חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתקני משחקים בגנים ציבוריים – חלק ד'

מאת: עידן מורהפקת אירועים27/02/2011720 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתקני משחקים בגנים ציבוריים – חלק ד'

מקור המאמר: באדיבות אתר עריית ירושלים http://www.jerusalem.muni.il

האגף לשיפור פני העיר

מעיון בפרוטוקולים של ישיבות מנהלי אזורים מתברר כי עניין בטיחות מתקני המשחקים

בגנים הציבוריים נדון פעמים אחדות, אך למרות זאת מנהלי האזורים אינם מבצעים את המוטל עליהם בתחום זה כנדרש.

הביקורת סבורה כי יש להדק את הפיקוח על מנהלי האזורים בדרך שתמצא לנכון הנהלת האגף.

5. לדעת הביקורת, יש לחייב את יצרני המתקנים לספק לעירייה הוראות מפורטות לתחזוקת כל מתקן ומתקן (מעבר להוראות תחזוקה כלליות) ועל העירייה לפעול לפיהן.

6. חשיבותה של תחזוקה שוטפת ושיטתית היא בכמה מישורים: מניעת תאונות בשעת משחק, חיסכון בהוצאות של מחזיק המתקן (שמירה על שמישותו והקטנת נזקי הבלאי) וכן בהיעדר תאונות אין תביעות כספיות.

תחזוקה נאותה עשויה לחסוך מהעירייה את הנזק הכספי והתדמיתי הנובע מתוך אחריותה הכוללת לבטיחות המתקנים.

מנהל אגף שפ"ע ציין בתגובתו כי במהלך שנת 2002 אמור להיפתח קורס נוסף בנושא בטיחות מתקני משחקים, ובימים אלה מגובשת באגף הצעה להכשרת עובדים רלוונטיים.

עוד הוסיף מנהל האגף כי הנחה את מחלקת הגננות להכין נוהל עירוני בנושא בדיקת מתקני המשחקים. במסגרת התקציב הבלתי רגיל יבקש האגף תקציב מיוחד לבדיקה שנתית של כל המתקנים על ידי מעבדה מאושרת, כנדרש בתקן.

לאחרונה נערך דיון בראשות מנכ"ל העירייה שהתייחס גם ליצירת משרה חדשה שעניינה "ממונה על בטיחות מתקני משחקים". הנהלת העירייה הבינה את הצורך ואישרה משרה זו. האגף מגבש בימים אלה את תיאור התפקיד כדי להביאה לכלל מימוש.

Text Box: 4 סקר גנים

4.1 הביקורת העלתה כי העירייה לא ערכה כלל סקר גנים ולמעשה אין בידה נתונים מקיפים, מעודכנים ומלאים על הגנים הציבוריים שבתחום שיפוטה ועל מתקני המשחקים שבהם.

4.2 בחוזר מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי מספר 355 מנובמבר 1998 התבקשו הרשויות המקומיות להכין מיפוי של מגרשי משחקים ושל מתקני המשחקים המוצבים בהם, שישמש בסיס עבודה לצורך האחזקה השוטפת והבדיקות התקופתיות.

4.3 נמצא כי בעירייה לא נעשה מיפוי כנ"ל ולא נוהל רישום אפסנאי של מתקני המשחק. הביקורת קיבלה לצורך בדיקתה מאגף שפ"ע שתי רשימות.

ברשימה אחת כ-1,400 רשומות, והיא כוללת מלבד גנים ציבוריים גם רשומות של שטחים המסווגים בקטגוריות אחרות כגון: פינת נוי, שדרה, חורשה, פארק, אי תנועה, כיכר ועוד. ברשימה מצוינים שמות הרחובות ברוב המקרים, אך ללא ציון המספר. כמו כן מפורטות השכונות שבהן ממוקמים השטחים, אך גם במקרה זה המידע אינו מדויק תמיד.

יודגש כי ברשימה זו רשומים השטחים לפי סדר א-ב אך "סדר" זה הוא בעייתי, משום שחלק מהגנים מופיעים לפי שמם (שלא תמיד ידוע), חלק אחר מופיע תחת האות ג (גן פלוני), חלק נוסף תחת האות ר (רחוב פלוני) ועוד אפשרויות שונות ומשונות המקשות מאוד על מציאת הגן המבוקש.

רשימה נוספת שהועברה לביקורת כוללת "קוד גן". רשימה זו כוללת מספרים סידוריים לא רציפים שחלק מן הגנים קיבלו, ולרובם ככל הנראה אמורים להיות תיקי גן. יצוין כי ברשימה זו כ-600 רשומות בלבד, ובכללן מלבד גנים ציבוריים גם פינות נוי, גינון מדרכות, פסי הפרדה ואף תיקים מינהליים שונים.

הביקורת מעירה כי תוכנת המחשב שממנה הופקו בעבר הדוחות האלה נרכשה בשנת 1993 מגורם פרטי שאפיין את המערכת לפי דרישות האגף. התוכנה נרכשה ללא מתן תמיכה, וכשהתעורר הצורך במידע מסוים או בהפקת דוחות מסוימים התברר שהמערכת אינה עונה על הצרכים וכל קבלת שירות כרוכה בעלות נוספת. במשך השנים גם נגרמו תקלות שונות שעל חלקן לא ניתן היה להתגבר. זה כשנתיים לא עודכנו בה הנתונים ולמעשה אין המערכת ממלאת את ייעודה.

4.4 תיקי גן

הביקורת ערכה בדיקה מדגמית של 22 תיקי גנים ולהלן הממצאים.

לתשעה גנים לא נמצא תיק גן:

גן 126 - הקיפוד

גן 231 - הטייסים

גן 641 - שמעוני

גן 649 - רסקו

גן 525 - הגננת

גן 582 - על שם מייארס

גן 928 - מירסקי

גן 931 - השבלול

גן 1035 - אסבסטונים

בדיקת תכולת תיקיהם של 13 גנים אחרים העלתה את הממצאים האלה:

גן 164,רחוב סורוצקין - טופס ישן בעניין נתוני גינה ומכתב מ-1996.

גן 180,לוין - מעט התכתבויות שהאחרונות שבהן משנת 1991.

גן 215,אליעזר (רחוב רמב"ן) - סרטוט סתמי של הצמחייה.

גן 227,הסופרים (רחוב הרצוג) - מכתב תודה לתורמת מתקן.

גן 255,מנחם סוקולוב - מזכר יחיד.

גן 430,פארק רמת דניה - תכניות שתילה ישנות, התכתבויות בנושא המדרון הסמוך וכן הצעות מחיר וחשבוניות לשתילים.

גן 517, פארק זיידנברג - תכנית שיחים, מפרט וכתב כמויות מ-1986 מכתב תגובה ממנהל אגף שפ"ע לממונה על הבטיחות על ליקויים שנמצאו בגן (המכתב של הממונה על הבטיחות לא נמצא), תביעת פיצויים, התכתבויות ישנות נוספות ופרוטוקול מסירה ראשונית.

גן 608, המבורג - תכנית לשתילת עצים באזור וכן מכתב של הנהלת האגף בעקבות סיור שנערך במקום.

גן 650,ניות - תכניות ישנות.

גן 800,המפלצת - התכתבויות בנושא ביוב וגינון והצעות (ישנות) לשיפוץ.

גן 1059, רחוב עזה - סרטוטים ישנים בלבד.

גן 1332, ברל לוקר - היתר בנייה לשיקום גן עירוני ותכניות מ-1993.

גן 1431, רחוב אפרתה - תכנית עצים, מעט התכתבויות וכן סיכום

פגישה לקבלה ראשונית של הגן מ-17.5.01. לפי סיכום זה התחייב הקבלן לתקן את הליקויים תוך שבוע. יצוין כי אין התכתבויות נוספות.

4.5 מן הממצאים עולה כי לא לכל הגנים קיימים תיקי גן, וכי תכולת התיקים של הגנים שנפתחו להם תיקים דלילה מאוד, אינה מעודכנת וחסרה לרוב מידע ונתונים בסיסיים.

יצוין כי בבדיקה המדגמית נבחרו גנים שעברו שינויים בשנים האחרונות וכן גנים שהיו לגביהם דוחות בדיקה הן של מכון התקנים והן של הממונה על הבטיחות בעירייה. למרות זאת לא נמצאו המסמכים שראוי היה שיימצאו בתיקים, ובכלל זה אף לא דוח בדיקה אחד. (גם מתקנים מתנפחים צריכים אישור מכון התקנים, אחרת לא ניתן להשתמש ב-מתנפחים).

הערות הביקורת

1. העובדה שלחלק מהגנים בעיר אין מפתח קבוע לזיהוי כגון: כתובת מדויקת או שם הגן (לא לכל הגנים יש שם) יוצרת מצב שגורמים שונים מכנים את הגן בשמות שונים. תופעה זו מקשה על הבקרה והפיקוח על הגנים ועלולה לגרום לטעויות בזיהוי הגן. הקושי באיתור חלק מהגנים עלול להוות בעיה גם כשלא אחת קיים צורך להזעיק עזרה ולא ברור מה כתובתם המדויקת של הגנים. גם אם אין ספק שמחלקת הגננות מכירה בעל פה כל גן וגן ואנשיה יודעים כיצד להגיע אליהם, הביקורת סבורה כי חשוב שמיקום מדויק של הגנים יהיה ברור גם למשתמש מזדמן בגן או לעוברי אורח. נכון יהיה לו יוצב שלט בכניסה לכל גן ובו יצוין שם הגן וכתובתו המדויקת.

2. לדעת הביקורת, העירייה צריכה לפעול בהקדם לעריכת סקר גנים מלא שיקיף את כל הגנים הציבוריים ברחבי העיר ויכלול את כל הפרטים הרלוונטיים. ממצאי הסקר יהוו מסד נתונים וכלי עזר לאגף שיקל על הפיקוח ויאפשר בעתיד בקרת פעילות טובה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה, עידן מור
idan's - אטרקציות לאירועים

בר ממתקים
מפלי שוקולד
בר אקטיבי לילדים
מתנפחים
שולחנות משחק
ג'ימבורי ועוד!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן מור

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12994 צפיות
נספח מספר 3 - בדיקה שגרתית מספר הנושא הנבדק הערות 1. בדיקה כי המקום מתאים להתקנת המתקן 2. כל העגינות בטוחות ומחוברות לקרקע כנדרש 3. ציוד משני כמו מזרוני הגנה קיים ומונח במקום 4. אין חורים או קרעים משמעותיים באריג ובתפרים 5. נעשה שימוש במפוח המתאים 6. לחץ האוויר הכולל מספיק כדי להעניק בסיס יציב וקשיח במתקנים מתנפחים (לא קשור לג'ימבורי להשכרה) 7. אין חלקים אלקטרוניים חשופים והכבלים אינם שחוקים וגלויים. 8. אין נזק לפלגים, שקעים ומתגים. 9. צינור הקישור והמפוח מחוברים בחוזקה זה לזה. 10. המפוח ממוקם

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121022 צפיות
נוהל הפעלת מתנפחים - מרץ 2008 - משרד החינוך, התרבות והספורט - חלק 10 האגף הבכיר לביטחון, בטיחות ושע"ח יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121164 צפיות
חלונות א. שטח החלונות בגן הילדים יהיה לפי התקנות והתקנים המקובלים של המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה. ב. כאשר הסף התחתון של החלון נמצא בגובה מעל 2 מ' מפני הקרקע יהיו החלונות מובטחים מפני כל אפשרות של נפילה חופשית דרכם. החלונות יוגנו מפני נפילה על ידי מניעת הפתיחה של אגף מעל 100 מ"מ (ראה מתקן מגביל פתיחה אוניברסלי של חלונות כאחד מן הפתרונות נגד נפילה דרך חלונות). מפתח מגביל פתיחה יימצא בקופסת ניפוץ אדומה, בידי המורה/הגננת, בארון המפתחות ובידי המנקה של החלונות. כל המפתחות בגן הילדי

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12934 צפיות
יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורבידור ופנאי - כללי11/11/121429 צפיות
הניהול של מתקני משחקים באתרים ציבוריים בעיר הינו בתחום האחריות של אגף שפי"ר בעירייה. מתקני משחקים נמצאים בעיקר בגנים ציבוריים ובגני ילדים.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121017 צפיות
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121146 צפיות
חוגגים אירוע ומעוניינים לשדרג אותו משמעותית? השכרת מכונת פופקורן תעשה בשבילכם את העבודה! השכרת מכונות פופקורן דרכנו יכולה להתקיים בכל ימי השבוע ובהתראה קצרה. במידה ותבצעו השכרת מכונת פופקורן אנו מבטיחים לכם אירוע שלא תשכחו!

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211611 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202352 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195890 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191781 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191677 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181678 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica