חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החשמל יסודות הסברים ושימוש

מאת: מישל ארנסטניהול ידע14/02/20112269 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת ההמצאות הכי חשובה בהיסטוריה של העולם, אחרי המצאת הגלגל הוא החשמל.

במהלך התאמתו של החשמל ובשדרוגו למאה העשרים, הגיע לעולם האלקטרוניקה, שאיננה מחליפה אותו אלה עוזרת להפעילו.

החשמל זה הכלי הכי חשוב שבו האדם משתמש, להמחשה חישבו נא איך נחיה היום בלעדיו, החשמל החליף את מרבית כוח האדם וכוח הסוס על פני כדור הארץ, אלה הכוחות היחידים שהיו פעם פרט לפילים ושוורים בשדות.

יש ויכוח מי המציא את החשמל אך אין זה משנה את כוחו עלי אדמות, החשמל הומצא תוך כדי ניסיונות שונים ומשונים עם חוטים ומגנטים המוקפים קווי ההשראה, החוט שחותך את קווי ההשראה מייצר חשמל מזערי בשני קצותיו. היום זה נראה פשוט מאוד, קחו חוט מתכת חברו לשני קצותיו מנורה, העבירו את החוט בין שני מגנטים, ככה יופיע חשמל בשני קצותיו של החוט והמנורה תידלק, זוהי תורת החשמל על רגל אחת, אדם שאיננו מומחה מקבלו כמובן מאליו אף שאינו יודע כלל איך הוא מיוצר.

על אף האמור כאן החשמל הוא כלי העבודה הכי מסוכן מכל כלי העבודה

שאנו מכירים, בלתי נראה, אינו רועש, ללא ריח, צופן בחובו סכנה קטלנית וממשית לגוף האדם עד כדי מוות בפחות מדקה. רק על ידי מכשיר מיוחד אפשר לדעת אם הוא קיים ואם מה שקיים מסוכן. החשמל בישראל מחולק לקבוצות "מתח" ,זהו ההבדל בין שני קצותיו של החוט שעבר בין המגנטים זוכרים ?. 1 מתח נמוך, לא מזיק. 2 מתח רגיל מסוכן. 3 מתח גבוה קטלני . הכל מדובר לגבי היחשפותו של האדם למגע. מתח נמוך נמצא במפעלים ובמקלטים, הביתי נמצא בכל בית במדינת ישראל ובחלק גדול מהעולם. המתח הגבוה קטלני נמצא בחוטים על עמודי חשמל בצידי הדרכים , על מדרכות הערים בין הבתים וגם ליד הבית שלך.

הטיפול בחשמל מצריך אמצעי הגנה מיוחדים, החל מסולמות העשויים מחומר מבודד, כפפות בידוד מיוחדות, כלי עבודה מצופים חומר בידוד, נעלים, משטחים מחומר מבודד, מסוקים מיוחדים המנקים את עמודי החשמל הגבוהים. כל מכשיר חשמלי במדינה עובר ביקורת של מכון התקנים הישראלי לפני שימושו בארץ, מצויד בחומרים ושיטות הגנה מיוחדים, המונעים מהחשמל לזלוג החוצה מהחוטים או מהמכשירים ולפגוע בבני אדם, שכידוע רגישים מאוד לחשמל, אפילו גוף האדם משתמש בחשמל בין אזורי הגוף, זו הסיבה שהיחשפות ממושכת לחשמל מזיקה לנו, שיבושי חשמלי בגוף נהפך לכאבים.

אין לנגוע באדם שהתחשמל

 

הכותב הינו בעל רישיון חשמלאי מוסמך עד 3X80 אמפר.

 

המשך המאמר ותמונות

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים עם תמונות

http://www.2uk.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישל ארנסט

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל23/09/111771 צפיות
ברלין היא אחת הערים הגדולות והחשובות באירופה ובגרמניה במיוחד.

מאת: מישל ארנסטתיירות ונופש - כללי19/09/111601 צפיות
גרמניה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם, מיקומה במרכז אירופה מקנה לה מגוון אפשרויות בכל תחומי החיים. החל מאומנות תרבות, ספורט, סרטים, תיאטרון, ותיירות מיוחדת לכל אחד מהנושאים האלו. עריה הגדולות והיפות של גרמניה מזמינות מיליוני תיירים בשנה, ומאז נפילת החומה בשנת 1990 הביטחון הוא דבר שיגרתי, והחל ביסוסה של גרמניה כמעצמת על בכל התחומים.

מאת: מישל ארנסטמיניות ובריאות מינית15/04/115105 צפיות
בסיומו של יום טיול עם הקבוצה שלי על האי פוקט בתאילנד, אחרי מקלחת מנוחה וארוחת ערב שכללה אוכל רגיל שאנחנו אוכלים בישראל, וזה אומר שניצל וסרטנים מעובדים עם סלט ירקות, שיצאה לי הנשמה כדי לקבל אותו במלון כי בתאילנד אין בלקסיקון סלט ערבי קצוץ דק עם שמיר ופטרוזיליה.

מאת: מישל ארנסטיהדות27/02/112061 צפיות
עד המאה העשרים בתאילנד לא הייתה קיימת אוכלוסיה יהודית למרות שברחבי אסיה התגוררו יהודים משחר ההיסטוריה

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/111999 צפיות
מחוז טראט הוא המחוז הדרומי ביותר בחלק המזרחי של תאילנד, המחוז שוכן על החוף המזרחי ביותר של מפרץ תאילנד, לטראט יש גבול עם קמבודיה, המעבר הוא גבול מסודר וחוקי כמובן עם תשלומים נאים עבור המעבר והחתמת הדרכונים.

מאת: מישל ארנסטספורט ימי 27/02/112277 צפיות
אם חשבתם פעם על חווית הצלילה הרי שלפניכם שיא השיאים של תענוגות הצלילה, מכל קצווי תבל מגיעים לתאילנד לבצע צלילות.

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/112147 צפיות
אני כבר בחרתי לטייל בתאילנד כיעד שלי לטיול ועכשיו אני בשלב של מה שנקרא סיכומים, רשימת הנאות, המלצות למטיילים, סיכום הוצאות, החלטות והיכן להמשיך.

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221135 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211070 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21928 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21845 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161769 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152229 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica