חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי מחלת מקצוע/ עו"ד ארז כהן

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/20132334 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי מחלת מקצוע/ עו"ד ארז כהן

מחלת מקצוע הינה מחלה בה לקה העובד במהלך עבודתו. בניגוד לתאונת עבודה בה מתקיימת פגיעה חד פעמית, מחלת מקצוע אינה מקרה של פגיעה חד פעמית שארעה במקום מסוים אלא מחלה שהתגבשה אצל העובד כתוצאה מתנאי עבודתו. חוק הביטוח הלאומי קובע כי פגיעה בעבודה יכולה להיות תאונות עבודה או מחלת מקצוע.

בתקנות הביטוח הלאומי מופיעה רשימה מפורטת של סעיפי ליקוי ומחלות נפוצות המוגדרות כ"מחלות מקצוע". מחלת מקצוע מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי רק אם מצויה היא באחת הרשימות. כלומר, הרשימה הינה רשימה סגורה וביטוח לאומי מכיר רק במחלות מקצוע שצוינו במפורש בתקנות. על מנת שמחלה מסוימת תוכר כ"מחלת מקצוע" יש להוכיח למוסד לביטוח לאומי קשר ישיר בין התפתחות המחלה למשלח ידו ועיסוקו של הנפגע.

עם זאת, בית הדין לעבודה קבע בפסיקתו דרך נוספת להכרה כנפגע עבודה באמצעות תביעה על דרך תורת המיקרוטראומה. כאמור, עיקרון זה מוגדר בתפיסתו כמחלת מקצוע הנגרמת כתוצאה מתנועות חוזרות ונשנות. למעשה ניתן לומר כי הרשימה אינה באמת רשימה סגורה וכי יש לנפגע אפשרות להיות מוכר אף אם מחלתו איננה מופיעה ברשימה האמורה.

מקרה שכך קרה, אדם בשנות הארבעים לחייו עובד כסַבָּל במשך 17 שנה לערך, פנה לביטוח הלאומי בבקשה שזה יכיר בו כנפגע עבודה בגין הפגיעה בגבו. המוסד לביטוח לאומי דחה את בקשתו וסירב להכיר בו. בעקבות כך, הגיע אותו נפגע למשרד עורך דין לקבלת ייעוץ משפטי מאחר והוא סובל שנים רבות מכאבי גב חזקים בשל פריצת דיסק כתוצאה מהרמת משאות כבדים כחלק מעבודתו היומיומית. עורך הדין של אותו אדם הגיש תביעה לבית הדין לעבודה ונקבע כי המסמכים הרפואיים הצביעו על כך שהתובע סובל שנים רבות מכאבים בגבו כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות. בסופו של יום, ולאחר שנקבע כי קיים קשר סיבתי בין הפגיעה למקום העבודה, הכיר בית הדין בזכותו של אותו אדם להיות כמי שחולה במחלת מקצוע במסגרת תורת המיקרוטראומה.

מניסיוני, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון מקצועי בנושא תביעות בגין מחלת מקצוע על מנת שיוכל להנחות בתביעות מסוג זה החל מהשלב הראשוני של מילוי הטפסים לביטוח לאומי ועד לשלב הסופי, לרבות הגשת תובענות לבית הדין לעבודה וייצוג בוועדות רפואיות.

 

האמור לעיל אינו מהווה חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. 

עו"ד ארז כהן עוסק ברשלנות רפואית, דיני נזיקין, תביעות ביטוח לאומי, תאונות דרכים.

לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד ארז כהן:

משרד: 03-9241186                   נייד: 052-5262626

מייל: ec@cohenerez.com    אתר: www.cohenerez.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בכבוד רב,

ארז כהן, עו"ד

נייד: 052-5262626                 משרד: 03-9241186

מייל: ec@cohenerez.com    אתר: www.cohenerez.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז כהן

מאת: ארז כהןנזיקין29/05/144794 צפיות
לצערנו, במדינת ישראל בני אדם נפגעים בתאונות דרכים ברמה יומיומית. כאשר בני אדם נפגעים בתאונת דרכים לא תמיד הם יודעים כיצד לפעול. במאמר זה ננסה לתת מס' טיפים חשובים על מנת לדעת כיצד לפעול כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים.

מאת: ארז כהןנזיקין14/08/131493 צפיות
פיצויים לנפגעי תאונות דרכים/ עו"ד ארז כהן

מאת: ארז כהןנזיקין06/08/131384 צפיות
מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות - תלמידים/ עו"ד ארז כהן

מאת: ארז כהןרשלנות רפואית06/08/131138 צפיות
מהי רשלנות רפואית מבחינה משפטית? והאם ניתן לקבל פיצוי כספי בשל כך?/ עו"ד ארז כהן

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164403 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153126 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142987 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143580 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132543 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129692 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

מאת: שני שמעוניביטוח לאומי24/07/1212628 צפיות
הקידמה כיום מאפשרת גם במקרים של נכות לנהל שגרת חיים רגילה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica