חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עוז לתמורה - רפורמה בחינוך העל יסודי אליה וקוץ בה .

בקול תרועה רמה נחתם אחרי שנים של משא ומתן הסכם לרפורמה בחינוך העל יסודי – עוז לתמורה. אחד אחרי שני נאמו המכובדים אשר נטלו חלק במהלך – שכר האוצר , שר החינוך ויושב ראש ארגון המורים. כל הנואמים הרעיפו שבחים על התוצאות , על התהליך וגם על פרטנרים – אידיליה אמיתית .

חגיגות החתימה הצליחו לטשטש את העובדה הפשוטה שההסכם נחתם ללא ששאלו את דעתם של המעסיקים – רשויות מקומיות ובעלויות אחרות , אשר יצטרכו לשאת בנטל התקציבי של הרפורמה. כידוע בישראל אין חוק אשר מסדיר את חלוקת האחריות והתקצוב בין השלטון המרכזי והשלטון המקומי.  לרפורמה בחינוך על יסודי עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת שהמעסיקים לא יוכלו לעמוד בהם . להלן מספר סוגיות בוערות ששי לתת עליהם את הדעת על מנת שההסכם יהיה יישים :

1.מימון של רכיבים הממומנים בחסר .

במסגרת סרגלי התקצוב של החינוך קיים תקצוב בחסר של מרכיבים שונים , אשר כמתבטא בפערים של מיליוני שקלים לכל בית ספר. תלויה ועומדת עתירה של המעסיקים הגדולים – אורט , עמל , אמי"ת , עתיד ומרכז השלטון המקומי נגד משרד החינוך ( בג"ץ אורט) במסגרתה הכירה המדינה בכך שהמודל מתקצב בחסר רכיבים רבים אך טרם נחתם הסכם פשרה ליו הגיעו הצדדים. תוספות שכר שנובעות מהרפורמה יגדילו פערים אלו.

2. שעות מעבר לתקן

עלות של שעות שמעבר לתקן , אשר ממומנת באופן מלא ע"י הבעלויות תגדל בעקבות ההסכם . המשמעות הינה שעל מנת לא להגדיל את הגרעון הבעלויות יצטרכו לצמצם שעות שמעבר לתקן ( לפטר מורים) ו/או לצמצם השקעות אחרות בחינוך.

3.שכר דיפרנציאלי למורים ( בונוסים למורים מצטיינים)

במסגרת הרפורמה ניתנת אפשרות לתגמל מורים מצטיינים בסכומים שבין 3,800 ש"ח ל-8,000 ש"ח . יש לבחון את אופן הקצאת הבונוסים הללו בין בתי הספר ובין המורים ואופן שיפוי של הבעלויות בגין הבונוסים .

4.המרכיב הקבוע

בעקבות הגדלת שבוע עבודה מ-24 ש"ש ל-40 ש"ש יגדל הצורך בעובדי מינהלה ועובדי שירות( שרתים ומזכירים) . יש לבחון את אופן שיפוי הבעלויות בגין מרכיב זה.

5. התאמת תשתיות פיזיות

הקמת פינות עבודה למורים בבתי ספר תדרוש השקעות גדולות בתשתיות , אשר בצידן השתתפות הבעולויות - מט'צינג. יש לבחון שיפוי בעלויות בגין מטצ'ינג בהתאמת תשתיות פיזיות

ללא פתרון כולל ומקיף למכלול הסוגיות השתתפות של הבעלויות בחינוך תגדל בצורה משמעותית או לחלופין הבעלויות תצטרכנה לצמצם את השקעותיהם בחינוך בצורת שעות מעבר לתקן ופרוייקטים חינוכיים.

 הכותב רון פישמן ,רו"ח

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון פישמן ,רו"ח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון פישמן

מאת: רון פישמןחינוך ולימודים - כללי11/02/114088 צפיות
על מוסדות הוראה "מוכר שאינו רשמי" חלה חובה להעסיק עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה על אף שאינם צד להסכמים אלה וזה מאחר ומשרד החינוך מתנה מתן רישיון למוסד בהתחייבות של הבעלות לתשלום שכר עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים וטבלאות משרד החינוך. משרד החינוך אוכף קיום התחייבויות אלה באמצעות ביקורות שכר המבוצעות ע"י רואי חשבון מטעמו . מוסד שעפ"י ממצאי הביקורת נמצא כי אינו משלם שכר בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה נדרש להחזיר כספים למשרד החינוך.

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/101652 צפיות
פס"ד חדש של בית הדין הארצי לעבודה קבע כי גם עובדי הוראה , המבוטחים בקרנות הוותיקות , יפוצו על הפרשות ביתר בסך 1.5% ( הפרשה של 5.5% במקום 4% עפ"י ההסכם הקיבוצי של עובדי ההוראה) בשנים 2004 -2009

מאת: רון פישמןמוסדות לימוד27/09/102547 צפיות
בית משפט לעניינים מינהליים ב"ש קיבל עתירה של בית ספר תורני סביבתיי נגד מ.מ.מצפה רמון וקבע כי עליה להשתתף בתקציב בית הספר בהתאם להוראות חוק נהרי ( סעיף 11א לחוק החינוך הממלכתי) . בית המשפט דחה את עמדת המדינה וקבע:: 1. השתתפות הרשות תחושב על סמך כל התקציבי החינוך המושקעים על ידה בבתי ספר רשמיים לרבות השתתפות בפרוייקטים חינוכיים דוגמת קרן קרב. 2. ההשתתפות תחושב בהתאם למספר התלמידים הרשומים במוסד לרבות תלמידי חוץ

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214009 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204858 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182259 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181743 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181662 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181532 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica