חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכל עניין של כימיה

מאת: hamer anatביקורות מוצרים07/02/20111266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכל עניין של כימיה

אנחנו מסתובבים על פני הכדור השלנו כבר מליונים של שנים, ובתקופה לא מעטה זו, הצלחנו להמציא , באמצעות טכנולוגיות שונות- חדישות יותר או פחות – מליוני מוצרים שמשרתים אותנו ועוזרים לנו במהלך החיים השוטפים. אלא שהחיסרון הגדול של הדבר הזה, הוא האפקט הנוסף והמשמעותי – ההרס והנזק הסביבתי. כדור הארץ מזדהם, בשל סיבות וגורמים רבים, ועלינו מוטלת האחריות לנסות ולמזער את הנזקים. הסיבה המרכזית להרס הזה, הוא השימוש במוצרי גלם שאינם ידידותיים לסביבה. אך יש גם מוצרים הנחשבים ללא-ידידותיים ולמרות הדימוי השלילי, אינם כאלה. כימיקלים, למשל, הם כאלו – שנויים במחלוקת. כימיקלים, כשמם, הם למעשה תוצר של תעשיה כימית. מדובר,למעשה,בחומר שאינו מצוי בטבע וכדי שיהיה ממנו – יש לייצר אותו באופן מלאכותי. השימוש באותם כימיקלים להם השוק נזקק נפוץ ביותר ואנו משתמשים בהם לשפע של מטרות (חומרי ניקוי, ריסוס ביתי נגד מזיקים, תרופות ועד לחומרי נפץ וכדומה). לתוך הקריטריון של המילה כימיקלים, נוכל להוסיף גם את חומרי טעם וריח אשר מוספים באופן מלאכותי למוצרי מזון ואפיה שונים, כדי לשפר , כצפוי, ריח וטעם. על מנת לייצר את אותם חומרי טעם וריח, על מנת שנוכל להעשיר בהם את המוצרים הרלוונטיים לנו, יש לבודד את הרכיבים המרכיבים את הטעם אליו אנו שואפים להגיע, ואז, לנסות ולדמות את הטעם הזה באמצעות חומרים מלאכותיים – אשר אינם מן הטבע (כלומר-סינתטיים). יתרונם הגדול של אותם חומרי טעם וריח, הוא בעובדה שהם, בניגוד למקביליהם הטבעיים, עמידים הרבה יותר לכל פגע והרס ובכך משרתים את החברות המייצרות טוב יותר.

דבר נוסף הקשור לנושא הכימיקלים, הוא עניין של טיהור שפכים. בשל שפע הצריכה , יש גם עיסוק רב בנושא שפכים, ורעיון טיהורם הוא למעשה שיפור איכות הסביבה. טיהורם של השפכים מתבצע באמצעות מתקן המנקז את השפכים אליו דרך צינורות ביוב ולאחר תהליך הטיהור, מוזרמים השפכים המטוהרים להשקיית שטחים חקלאיים, למשל. תהליך טיפול בשפכים, שהוא תהליך מורכב וחשוב,מורכב משלושה שלבים קריטיים ומרכזיים –

א. טיפול ראשוני בשפכים, בו זוכים השפכים לסינון הבסיסי ביותר. בטיפול זה, דואגים לשקיעת החלקיקים הכבדים והמוצקים המיותרים מופרדים. מדובר בסינון גס מאוד וראשוני של השפכים והוא אינו מספק דיו.

ב. בטיפול השניוני, נוסף תהליך ביולוגי בו מפרקים את החומרים האורגניים בתוך מי השפכים ומסלקים עוד מוצקים מיותרים ואת המיקרואורגניזמים הגורמים לזיהום בתוך הנוזלים. כך, מתקבל נוזל צלול יותר בעל ריכוז נמוך של זיהום.

ג.בשלב האחרון, יש לסנן את השפכים לרמה כזו שתאפשר שימוש חוזר בהם – אם באמצעות השקיית גידולי החקלאות ואם לשם פיזורם על אקוויפרים (שכבת סלע המאפשרת אגירה של מים לצרכי שימוש מאוחר יותר) ברחבי הארץ.

חשוב לזכור, שרק לאחר השלב השלישי – כאשר השפכים הובאו לרמת טיהור מקסימלית, ניתן להשתמש בהם שוב. כך, נוכל לסייע לכדור הארץ ולשמור עליו מפני זיהומים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

anat

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת hamer anat

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 21/03/111157 צפיות
חיינו על פני כדור הארץ רצופים גרימת נזק מתמשכת לכדור עליו אנו חיים. על הפתרונות כל – במאמר הבא.

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 18/03/111257 צפיות
כולנו אחראיים לאיכות הסביבה על פני כדור הארץ. הכדור הוא של כולנו. במאמר הבא תמצאו מספר דרכים לשמירה על איכות הסביבה.

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 16/02/111100 צפיות
מליוני שנים על פני כדרו הארץ הפכו את הכדור שלנו לרגיש במיוחד. איך נגן עליו בדרכים הטובות ביותר? נהיה זהירים. על כך – במאמר הבא.

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 14/02/11958 צפיות
הטבע לעיתים מביא בעצמו להרס סביבתי ולנזקים. מזיקים ועשבים שוטים, הם דוגמא מצויינת לכך. על הפתרונות – במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא ביקורות מוצרים

מאת: אבי דוידיביקורות מוצרים02/01/192905 צפיות
מתי ואיפה כדאי לרכוש מזרונים זולים לשנת לילה נוחה ובריאה.

מאת: אלכס אדמוןביקורות מוצרים07/06/173202 צפיות
בישראל קיימות חנויות קוסמטיקה רבות בהן ניתן להשיג מוצרים ים המלח בזול. מה כדאי לכם לדעת על מוצרי קוסמטיקה ים המלח לפני קנייתם וכיצד להשתמש בהם כדי להפיק מהם תועלת מרבית?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161831 צפיות
מזה שנים רבות כל אחד במדינת ישראל יודע כי לשתיית מים מהברז מתלווים לא רק טעם לוואי, אלא גם חלקים של חול, חלודה ואפילו אבנים קטנות. את כל אלו, אנחנו בוודאי שלא רוצים במי השתייה שלנו, ולכן, האופציה הטובה ביותר היא לשתות

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161689 צפיות
מים מסוננים של בר מים תמי 4 מספקים לנו לא רק את המים הטובים והבריאים ביותר לשתייה, אלא גם שומרים על הסביבה. אם התלבטתם פעם, מדוע עדיף ליהנות ממים טריים ואיכותיים ממכשיר בר המים של חברת תמי 4, לפניכם כל הסיבות.

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161652 צפיות
המים שאנחנו שותים עלולים להכיל לא מעט חיידקים, אשר חלקם עלולים לסכן אותנו. למרות שהחיידקים נמצאים בכל מקום, הרי שכאשר אנחנו

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161777 צפיות
כולנו יודעים כי מים הם הבסיס לחיים, אבל חשבתם פעם איזה מים אתם שותים? אם אתם רגילים לצרוך את מי השתייה שלכם מהברז, כדאי שתחשבו שוב. המים המגיעים אלינו מהברז מכילים לא פעם מזהמים, אשר בהחלט אינם ראויים לשתייה. אז מה עושים?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161777 צפיות
איזה מים הכי כדאי לנו לשתות? זוהי שאלה שכל אחד שואל את עצמו. האם אפשר להסתפק בשתייה של מי ברז? או שאולי לקנות בקבוקי מים מינרלים? האם מים מסוננים של בר מים תמי 4 הם התשובה האופטימאלית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica