חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתקני משחקים בגנים ציבוריים – חלק יא'

מאת: עידן מורהפקת אירועים27/02/2011766 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתקני משחקים בגנים ציבוריים – חלק יא'

מקור המאמר: באדיבות אתר עריית ירושלים http://www.jerusalem.muni.il

האגף לשיפור פני העיר

לא בכל המקרים מפורטת מהות הפנייה והמערכת אינה מאפשרת קבלת נתונים לפי חתכים שונים, ולכן אין אפשרות סבירה לקבל נתונים כאלה המתייחסים לנושא אי תקינותם של מתקני משחקים דווקא.

6.4 לאגף שפ"ע מגיעות מדי שנה בשנה תביעות בגין נזקי גוף ו/או נזקי רכוש עקב ליקויים שבאחריות האגף והן מועברות לטיפול מחלקת הביטוחים של העירייה. מנתונים שהתקבלו מהאגף עולה כי:

בשנת 1999הוגשו 36 תביעות בסך הכול, מתוכן 8 תביעות בגין ליקויים במתקני משחקים.

בשנת 2000 הוגשו 47 תביעות בסך הכול, מתוכן 3 תביעות בגין ליקויים במתקני משחקים.

בשנת 2001 הוגשו 37 תביעות בסך הכול, מתוכן 2 תביעות בגין ליקויים במתקני משחקים (עד לחודש דצמבר).

הנתונים בעניין תביעות בגין נזקי גוף ו/או נזקי רכוש בשל ליקויים במתקני משחקים דומים לנתונים שקיבלה הביקורת ממחלקת הביטוחים של העירייה ולנתונים שניתנו בתשובת ראש העירייה מ-4.7.01 לשאילתה מספר 52/2001 בנושא זה. אפשר שהשוני הקטן בנתונים נובע מהתאריך שאליו התייחסו – תאריך האירוע או תאריך הגשת התביעה.

התביעות מתייחסות לנפילות ממתקנים שונים שנמצאו לא תקינים או לא תקניים ובעטיין נגרמו חבלות בדרגות חומרה שונות. אגף שפ"ע אישר לאחר קבלת התלונות והתביעות בחלק מן המקרים, כי אכן היה מפגע או מתקן לא בטיחותי שהוסר לאחר מכן.

העירייה נאלצה לשלם בשלוש השנים האחרונות באמצעות החברה שהיא מבוטחת בה סכום של יותר מ-100,000 ש"ח לאזרחים שניזוקו ממתקני משחקים בלבד. יצוין כי בחלק מן התביעות לא הסתיים הטיפול.

בעבר נאלצה העירייה לשלם סכומים גבוהים יותר כפיצויים כדוגמת מקרה שאירע בשנת 1991 בגן ציבורי, שבו נפצעה ילדה פציעה קשה לאחר שנפלה מסולם מגלשה ונחבטה במעקה בטון או במשטח אבן שהיה תחתיו.

בגין המקרה הוגשה כנגד העירייה תביעת נזיקין (נזקי גוף), ולאחר הסכם פשרה שאישר בית המשפט, שילמה העירייה בשנת 1994 סך של יותר מ-500,000 ש"ח.

הערות הביקורת

1. התרחשותן של פציעות בשעת משחק במתקנים בגנים ציבוריים ותביעות נזיקין בעקבותיהן ממחישות את הסכנה הטמונה בתחזוקה לקויה ואת אחריותה של העירייה בעניין זה. אין להתעלם מן העובדה שהיה ניתן למנוע חלק מן המקרים (אם לא את רובם) לו הייתה התחזוקה טובה יותר.

2. את התלונות וההודעות קולטות שתי עובדות באגף שפ"ע, והדבר תלוי כאמור באופן הדיווח. למעשה פועלות שתי המערכות האלה באופן עצמאי וללא קשר ביניהן.

הביקורת ממליצה כי את הרישום והטיפול בכל התלונות וההודעות ירכז עובד אחד. ריכוז המידע עשוי לשפר את הבקרה ואת המעקב אחר התלונות והטיפול בהן.

בעקבות המלצת הביקורת הנחה מנהל האגף את מחלקת הגננות שאת נושא בטיחות המתקנים ירכז גורם אחד.

Text Box: 7 סיכום

ילדים רבים מקבוצות גיל שונות מבקרים בגנים הציבוריים ומשתמשים במתקני המשחקים שבהיותם מוקד לפעילות פיזית עלולים לסכן את המשתמשים בהם, ולצערנו אירעו בעבר תאונות ואסונות במגרשי משחקים.

בכל עת שמתרחשת תאונה חמורה במגרשי המשחקים עולה על סדר היום הציבורי מחדש נושא בטיחות המתקנים בגנים הציבוריים ובמוסדות החינוך, אך העניין נשכח במהירות ונותר מנת חלקם של הנפגעים ושל סביבתם הקרובה.

הגנה על בטיחותם של ילדים היא אחת המשימות שעל חברה לעמוד בהן. לעתים חשופים הילדים להיפגעות בשל מכשולים או מחדלים. המפגעים יכולים להיות מפאת חוסר תשומת לב או מפאת הזנחה מצטברת.

ילדים רבים משחקים במגרשי המשחקים גם ללא השגחת הורים. גם אם הילד אינו זקוק להשגחת מבוגר עדיין נשקפת לו סכנה אם המתקן אינו מתוחזק כיאות.

בחלק מן המקרים מדובר בליקויים נסתרים לעינו של מי שאינו מומחה בדבר (כגון: רווח גדול מדי בין שלבים, זווית נטייה של המתקן) אך מסוכנים מאוד לשלומו של הילד או של כל משתמש אחר.

לפי נתוני מכון התקנים, כ-50% מהתאונות נגרמות בעטייה של תחזוקה לקויה. (גם מתנפחים גדולים וגם מתקנים מתנפחים קטנים דורשים תחזוקה)

הביקורת העלתה כי מתקנים רבים אינם תקניים ואינם מותאמים לתקן וכן הבדיקות (הן החודשיות והן התקופתיות) אינן מתבצעות כמתחייב. נוסף על כך קיימת בעיה קשה של תחזוקת המתקנים, וניכר כי ליקויים רבים גם כאלה המוגדרים כקריטיים וחמורים המסכנים את בטיחותם ושלומם של המשתמשים, נוצרו לפני זמן רב בלא שטופלו כראוי. ייתכן שהדבר אף מצביע על רשלנות מצד העירייה במילוי חובותיה. העירייה נדרשת לאמץ את הוראות התקן ולפעול לפיו.

במתקנים בגנים יש בלאי ובחלק מהגנים חובלו מתקנים וקיימת הזנחה סביבתית עקב זלזול או ונדליזם של משתמשים או עוברי אורח אחרים. אין ספק שחינוך הציבור לשמירה על הרכוש הציבורי ועל מתקנים שנועדו לשימושו ישפר את המצב.

על בעל המתקן, ובמקרה זה על העירייה, יש אחריות כוללת על תקינות המתקן בכל מחזור חייו, והיא חייבת לעשות את כל הנדרש שהמתקנים יתאמו לתקן המחייב ויתוחזקו ברמה נאותה. יש לבצע את הבדיקות כנדרש, להגביר את המודעות בקרב עובדי הגנים ולהדריכם. הבדיקה היא אמצעי לגלות את הבעיה במתקן, אך היא בשום פנים ואופן לא באה לפתור אותה. אם נעשית בדיקה ולא מתבצע התיקון הנדרש, הרי שלא נעשה דבר.

אין הכרח לרכוש ולהתקין מתקן חדש אם חסרים המשאבים הכספיים הדרושים לכך, אך יש חובה להסיר מתקנים מסוכנים לאלתר גם אם אין להם תחליף, ויפה שעה אחת קודם.

יש לתת את הדעת בנוגע לגנים ולמתקנים הנמצאים בשטחים ציבוריים פתוחים בתחום שיפוטה של העיר, אך אינם בבעלות ו/או באחזקת העירייה כדוגמת פארקים של הקרן הקיימת לישראל. בשטחים אלה קיימים לא מעט מתקנים, וכפי הנראה מצבם מבחינת בטיחות ותחזוקה אינו טוב יותר מהמתקנים בגנים הציבוריים שבאחריות העירייה. מומלץ שמנכ"ל העירייה יפנה אל מנכ"ל הקרן הקיימת לישראל על מנת שזו תיזום בדיקה מהירה של תקינות המתקנים בגנים אלה.

על העירייה לרכז מאמץ ולבצע סקר גנים יסודי, מקצועי ומקיף. יש לפעול במרץ לשדרוג הגנים ולהתאמת המתקנים לתקן המחייב, להשבית ולהסיר בהקדם מתקני שעשועים לא בטיחותיים וכן לדאוג לתחזוקה שיטתית ורצופה ברמה הנאותה.

העירייה נדרשת להיערך תקציבית לעניין זה ועליה לנהוג בנושא הנדון באחריות שהרי כבר נאמר: "בטיחות מתקני משחקים - זה לא משחק ילדים".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה, עידן מור
idan's - אטרקציות לאירועים

בר ממתקים
מפלי שוקולד
בר אקטיבי לילדים
מתנפחים
שולחנות משחק
ג'ימבורי ועוד!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן מור

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12994 צפיות
נספח מספר 3 - בדיקה שגרתית מספר הנושא הנבדק הערות 1. בדיקה כי המקום מתאים להתקנת המתקן 2. כל העגינות בטוחות ומחוברות לקרקע כנדרש 3. ציוד משני כמו מזרוני הגנה קיים ומונח במקום 4. אין חורים או קרעים משמעותיים באריג ובתפרים 5. נעשה שימוש במפוח המתאים 6. לחץ האוויר הכולל מספיק כדי להעניק בסיס יציב וקשיח במתקנים מתנפחים (לא קשור לג'ימבורי להשכרה) 7. אין חלקים אלקטרוניים חשופים והכבלים אינם שחוקים וגלויים. 8. אין נזק לפלגים, שקעים ומתגים. 9. צינור הקישור והמפוח מחוברים בחוזקה זה לזה. 10. המפוח ממוקם

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121022 צפיות
נוהל הפעלת מתנפחים - מרץ 2008 - משרד החינוך, התרבות והספורט - חלק 10 האגף הבכיר לביטחון, בטיחות ושע"ח יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121164 צפיות
חלונות א. שטח החלונות בגן הילדים יהיה לפי התקנות והתקנים המקובלים של המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה. ב. כאשר הסף התחתון של החלון נמצא בגובה מעל 2 מ' מפני הקרקע יהיו החלונות מובטחים מפני כל אפשרות של נפילה חופשית דרכם. החלונות יוגנו מפני נפילה על ידי מניעת הפתיחה של אגף מעל 100 מ"מ (ראה מתקן מגביל פתיחה אוניברסלי של חלונות כאחד מן הפתרונות נגד נפילה דרך חלונות). מפתח מגביל פתיחה יימצא בקופסת ניפוץ אדומה, בידי המורה/הגננת, בארון המפתחות ובידי המנקה של החלונות. כל המפתחות בגן הילדי

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12934 צפיות
יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורבידור ופנאי - כללי11/11/121430 צפיות
הניהול של מתקני משחקים באתרים ציבוריים בעיר הינו בתחום האחריות של אגף שפי"ר בעירייה. מתקני משחקים נמצאים בעיקר בגנים ציבוריים ובגני ילדים.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121017 צפיות
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121146 צפיות
חוגגים אירוע ומעוניינים לשדרג אותו משמעותית? השכרת מכונת פופקורן תעשה בשבילכם את העבודה! השכרת מכונות פופקורן דרכנו יכולה להתקיים בכל ימי השבוע ובהתראה קצרה. במידה ותבצעו השכרת מכונת פופקורן אנו מבטיחים לכם אירוע שלא תשכחו!

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211611 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202353 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195892 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191783 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191678 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181679 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica