חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בשפכים בדרך לסביבה ירוקה

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 16/02/20111099 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיהור שפכים בדרך לסביבה ירוקה

אנחנו כבר מליוני שנים חיים על כדור הארץ, והתעשיות הטכנולוגיות שהתפתחו במאה האחרונה הצליחו לגרום לזיהום אויר ולזיהום סביבתי מהחמורים שידע הכדור שלנו. יש שפע של סיבות לגרימת הנזק, וחשוב שנדע כולנו שעל מנת לשמור על הכדור, יש גם דרכים אחרות לעשות את המקובל והידוע. כל אחד מאיתנו יודע שכימיקלים, למשל, עשויים לגרום לזיהום, אך האם ידעתם למה? מה הם למעשה אותם כימיקלים ? הללו, הם בעצם תוצר של תעשיה כימית. מדובר , בחומר שאינו מצוי בטבע ולכן יש לייצ אותו באופן מלאכותי. עולם התעשייה הכימית, אשר זקוק לחומרים השונים הללו שאינם מן הנמצא בטבע , נאלצו לייצר את החומרים הללו כדי לספק אותם לצרכי התעשייה והשימוש בהם הפך נפוץ בכל תחומי חיינו – החל מחומרי ניקוי לבית, דרך תרופות וכלה בשימושים כחומרי גלם לחומרי נפץ וכדומה. שימוש מיוחד בחומרים מהתעשייה הכימית – כימיקלים – אפשר למצוא בשימוש בחומרי טעם ויח. הללו, מוספים באופן מלאכותי לתעשיית המזון, כדי לשפר טעם וריח, כשמם כן הם. על מנת לייצר חומרי טעם וריח, על המהנדסים העוסקים בכך, לבודד רכיבים מהטעם אליו שואפים להגיע, ולדמות אותו באמצעות חומרים שאינם טבעיים. יתרונם של אותם חומרי טעם וריח מלאכותיים בכך שהם עמידים מאוד, הרבה יותר מאחיהם הטבעיים, ואינם נתונים לפגיעה בשל שינויי טמפרטורה. דבר זה, הופך אותם לזולים יותר ואטרקטיביים ביותר לשימוש בתעשיית המזון.

נושא חשוב מאוד ונוסף שיש לתת עליו את הדעת בהקשר לאיכות הסביבה, הוא נושא של טיהור שפכים. לכל מכון המטפל בנושא של טיפול בשפכים מתחזק מתקן מיוחד אשר מיועד לניקוז של כל השפכים אליו באמצעות צינורות ביוב, ומטהר אותם כך שיוכלו לשמש לצורכי חקלאות או אגירה באקוויפרים שונים ברחבי הארץ.

התהליך הנוגע לאותו טיפול בשפכים אינו פשוט, והוא מורכב משלושה שלבים מרכזיים. ללא קיומם של שלושת השלבים ההלו, במלואם, לא נוכל לקיים תהליך כזה והשפכים הללו יזהמו ויחלחלו לאדמת כדור הארץ ויגרמו נזק. לכן, ראשית, מתבצע סינון ראשוני של השפכים כך שהחומרים הכבדים בהם נותר מאחור. הקולחים שנשארו, מועברים לשלב השני של הטיפול, שם מוסיפים המהנדסים הליך ביולוגי אשר מביא לפירוקם של החומרים האורגניים שנמצאים באותם שפכים ומסולקים גם המיקרואורגניזמים הנמצאים בתוך אותם שפכים ואשר גורמים לזיהומם. בשלב האחרון, הקולחים כבר מסוננים ונותר להעבירם סינון אחרון על מנת שיוכלו לעבור לשימוש חוזר – בתור מי השקייה לשטחים חקלאיים גדולים. חלק מהקולחים נאגרים גם באזורי אקוויפרים, כדי לשמש את השטחים החקלאיים בהמשך. כך, נוצר תהליך מיחזור מופלא – הטבע נותן ומקבל בחזרה ואנו שומרים על כדור הארץ נקי מזיהומים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

anat

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת hamer anat

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 21/03/111155 צפיות
חיינו על פני כדור הארץ רצופים גרימת נזק מתמשכת לכדור עליו אנו חיים. על הפתרונות כל – במאמר הבא.

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 18/03/111256 צפיות
כולנו אחראיים לאיכות הסביבה על פני כדור הארץ. הכדור הוא של כולנו. במאמר הבא תמצאו מספר דרכים לשמירה על איכות הסביבה.

מאת: hamer anatאיכות הסביבה 14/02/11958 צפיות
הטבע לעיתים מביא בעצמו להרס סביבתי ולנזקים. מזיקים ועשבים שוטים, הם דוגמא מצויינת לכך. על הפתרונות – במאמר הבא.

מאת: hamer anatביקורות מוצרים07/02/111265 צפיות
חיינו על פני כדור הארץ הביאו ברבות השנים לשימוש שלנו במוצרים כימיים הגורמים הרס לאיכות הסביבה. במאמר הבא תמצאו דרכים חדשות לשימוש במוצרים שעשויים להקל, ולו במעט, את הנזק הסביבתי לכדור שלנו.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191296 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143052 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138677 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica