חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תשלום שכר עובדי הוראה ע"י מוסדות "מוכר שאינו רשמי"

על הבעלות, אף אם אינה צד להסכמים הקיבוציים של עובדי ההוראה , חלה חובה להעסיק את עובדי ההוראה עפ"י ההוראות  של ההסכמים הקיבוציים של עובדי ההוראה ועפ"י טבלאות משרד החינוך . משרד החינוך מתנה מתן רישיון למוסד חינוכי בחתימה של הבעלות על נספח ג' אשר בו הבעלות למתחייבת לשלם שכר בהתאם להסכמים הקיבוציים.  התחולה של ההסכמים הינה על עובדים אשר מוגדרים כעובדי הוראה : מורים וגננות בגנ"י . שרתים , מזכירים , לבורנטים , ספרנים , עובדי סיוע טכני וסייעות בגני הילדים אינם נמנים על עובדי הוראה ועל כן ההסכמים הללו אינם חלים עליהם.

מניסיון העשיר של המשרד בכל הקשור לשכר עובדי הוראה להלן מספר "מוקדי חשיפה עיקריים" :

  • הפרשות לקרן פנסיה וקרן השתלמות.

על הבעלות שמעסיקה עובדי הוראה , לרבות גננות, חלה חובה להפריש עבורם לקרן השתלמות (8.4% מהשכר הקובע ) ולקרן פנסיה ( 13.5% או 15% בהתאם לסוג הקרן) אף אם עובד הוראה לא חתם על מסמכי ההצטרפות ו/או מתנגד שיינכו ממנו את חלקו – העמדה של משרד החינוך הינה שיש לנכות מהבעלות שאינה מפרישה את החלק היחסי מאחר ומרכיבים הללו תומחרו ע"י משרד החינוך במסגרת עלות המשרה.

  • תשלום שכר בגין חודשי  יולי אוגוסט
  • גמול חינוך לגננות בגני ילדים

גננת זכאית לגמול חינוך כיתה בשיעור של 10%  ו-3 ש"ש.

  • בסיסי משרה של גננות ועובדי הוראה .

בסיס משרה של גננות הינו 30 שעות המורכבות מ-27 שעות בפועל ו-3 שעות גמול חינוך. בסיס משרה של עובד הוראה בחט"ע  הינו 24 ש"ש ( שעות שבועיות ) , של מורה שמלאו לו 50 – 22 ש"ש ושל מורה שמלאו לו 55 -20 ש"ש. גם השעות של מורה מורכבות משעות הוראה בפועל ( שעות פרונטאליות ) ושעות גמולים ותפקידים כגון שעות חינוך , גמול בגרות שעתי  ועוד.

  • תשלום גמולים שונים לרבות גמולי השתלמות,כפל תואר,גמול ביניים , גמול תואר שני ושלישי , גמול בגרות , גמול פיצול , גמול חינוך מיוחד , גמול חינוך , גמול הכשרות , גמול מחוננים , גמול הל"ל , גמול ריכוז מקצוע/מעבדה /ביטחון/מגמה /בטיחות בדרכים /ריכוז חינוך חברתי/שכבה , גמול ניהול  , גמול ליווי טיולים.

אציין גם שמשרד החינוך אוכף באופן פעיל את נושא העסקת עובדי ההוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים , כאשר רואי חשבון מטעם המשרד מבצעים עשרות ביקורות במהלך שנת לימודים . הבעלות שעפ"י ממצאי הביקורת נמצא כי אינה משלמת שכר עובדי הוראה בהתאם להסכמים הקיבוציים נדרשת להחזיר תקציבים למשרד החינוך.

כותב המאמר רון פישמן,רו"ח יעוץ למוסדות חינוך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון פישמן ,רו"ח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון פישמן

מאת: רון פישמןחינוך ולימודים - כללי31/05/111992 צפיות
הסכם רפורמה בחינוך העל יסודי "עוז לתמורה" נחתם ללא שנשאלה דעתם של המעסיקים - רשויות מקומיות ובעלויות אחרות אשר עליהם לשאת בנטל התקציבי . יישומו ללא בחינה מחודשת של כל סרגלי הקצוב יביא להגדלת הגרעונות ברשויות המקומיות אשר אין ביכולתן לשאת או לחילופין תגרום להקטנת השקעות בחינוך ע"מ לא לפרוץ את המסגרת התקציבית.

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/101648 צפיות
פס"ד חדש של בית הדין הארצי לעבודה קבע כי גם עובדי הוראה , המבוטחים בקרנות הוותיקות , יפוצו על הפרשות ביתר בסך 1.5% ( הפרשה של 5.5% במקום 4% עפ"י ההסכם הקיבוצי של עובדי ההוראה) בשנים 2004 -2009

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/102542 צפיות
בית משפט לעניינים מינהליים ב"ש קיבל עתירה של בית ספר תורני סביבתיי נגד מ.מ.מצפה רמון וקבע כי עליה להשתתף בתקציב בית הספר בהתאם להוראות חוק נהרי ( סעיף 11א לחוק החינוך הממלכתי) . בית המשפט דחה את עמדת המדינה וקבע:: 1. השתתפות הרשות תחושב על סמך כל התקציבי החינוך המושקעים על ידה בבתי ספר רשמיים לרבות השתתפות בפרוייקטים חינוכיים דוגמת קרן קרב. 2. ההשתתפות תחושב בהתאם למספר התלמידים הרשומים במוסד לרבות תלמידי חוץ

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213972 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204832 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica