חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיצוי עובדי הוראה מבוטחים במבטחים וותיקה בעקבות פסק דין של בית הדין הארצי לעבודה

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/20101648 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהמשך פסק הדין הקודם אשר התייחס לעובדי ההוראה , המבוטחים במבטחים החדשה , נתן בית הדין הארצי לעבודה בתאריך 23 לאוגוסט,2010 פסק דין המתייחס לעובדי ההוראה , המבוטחים במבטחים הוותיקה. בית הדין קיבל את טענת העותרים ( ארגון המורים העל יסודיים) כי המעסיקים ניכוי מעובדי הוראה ניכוי ביתר בתקופה בשנים  2009-2004.

להלן עיקרי פסק הדין:

א.      מורים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות שנוכה משכרם בין השנים 2009-2004 1.5% ביתר,כלומר 1.5% נוסף מעבר ל-4% בתוספת השיעורים הקבועים בחוק הפיקוח על הביטוח, יפוצו על ידי המעסיקים על הניכוי ביתר לקרנות הפנסיה הותיקות בתקופה זו. הפיצוי ישולם בתשלום חד פעמי לכל מורה תוך חודשיים ממועד פסק דין זה , בתוספת ריבית והפרשי הצמדה ממועד כל ניכוי ועד למועד התשלום בפועל.

 

פיצוי חד פעמי זה ישולם תוך ארבעה חודשים גם לכל המורים המבוטחים בקרנות , אשר פרשו מעבודתם החל משנת 2004. זאת בגין התקופה שנוכה משכרם התשלום העודף – החל משנת 2004 – ועד למועד פרישתם או עד תום שנת 2009 , לפי המוקדם.

ב.      כל עוד הצדדים לא יגיעו להסכם אחר, תרשום מבטחים הוותיקה את הפרשות מעסיקי המורים בשיעור 15% כך: 7.5% תגמולים ,7.5% פיצויי פיטורין.

לאור לוח זמנים קצר שניתן ע"י בית הדין לביצוע פסק הדין יש לפנות ללא דיחוי למבטחים הוותיקה להחזרת התשלומים שנוכו ביתרמעובדי ההוראה.

כותב המאמר רון פישמן,רו"ח יועץ למוסדות חינוך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון פישמן ,רו"ח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון פישמן

מאת: רון פישמןחינוך ולימודים - כללי31/05/111992 צפיות
הסכם רפורמה בחינוך העל יסודי "עוז לתמורה" נחתם ללא שנשאלה דעתם של המעסיקים - רשויות מקומיות ובעלויות אחרות אשר עליהם לשאת בנטל התקציבי . יישומו ללא בחינה מחודשת של כל סרגלי הקצוב יביא להגדלת הגרעונות ברשויות המקומיות אשר אין ביכולתן לשאת או לחילופין תגרום להקטנת השקעות בחינוך ע"מ לא לפרוץ את המסגרת התקציבית.

מאת: רון פישמןחינוך ולימודים - כללי11/02/114087 צפיות
על מוסדות הוראה "מוכר שאינו רשמי" חלה חובה להעסיק עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה על אף שאינם צד להסכמים אלה וזה מאחר ומשרד החינוך מתנה מתן רישיון למוסד בהתחייבות של הבעלות לתשלום שכר עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים וטבלאות משרד החינוך. משרד החינוך אוכף קיום התחייבויות אלה באמצעות ביקורות שכר המבוצעות ע"י רואי חשבון מטעמו . מוסד שעפ"י ממצאי הביקורת נמצא כי אינו משלם שכר בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה נדרש להחזיר כספים למשרד החינוך.

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/102542 צפיות
בית משפט לעניינים מינהליים ב"ש קיבל עתירה של בית ספר תורני סביבתיי נגד מ.מ.מצפה רמון וקבע כי עליה להשתתף בתקציב בית הספר בהתאם להוראות חוק נהרי ( סעיף 11א לחוק החינוך הממלכתי) . בית המשפט דחה את עמדת המדינה וקבע:: 1. השתתפות הרשות תחושב על סמך כל התקציבי החינוך המושקעים על ידה בבתי ספר רשמיים לרבות השתתפות בפרוייקטים חינוכיים דוגמת קרן קרב. 2. ההשתתפות תחושב בהתאם למספר התלמידים הרשומים במוסד לרבות תלמידי חוץ

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182491 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182680 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182717 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182100 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181759 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181729 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173028 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica