חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מגרשים להשקעה עתידית

מאת: שמעון מנצורנדל"ן14/06/20111578 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מגרשים להשקעה עתידית


מגרשים הנרכשים לצורך השקעה עתידית ומיועדים למכירה במטרה לקבל תשואה גבוהה בעת המימוש כקרקע לפני בניה או לאחר הבניה.
המגרש יכול להיות בבעלות המדינה – מינהל מקרקעי ישראל או בבעלות פרטית בטאבו, ישנם שני סוגים של מגרשים להשקעה:

 1.מגרש מופשר לבניה,
 2.מגרש חקלאי לפני שינוי ייעוד.

משקיעים רבים רוכשים מגרשים חקלאים שהם לפני תהליך הפשרה או נמצאים בתחילתו של התהליך מכיון שעלות מגרשים אלו הינה זולה יותר וזאת בכדי שערך המגרש הנרכש יעלה לאחר שינוי ייעודו.
ישנה אופציה נוספת ברכישת קרקע להשקעה והיא רכישה קבוצתית, אופציה זאת נעשתה שכיחה בקרב מספר רב של משקיעים כיום עקב חיסכון בהוצאות כגון תשלום ליזם וכן הוזלה במיסוי, אך מצד שני באחריות קבוצת המשקיעים לנהל את הפרויקט באופן שוטף, מידע נוסף אודות קבוצות רכישה נסקור במאמר הבא.

ניצול הזדמנויות להשקעה
מגרשים/קרקעות להשקעה מאופיינים בעלות נמוכה יותר, משקיעים רבים מנסים לאתר ולנצל הזדמנויות לרכישת קרקע חקלאית לצד בניה קיימת או לצד יישובים קיימים. הרכישה מתבצעת במטרה שקרקעות אלו יופשרו לבניה בשלבים מאוחרים יותר, כיוון המחשבה העיקרי לרכישת הקרקעות בא בעקבות המחסור בקרקעות לבניה שיכול להניב בעתיד תשואה גבוהה מאד להשקעה מהסוג הזה. רוב המשקיעים מממנים את רכישת הקרקע באמצעות שיעבוד של נכס קיים שברשותם כך שבמקרים רבים אין צורך להשיג מימון מגופים אחרים, למשל הלוואות מבנקים, וכך ההשקעה נעשית בטוחה יחסית וללא כל מימון נוסף.

השקעה במגרש דורשת מחשבה רבה ותשומת לב
לפני רכישת מגרש/קרקע באחריותנו לבחון את כדאיות ההשקעה, חלק מהפרמטרים שנכללים בבדיקה הם המיקום של הקרקע – פרמטר בעל משמעות ייחודית, עלינו לשים דגש על פרמטר זה ולשקול אותו היטב, ככול שמיקום המגרש יהיה קרוב יותר לאזורים בנויים ולעורקי תנועה ראשיים כך יגדל הסיכוי לשינוי ייעוד הקרקע.
בנוסף עלינו לערוך בדיקה משפטית ובדיקה פיזית ולוודא שלא קיימת הגבלה כלשהיא על הקרקע אשר תמנע שינוי ביעוד הקרקע, לדוגמה, מבחינה משפטית – הערות אזהרה שונות, התנגדויות של גופים שונים ועוד.מבחינה פיזית – קווי חשמל קיימים, תשתיות מים וביוב, פארקים לאומיים, אתרי עתיקות וכיו"ב.
דבר נוסף וחשוב שעלינו להתייחס אליו הוא שהמדינה רשאית להפקיע עד 40 אחוז משטח הקרקע מבלי לפצות את הבעלים.
פרמטר מכריע נוסף הוא בעלות הקרקע, עלינו לוודא שהקרקע בבעלות פרטית ולא בבעלות מנהל מקרקעי ישראל, כאשר בעלות הקרקע הינה פרטית ניתן לשלוט בצורה טובה יותר בשלבי קידום שינוי היעוד וגם בשלבי המכירה, כך הרווח על ההשקעה הוא גבוה יותר. כאשר נראה לכם שיש עסקה טובה לחכירת קרקע מהמדינה והפיתוי הוא גדול, כדאי מאד להיזהר מכיון שישנן הגבלות רבות ומגוונות וסוגים שונים של חוזים מסובכים שיש לקחת בחשבון, ואם בכל זאת החלטנו להשקיע בחכירת הקרקע מחובתנו להתייעץ עם בעלי מקצוע כגון שמאי מקרקעין ועורכי דין המתמחים בתחום.

אפשרויות למימוש הקרקע
בבואנו לממש את זכויותנו על הקרקע לאחר שהופשרה ובכדי לקבל את התשואה המקסימלית על ערך הקרקע, עלינו לבחון מספר אופציות למימוש:
1. ביצוע עסקת קומבינציה עם קבלן, שמהותה בניה על הקרקע תמורת תשלום ו/או אחוזים מהמבנה.
2. מכירת הקרקע במחיר אופטימלי לגורם אחר.
3. בניה באופן עצמאי לצורך מכירה או השכרה של המבנה.

- לפי החוק על הבעלים לשאת בתשלום מס שבח והיטל השבחה, גובה התשלומים מחושב לפי נתוני המגרש ותהליך ההשבחה.

לסיכום
רכישת מגרש/קרקע הינה השקעת נדל"ן יציבה וסולידית ביחס לכל השקעה אחרת, ההשקעה יכולה להניב תשואה רבה כאשר מבצעים אותה נכונה ובוחנים בקפידה את כל הפרמטרים לעיל.
יחד עם זאת עלינו להתחשב בגורם חשוב מאד שהוא הזמן, לפעמים יכולות לעבור מספר שנים עד שיתבצע שינוי יעוד לקרקע.
בכל אופן כדאי מאד לערב ו/או להתייעץ עם גורמים מוסמכים בתחום בכדי למזער סיכונים, בעלי המקצוע הממולצים לצורך כך :
שמאי מקרקעין.
עו"ד המתמחה בנדל"ן ובקרקעות בפרט.
 

נכתב ע"י אלי אזולאי, מנהל תחום קרקעות בפורטל המקצועי לרכישת קרקעות. © כל הזכויות שמורות לפורטל קרקעות www.n4u.co.i
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמעון מנצור
פורום הברקוד הישראלי
פורום לוגיסטיקה

SAP-SDK

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמעון מנצור

מאת: שמעון מנצורעסקים - כללי23/02/11977 צפיות
מערכות SCO פותחו בעשור האחרון ע"י מספר גופים המתמחים בתוכנות BEST OF BREED , ושימושן הולך וגובר.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222674 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica