חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירת מערכת תוכנה לאופטימיזציה של שרשרת האספקה

מאת: שמעון מנצורעסקים - כללי23/02/2011976 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

                        בחירת מערכת תוכנה לאופטימיזציה של שרשרת האספקה

 

מערכות SCO פותחו בעשור האחרון ע"י מספר גופים המתמחים בתוכנות BEST OF BREED , ושימושן הולך וגובר.

התפתחויות טכנולוגיות שפותחו לאחרונה הביאו את המידע לחזית הקדמית של המקורות שגורמים לחברות אשר חושבות קדימה לפתח יתרון תחרותי ומקורי.
טכנולוגיות אלו מקנות את האמצעים לארגונים רבים לתאם את פעולותיהם, במאמץ לנהל טוב יותר את הארגון בכלל ואת שרשרת האספקה בפרט.

בבואנו לבחון מערכות ממשפחת ה SCO , (Supply Chain Optimization ( נחפש כמובן מלבד היתרונות הפונקציונאליים מערכת עם גוף יציב ואמין שממשיך לפתח אותה ומתחייב לשרות לתקופה של 7 שנים לפחות, וגורם ישראלי מקומי בעל צוות מיומן, יציב פיננסי וידוע ברמת שרות גבוהה.

אלו הם תנאי רקע חשובים ביותר אך בל נטעה – כל מערכת SCO נמדדת בשני פרמטרים מרכזיים:

            א. בכמה יקטנו עלויות השרשרת

            ב. בכמה תעלה רמת השרות שהארגון נותן ללקוחות

 

* רמות השרות נמדדות ב LFR – מספר שורות ההזמנה שיסופקו במלואן מהמלאי.

שני המדדים המפורטים מעלה (KPI ) מייצרים את ה- ROI של המערכת. לדוגמא, מערכת שתוריד 5% מעלויות השרשרת, אך תגרום להרעה של אחוז ברמת השרות הניתנת ללקוחות יכולה להיות בעלת ROI אפס או שלילי.

מערכות SCO מאופיינות ע"י השפעה רוחבית רבה בארגון וככל שהן יותר אינטגרטיביות, התוצאה הכוללת שתושג היא חיובית יותר.

המערכות המובילות בתחום כוללות לפחות שלושה מודולים :

  1. חיזוי
  2. ותכנון ביקושים
  3. מודל מלאי ורכש

מערכת מתקדמת בתחום חייבת להיות MULTI ESHELON הווה אומר מערכת בעלת יכולת מידול של מספר רמות בשרשרת האספקה כלומר מחסני אב, בנים וכו' , הקשר ביניהם ברמת LEAD TIME ו – EVERAGE DELAY . במידה ואין למערכת יכולת זו, היא תהיה מורכבת יותר לניהול ושליטה, ופחות אפקטיבית.

חשוב ביותר להבין את תפקידו של מודל החיזוי במערכת SCO :

א.      מודל החיזוי נועד להציג את הביקושים לפריטים בעתיד, ע"פ מודל סטטיסטי אמין ויציב, כך שיהווה בסיס לתכנון הביקושים שהוא אוסף תהליכים הבנויים על מודל החיזוי.

ב.       הרבה טועים בחשיבות מודל החיזוי - מודל חיזוי טוב, מסוגל ללמוד מהעבר ולנתח את שגיאות החיזוי של עצמו ולהשתמש בהן בצורה מתוחכמת במודל המלאי והרכש – סטיות הביקוש יקבלו ביטוי במלאי הביטחון כך שמשכך זעזועים זה יענה בצורה מיטבית לרעשים שזיהינו בעבר ואנו צופים בעתיד ( שונות הביקוש, שונות האספקה )

שגיאות החיזוי – 3 סטיות תקן

תפיסת מודל חיזוי:

א.      מערכות SCO ברמה גבוהה ינתחו את ההתנהגות הסטטיסטית של הפריט הן ברמה הכמותית והן ברמה של שורות הביקוש. התעלמות מניתוח כמות שורות הביקוש מציגה שונות ביקוש מעוותת ולכן מלאי הביטחון לא יהיו אמינים.

ב.       מודל החיזוי הטוב יעשה שימוש במגוון רחב של פונקציות סטטיסטיות התואמות לסוגי פריטים השלבים שונים של חייהם ( מהיר, בינוני, איטי ) ויעשו זאת באופן אוטומטי. ( יש מערכות המצפות שהמפעיל יתאים את פונקציות החיזוי ולא ניתן לתחזק אותן לאורך זמן)

הגישה האוטומטית חשובה משום שאחת הבעיות הגדולות בשרשרת היא הרעש הסטטיסטי, והתערבות ידנית נוספת היא רעש על רעש דבר שמביא לעיתים להתבזרות של המצב.

ג.        מודל חיזוי אמין חייב לפעול מלמטה למעלה – לחזות ברמת פריט , אזור מכירה

ולבצע אגרגציה של כל הפריטים והאזורים לרמות הגבוהות יותר (משפחת מוצרים, שווקים, כלל החברה וכו) שיטה זו נקראת MICROALOCATION .

  מודל תכנון הביקושים ( המתופעל לרוב ע"י גורמי המכירות ) יאפשר להם לבצע על בסיס החיזוי את הפעילויות הבאות :

-          תכנון תקציבי מכירה

-         

שגיאות החיזוי – 3 סטיות תקן

תיקון תקציבי מכירה בתגובה לשינויים במכר בפועל

-          תכנון מבצעים

-          השקות חכמות של מוצרים חדשים

-          הפעלת גורמים מסחריים משפיעים

אחרון חביב נתייחס למודל המלאי והאספקות :

 

א.      מודל מלאי מתקדם יאפשר לחברה לבצע תכנון של רמת השרות הגלובאלית מהמחסן מול שווי המלאי הגלובלי ויאפשר תכנון אסטרטגי כמצורף בתמונה מטה

.

ב.       מודל זה אמור לתרגם את המטרה לרמת פריט בצורה שתאפיין לכל פריט רמת שרות מיטבית הולמת את מאפייניו. היכולת לקבוע רמת שרות פרטנית ולא "למרוח" את היעד על כל האוכלוסייה בצורה שווה תביא לנו חסכונות של % 10 עד 20 % בשווי המלאי למול אותה רמת שרות ממוצעת שהיא היעד.

ג.        מודל המלאי יהיה אינטגרטיבי עם מודול החיזוי ועם מודול תכנון הביקושים, ויאפשר למנהלי שרשרת האספקה להיגמל מקבצי האקסל העוברים בין המחלקות . הפעולה האינטגרטיבית תביא את ההצטיידות לתאימות מלאה עם כלל הגורמים באופן אוטומטי.

ד.       מודל מלאי איכותי יהיה ריאקטיבי אך בצורה מהימנה ושמרנית. המודל חייב לזהות שינויים בביקושים ולהגיב מהר כדי שפריטים לא יכנסו לסיכון של חוסר , ובאותה נשימה אסור לו להגיב בתופעה הידועה "היסטרסיס" שמשכיבה לנו שנות מלאי שאין דרך להפטר מהן ע"י ביקוש רגיל אלא רק ע"י מבצעים או מכירות חיסול.

ה.      מודל המלאי יהיה אוטומטי ויציף למעתדים את הפריטים שהגיע הזמן לרכוש בצרוף מידע אינטואיטיבי מסביר לכמויות שנקבעו .

כתבה שפורסמה באתר פורום לוגיסטיקה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמעון מנצור
פורום הברקוד הישראלי
פורום לוגיסטיקה

SAP-SDK

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמעון מנצור

מאת: שמעון מנצורנדל"ן14/06/111578 צפיות
מגרשים הנרכשים לצורך השקעה עתידית ומיועדים למכירה במטרה לקבל תשואה גבוהה בעת המימוש כקרקע לפני בניה או לאחר הבניה. המגרש יכול להיות בבעלות המדינה – מינהל מקרקעי ישראל או בבעלות פרטית בטאבו, ישנם שני סוגים של מגרשים להשקעה: 1.מגרש מופשר לבניה, 2.מגרש חקלאי לפני שינוי ייעוד.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231735 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222642 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221813 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221863 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222047 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221915 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221516 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica