יודעים בדיוק באלו מקרים מגיעות להם זכויות רפואיות ופעמים רבות גם עם הגשת תביעות לגופים השונים, לא מקבלים את כל המגיע להם על פי חוק, לאחר תהליך ארוך ומסורבל

מאת: חייםאובדן כושר עבודה19/12/102508 צפיות
לפי חוק הביטוח הלאומי התשנ"ה 1995, כל אדם שאינו בעל יכולת לעבוד ולקיים את עצמו כתוצאה ממחלה, תאונה או לידה, זכאי לקבל קיצבת נכות כללית. תפקידו של המוסד לביטוח לאומי הוא קביעת אחוזי נכות של המבוטח וקביעת שיעור קיצבת נכות כללית לה הוא זכאי בהתאם לאחוזי נכותו.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164406 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153128 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142989 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143583 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132338 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132544 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129694 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica