חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתקני משחקים בעיר - חלק 2


מתקני משחקים בעיר - חלק 2

מקור המאמר: איגוד מבקרי הרשויות המקומיות
http://www.auditors.org.il

1.1.3.
הדרכה והסמכת הצוות

בתקופת עריכת ביקורת זו נשלחו לקורסי הדרכה, שנערך ע"י מכון התקנים בנושא מתקני משחקים, מנהל האזור (מנהל העבודה), שאחראי על צוות תחזוקת מתקני המשחקים ואחד משני אנשי הצוות (איש המקצוע - מסגר ונגר). איש הצוות השני לא נשלח להדרכה זו.

מנהל האזור (מנהל הצוות) גם הוסמך כבודק תקופתי (חודשי) של מתקני המשחקים.

5.2 שיטת תפעול מתקני משחקים בגני ילדים

כאמור בסעיף 4 לעיל משרד החינוך הטיל את מלוא האחריות לגבי בטיחות, תקינות ותחזוקה ראויה של מתקנים בגני הילדים על הרשות המקומית.

מתקני משחקים בגני הילדים הם באחריות מחלקת התחזוקה. המתקנים מוצבים ב - 95 גני ילדים.
באופן מעשי, אין מנהל מחלקת התחזוקה, אשר נכנס לתפקידו בעת האחרונה, עוסק כלל בנושא של מתקני המשחקים בגני הילדים.

מסקנת הביקורת הינה כי כרגע אין גם כל גורם אחר המנהל והמטפל באופן שוטף במתקני המשחקים בגני הילדים, לדעת הביקורת האחריות היא של מנהל אגף שפי"ר ומנהל מחלקת התחזוקה החדש.

5.3 ליקויים ובעיות במערך הארגוני ובניהול התחזוקה.

5.3.1חלוקת האחריות לניהול מתקני המשחקים ומשמעותה

כפי שתואר לעיל, מתקני המשחקים בגנים הציבוריים מנוהלים באופן שיטתי ורציף. הדבר בא לידי ביטוי במינוי מנהל אחראי, הקצאת צוות ייעודי לתחזוקה וניהול המידע (גם מידע ניהולי כמו רשימת הגנים הציבוריים וצילומי מתקני המשחקים וגם מידע ייעודי - התקן והוראותיו וכו').


לעומת כל אלה, למתקני המשחקים בגני הילדים אין כיום כל ניהול ו/או מעקב שוטף ושיטתי.

מלבד הגדרת האחריות הניהולית הכללית (מעין "אחריות מיניסטריאלית") של מנהל אגף שפי"ר, אין בפועל ניהול של הנושא במצב הנוכחי, אין אחראי ישיר לנושא, ואין למעשה ניהול תחזוקה של מתקני המשחקים בגני הילדים.

ייתכן ובפועל ליקויים בולטים מתוקנים על ידי מחלקת תחזוקת מבנים, אך זאת באופן אקראי ולא במסגרת אחריות מעשית וללא שיטה ובסיס מקצועי מוסמך.

לנוכח מצב זה, תמוה מדוע אין כוללים גם את תחזוקת מתקני המשחקים בגני הילדים במסגרת תחום האחריות של מחלקת גנים ונוף. הלא למחלקת גנים ונוף יש את כל התשתית, לרבות ידע, כח אדם מקצועי, ניסיון והסמכה, על מנת לאפשר תחזוקה נאותה של מתקני המשחקים בגני הילדים. (אולי צריך לתגבר במידה מסויימת את צוות התחזוקה בכח אדם מקצועי- תיגבור היכול להתבצע גם בניוד עובדים ממחלקת תחזוקת מבנים).

הביקורת רואה בחומרה את התמשכותו של המצב הנוכחי, בו יש הזנחה, חוסר טיפול והעדר אחריות בנושא כה חשוב וממליצה לפעול בהקדם להגדרה וליישום אחריות ניהולית ומקצועית הולמת לנושא מתקני המשחקים בגני ילדים. הביקורת ממליצה לשקול באופן ענייני את הכללת כל הנושא של מתקני שעשועים למסגרת ניהולית אחת וזאת במטרה להבטיח יעילות גבוהה בתפעול הנושא ובניצול המשאבים הקיימים כבר כמו ידע, כח אדם, זמן וכסף.

5.3.2 הליקויים בניהול מתקני משחקים במחלקת גנים ונוף

א.1. ניהול תכניות עבודה ופיקוח על ביצוען

הכנת תכניות

כיום נעשית כל פעילות תחזוקת מתקני המשחקים (לרבות בדיקות תקופתיות) במחלקת גנים ונוף ללא כל תכנית עבודה.

מנהל העבודה מצדיק מצב זה בכך שהנושא חדש יחסית במחלקת גנים ונוף ועל כן בכוונתו לצבור תחילה ניסיון על מנת שישמש כבסיס ידע לצורך ניהול תכניות עבודה לצוות.

בנוסף בכוונתו לפני הפעלת תכניות עבודה לשלוח את הצוות להדרכה.

לדעת הביקורת אין כל צורך בהשהיית הניהול של תכניות העבודה. הביקורת ממליצה להפעיל בהקדם תכניות עבודה שיטתיות לנושא במשך הזמן עם צבירת ידע וניסיון נוספים ראוי וניתן כמובן לשפר תוכנית זו ושיטות הניהול והמעקב.

א.2. דיווח ובקרה על הביצוע

צוות תחזוקת מתקני משחקים בגנים הציבוריים מדווח על ביצוע הפעילות, אך זאת ברמה ירודה ביותר. הדיווח אינו שיטתי, אינו רציף, והוא נעשה על טופס ידני בעיצוב של "טרום טיוטה".

בדיווח, הרשום בעפרון ובצורה מרושלת, רשום כי נעשה טיפול בגן מסוים, אך מעבר לכך אין כל מידע איזה מתקן טופל, מה הטיפול, מי המדווח, מתי דיווח וכו'.

כצפוי לגבי "דו"ח" כזה, אין עושים איתו מאומה.

הביקורת ממליצה להפעיל בהקדם דיווח נאות, לרבות שיטת הדיווח, אמצעי הדיווח, תדירות, תכני הדיווח והמשך הטיפול בדיווח.


ב. דו"ח בדיקה חודשית

הצוות אמור לבצע בדיקה חודשית לכל מתקן בכל גן. לדברי מנהל המחלקה אכן מבצעים בדיקה כזו, אך בהעדר כל תכנית לכך וכל מסמך המתעד בדיקה זו, הרי שכאילו לא נעשתה.

הביקורת רואה במצב זה ליקוי מהותי וממליצה לתקן זאת בהקדם.

ג. נוהלי עבודה

אין כל נוהל לניהול ולתפעול מערך מתקני המשחקים
הביקורת רואה בכך ליקוי וממליצה לערוך בהקדם נהלים כאלה, שישמשו כמסגרת לניהול הפעילות.

ד. ניהול המידע

כאמור, במחלקת גנים ונוף קיימת רשימה של כל הגנים הציבוריים בעיר לכל מתקן משחקים בכל אחד מהגנים הציבוריים קיים במחשב צילום. עם זאת, אין מספר ואין שם לכל מתקן לזיהוי החד - ערכי ולניהול המידע לגביו. אחד הביטויים לכך: לא יודעים היום כמה מתקני משחקים יש בסך הכל בכל הגנים הציבוריים!!

כאמור, גם הדיווח על ביצוע תחזוקה או תיקונים למתקני משחקים נעשה בחתך של גן וללא פירוט באיזה מתקן בדיוק בוצע הטיפול.

הביקורת רואה ליקוי מהותי בהעדר הניהול של מתקני המשחקים בחתך של מתקן בודד.
הביקורת ממליצה לפעול בהקדם למתן זיהוי לכל מתקן ולנהל לגביו את כל הנתונים, לרבות נתוני התחזוקה השוטפת והתקופתית.

5.3.3 ליקויים בניהול מתקני משחקים בגני ילדים

כאמור, במצב הנוכחי אין למעשה ניהול של הנושא.
הביקורת רואה בחומרה העדר אחראי ישיר לנושא או לחילופין אי מתן פתרון יעיל אחר, כמו הכללת הנושא במסגרת אחריות מחלקת גנים ונוף. הביקורת ממליצה לפעול בנמרצות ולאלתר לתיקון ליקוי מהותי זה.



6. מצב המתקנים

6.1 כללי


בחודש יוני 1994 פורסם התקן הישראלי למתקני משחקים מס. 1498, המחייב, בין היתר, שבכל מתקן משחקים חדש או קיים יתקיימו כל דרישות התקן. יש להדגיש, כי תקן זמני למתקני משחקים היה קיים מאז 1991.

6.2 מצב המתקנים בגנים הציבוריים

לדברי מנהל מחלקת גנים ונוף, בעת פרסום התקן היה מצב מתקני המשחקים בגנים הציבוריים בכי רע. מאז, לדבריו, נעשתה פעולה של החלפת מתקני משחקים (לא מתנפחים רגילים או מתנפחים אתגריים - עידן מור).

בין השנים 1994 עד 1999 הוחלפו 39 מתקנים שלא היו ראויים לשימוש, לפי הפירוט הבא:

שנה

1994

1995

1996

1997

1998

1999

סך הכל

מספר מתקנים שהוחלפו

8

9

9

8

2

3

39

עם זאת, לדברי מנהל המחלקה, עדיין יש מתקנים רבים שאינם עומדים בתקן, אך אינם מוחלפים מחוסר תקציב וזאת למרות שהשימוש בהם כרוך בסיכון רב ובפגיעה גופנית.

דוגמא למתקן כזה, שהביקורת ראתה בסיור עם מנהל המחלקה - מתקן בגן אורט.

6.3מצב המתקנים בגני הילדים

לדברי מנהל אגף שפי"ר, הוחלפו בגני ילדים לפני כשנה עשרות מתקני משחקים, שלא היו ראויים לשימוש. כמו כן, נרכשו עשרות מתקני משחקים חדשים, וזאת בהשקעה של מאות אלפי שקלים חדשים.


6.4 הבדיקה השנתית שבוצעה על ידי מכון התקנים וממצאיה

בשלהי שנת 1999 בוצעה על ידי מכון התקנים בדיקה שנתית בכל מתקני המשחקים בעיר, גם בגנים הציבוריים וגם בגני הילדים.

להלן עיקרי הממצאים:

מקום המתקנים

כמות מתקני משחקים שנבדקו

כמות מתקנים שנמצאו אסורים לשימוש

אחוז מתקנים אסורים לשימוש

גני ילדים

110

47

43%

גנים ציבוריים

74

28

38%

סך הכל

184

75

41%

הנתונים בטבלה נכונים לסוף 1999


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה, עידן מור
idan's - אטרקציות לאירועים

בר ממתקים
מפלי שוקולד
בר אקטיבי לילדים
מתנפחים
שולחנות משחק
ג'ימבורי ועוד!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן מור

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12994 צפיות
נספח מספר 3 - בדיקה שגרתית מספר הנושא הנבדק הערות 1. בדיקה כי המקום מתאים להתקנת המתקן 2. כל העגינות בטוחות ומחוברות לקרקע כנדרש 3. ציוד משני כמו מזרוני הגנה קיים ומונח במקום 4. אין חורים או קרעים משמעותיים באריג ובתפרים 5. נעשה שימוש במפוח המתאים 6. לחץ האוויר הכולל מספיק כדי להעניק בסיס יציב וקשיח במתקנים מתנפחים (לא קשור לג'ימבורי להשכרה) 7. אין חלקים אלקטרוניים חשופים והכבלים אינם שחוקים וגלויים. 8. אין נזק לפלגים, שקעים ומתגים. 9. צינור הקישור והמפוח מחוברים בחוזקה זה לזה. 10. המפוח ממוקם

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121022 צפיות
נוהל הפעלת מתנפחים - מרץ 2008 - משרד החינוך, התרבות והספורט - חלק 10 האגף הבכיר לביטחון, בטיחות ושע"ח יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121164 צפיות
חלונות א. שטח החלונות בגן הילדים יהיה לפי התקנות והתקנים המקובלים של המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה. ב. כאשר הסף התחתון של החלון נמצא בגובה מעל 2 מ' מפני הקרקע יהיו החלונות מובטחים מפני כל אפשרות של נפילה חופשית דרכם. החלונות יוגנו מפני נפילה על ידי מניעת הפתיחה של אגף מעל 100 מ"מ (ראה מתקן מגביל פתיחה אוניברסלי של חלונות כאחד מן הפתרונות נגד נפילה דרך חלונות). מפתח מגביל פתיחה יימצא בקופסת ניפוץ אדומה, בידי המורה/הגננת, בארון המפתחות ובידי המנקה של החלונות. כל המפתחות בגן הילדי

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/12934 צפיות
יא. אופן ההתקנה 1. השטח המינימלי הנדרש - אורך 15 מטר ורוחב 6 מטר. 2. מספר יתדות עגינה - 6 3. מזרוני מגן - להניח 3 מזרונים באיזור עליה למתקן ו- 4 מזרונים באיזור הנחיתה. (כל מזרון באורך 2 מטר, ברוחב 1 מטר ובעובי 10 ס"מ.

מאת: עידן מורבידור ופנאי - כללי11/11/121429 צפיות
הניהול של מתקני משחקים באתרים ציבוריים בעיר הינו בתחום האחריות של אגף שפי"ר בעירייה. מתקני משחקים נמצאים בעיקר בגנים ציבוריים ובגני ילדים.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121017 צפיות
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מאת: עידן מורהפקות אירועים11/11/121146 צפיות
חוגגים אירוע ומעוניינים לשדרג אותו משמעותית? השכרת מכונת פופקורן תעשה בשבילכם את העבודה! השכרת מכונות פופקורן דרכנו יכולה להתקיים בכל ימי השבוע ובהתראה קצרה. במידה ותבצעו השכרת מכונת פופקורן אנו מבטיחים לכם אירוע שלא תשכחו!

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181614 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165798 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161985 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161998 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161926 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162061 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162754 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica