חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאבי גב תחתון

מאת: ilana ellaorרפואה משלימה14/02/20111000 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאב בגב תחתון

למה לאנשים יש נטייה לכאבים בגב התחתון?

א.      ללכת על 2 זה לא בריא לגב התחתון.

ב.      לשבת למשך הרבה זמן זה לא בריא לגב התחתון.

ג.       חוסר תנועה גורמת לגב להיות יותר פגיע ובעיקר, לגב התחתון.

ד.      חוסר אלסטיות/ היפר מוביליות (עודף אלסטיות..) זה כואב בגב התחתון ועלול להוביל לבעיות גב תחתון.

ה.      שימוש לא נכון במפרק האגן/ צורת אימון לא נכונה

ו.        כל התשובות נכונות

טוב, התשובה היא ו'. יש עוד המון תשובות נכונות, אני מתייחסת רק למערכת התנועה: שריר-עצם ומה שביניהם (גידים רצועות פאסיות).

קצת על המבנה האנטומי של הגב: החוליות מונחות אחת על השנייה, הוי אומר שכח הגרביטציה דוחס אותן כלפי מטה, מה שלא קורה אצל חיות שהולכות על 4. במשך עשרות אלפי שנות אבולוציה וניסיון של הטבע ליצור מבנה מרחבי יעיל של גב שיוליך את יונק העל על 2 ללא נזקים רציניים, קיבלנו כמה סוגים וגדלים של חוליות בהתאם למיקום שלהן (חוליות צוואריות,דורסליות, לומבריות, מיוחדות), כיסוי סיליקון עבה וגמיש שעוטף את עמוד השדרה (גיד עבה) ואפילו ריפוד בין חולייתי (דיסקים)! וגם אקססורי מאד חשוב: אקסטרה רצועות תמיכה דמויות גומי חזק ואלסטי במיוחד מתוחכמות מאד עם יכולת תנועה לכל הכיוונים אם אופציה לרוטציה (אלו הם שרירי הגב, בטן והליבה). אז זה נכון שלחיות על 2 זה לא מומלץ, אבל תחזוק טוב של השרירים, מונע המון בעיות וכאב.

הנה דוגמא לתחזוק מאד לקוי של הגב ובעיקר של חלקו התחתון: ישיבה ממושכת. זהו מצב שבו הגב מקובע ובו בזמן, פועלים עליו כוחות דחיסה. גם מקובע=מצב שמקשה על זרימה/הזנה חלקה של דם לגב וגם לרגליים, וגם נדחס=הסתברות גבוהה לפגיעה בכיסוי הסיליקון (גיד) ובמקרים של מבנה עמוד שדרה לא איכותי גם נזק לריפוד הבין חולייתי (דיסק). לא להכנס לפאניקה.. רק נשמע מאד מפחיד, עובדה שאחוז גבוה של האוכלוסיה חיים במחדל שכזה...

מה שטוב ברקמה הנהדרת הזו-שרירים, שהיא כמו עוגה שאוכלים אבל נשארת שלמה. אימון נכון של השרירים במסגרת היכולת שלהם (!!!), משפר יכולת תנועתית: יכולת פיתוח הכח+שמירה על אלסטיות-טווחי תנועה מקסימליים (מאד אינדבידואלי). מה שאין כן, הגוף מאד חסכני, אם נאותת לו לאורך זמן שאין שימוש בשריר, זהו תחילתו של תהליך לא חביב במיוחד-אטרופיה, דלדול שריר. השלכות עיקריות: התקשות מקומית של החומר (גיד, פאסיה, במצב מתקדם גם שריר)= איבוד אלסטיות+איבוד יכולת פיתוח כח טובה. עכשיו בעברית: use it or lose it  אוסיף ואומר: over use it and lose it

כן כן, חשוב לתחזק את השרירים באופן כללי, ובמיוחד את אלה שמהווים תמיכה לגב התחתון כיוון שמופעלים עליו עומסים כבדים וכוחות דחיסה חזקים והמבנה בבסיסו לא יציב, מורכב מאד ומהרבה גורמים-חוליות. וזהו הטיפול המונע לכאבים בגב התחתון, ברוב המקרים, גם עוזר מאד לאלו שכבר סובלות/ים מכאבים.

בכאבי גב כרונים/קלים עדיף לטפל ומהניסיון הקליני שלי אני ממליצה בחום על עיסוי רפואי טוב שמקיף מגוון מאד רחב של טכניקות שמאפשרות טיפול ברשימת בעיות אורטופדיות לא קצרה בכלל. ע"י אבחון נכון של מה הגורם לכאב, תבחר אסטרטגיית הטיפול המתאימה. בעיסוי ניתן לעזור לגוף לשפר זרימת דם ומוביליות חומרים באופן כללי ולרקמות הפגועות, להסיע חומרי פסולת תקועים שלעיתים גם לוחצים על כלי דם ועצבים בשורה (=כאב, הגבלה בתנועה). במקרה הצורך יש לשחרר נקודות כאב ופאסיות דבוקות. שיקום הרקמות יהיה מהיר בצורה משמעותית מאד ומצב הרוח יהיה מרומם תוך כדי תחושת התחדשות נפלאה, מומלץ בחום. במקרה של כאב חריף נא לפנות לרופא בהקדם.

 



תגיות המאמר: כאבי גב, עיסוי, גב תחתון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
  http://heallana.blogspot.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ilana ellaor

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213913 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201549 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201459 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201347 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191639 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181645 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica