חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוצר מילים באנגלית - מילים לועזיות בשפות אחרות

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות08/03/20112977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דוברי כל שפות העולם מודעים לדומיננטיות של השפה האנגלית. לא קשה לזהות כמה מילים עברו "ייצוא" מהשפה האנגלית לשפות אחרות; בייחוד מילים הקשורות להיבטים מודרניים או תופעות הקשורות לתרבות האנגלית - למשל, cool, fast food או rap.

במדינות מסוימות, האנשים מקבלים זאת בשמחה, אך במדינות אחרות אנשים מתמרמרים על התופעה. בצרפת, למשל, מדינה שבה האנשים גאה עד מאוד בשפת האם שלהם, שר התרבות ניסה לפני כמה שנים להחליף מילים יומיומיות באנגלית, כמו המבורגר, במילים מקבילות בצרפתית. זאת למרות העובדה שהצרפתיים משתמשים במילים הלועזיות מבלי לשים לב למקור שלהם.

לשפות רחוקות יותר, כמו סינית, יש פחות מילות "ייבוא" מאשר צרפתית או גרמנית אך ישנם גם מספר מילים באנגלית שנכנסו לתרבות המדוברת – כמו "בר" ו"קולה". אפילו המילה הסינית ל - software (היא תרגום ישיר של המילה המקורית באנגלית).

למרות כל זאת, תהיה זאת טעות לחשוב שה"מסחר" הבלשני הינו חד סטרי מאנגלית לשפות. נהפוך הוא, אנגלית גונבת או משאילה מילים וביטויים משפות אחרות. מספר המילים הרב ביותר מגיע מהשפה הצרפתית דווקא, שזה נתון מעניין במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כמה הצרפתיים מודאגים מה"פלישה" הבלשנית והתרבותית ממה שהם מכנים "העולם האנגלו-אמריקאני" (le monde Angle-Saxon)

מילים באנגלית בשפה הצרפתית או להיפך?

מסתבר שיותר מילים צרפתיות מופיעות באנגלית מאשר מילים לועזיות שמופיעות בצרפתית! מה היינו עושים ללא מילים נפוצות כל כך כמוautomobile- מכונית באנגלית אוhors d’oeuvres- מנת פתיחה במסעדה.

אומנם המילה  restaurant (מסעדה) עצמה, כמו עוד הרבה מילים הקשורות לאוכל כמו menu(תפריט) "מיובאת" מהתרבות שממנה מגיע האוכל הכי טוב בעולם לפי דעתם של רוב דוברי האנגלית (וייתכן וקוראים ישראלים לא יסכימו איתם).

למרות זאת, המצב השתנה ב- 50 השנות האחרונות. רוב 'הייבוא' ו'הייצוא' של השפות התרחש במאה ה- 19 וה- 20, לפני שהשפה האנגלית הפכה לאמצעי התקשורת מספר אחת בעולם. לפני מאה שנה למשל, צרפתית עדיין הייתה חשובה יותר מאנגלית בעולם הדיפלומטי. זאת הסיבה שכל כך הרבה מילים בצרפתית נלקחו לשפה האנגלית – את אותן המילים ניתן למצוא גם בשפות אחרות כמו גרמנית, רוסית וטורקית.

באותה דרך, כאשר מטיילים דוברי אנגלית טיילו בעולם כמסיונרים או כתיירים, הם אימצו מילים רבות על מנת לתאר חפצים או הרגלים בלתי מזוהים. דוגמאות טובות לכך הן המילים chocolate (שוקולד) מהשפה האצטקית של מקסיקו. המילה bungalow (בית נופש קטן) מהשפה ההינדית והמילה assassin (רוצח שכיר) שמגיעה מערבית.

מסינית, אנגלית לקחה מושגים אקזוטיים כמו kowtow(התרפסות) וtai chi.

לאחרונה, התהליך נעצר, תודות כנרה לגל האנגלית הדומיננטי שמשתלט על הגלובוס כיום. רוב המילים החדשות שנכנסו לשפה ב - 25 השנים האחרונות – כמו cell phone (טלפון סלולארי) ו - mountain bike (אופני הרים) נוצרו מתוך השפה עצמה. כך, שעד ששפה אחרת תהפוך לדומיננטית במיוחד בעולם ותאתגר את השפה האנגלית, המצב כנראה יישאר ללא שינוי.

אולי כדאי שנצפה לגל של מילים סיניות שייכנסו לשפה האנגלית בעוד עשרים שנה. נצטרך לחכות ולראות.

ובינתיים, אם אתם מחפשים כמה טיפים שימושיים לתרגול השפה: אוצר מילים באנגלית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודים, חינוך והשכלה גבוהה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוריאל אהרוני

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות21/08/11960 צפיות
למרות לימודי האנגלית בבית הספר היסודי ובתיכון, לא כולם יודעים אנגלית, במיוחד כאשר זה מגיע למיומנויות דיבור או כתיבה. זו הסיבה כי אנשים רבים פונים אל סדנאות אנגלית ומשפרים את מיומנויותיהם בשפה.

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות24/07/111609 צפיות
אחת הדרכים לשפר את מיומנות השפה האנגלית, הינה בעזרתו של קורס אנגלית למתקדמים, המיועד לאלה השולטים בשפה, אולם מעוניינים לשפר את רמתם. קורס אנגלית למתקדמים מאפשר לתלמידים המשתתפים בו, ובעזרתן של שיטות לימוד ייחודיות, ליישם את אשר למדו במהלך הקורס במסגרות השונות, בין אם במסגרת העבודה ובין אם תוך כדי ניהול שיחת חולין.

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות21/04/111177 צפיות
קורס אנגלית עסקית מיועד לבעלי עסקים אשר מעוניינים ללמוד אנגלית עסקית באופן פרטי או לשפר את האנגלית של עובדיהם. הצלחה של חברה או עסק לא נמדדת רק במספרים. עולם העסקים כולל עשרות מושגים באנגלית עסקית, מסמכים באנגלית עסקית, מצגות עסקיות, שליחת מיילים, תקשורת מילולית, ניהול משא ומתן באנגלית ועוד.

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות20/04/111232 צפיות
קורס אנגלית למתחילים יסייע לכם להתנהל טוב יותר על בסיס יומיומי. כמה פעמים ביום אתם שומעים שיר באנגלית? רואים תכנית באנגלית? לא היה הרבה יותר נחמד אם הייתם מבינים על מה מדובר?

מאת: אוריאל אהרונילימודים אקדמאיים20/04/111172 צפיות
כיום כמעט כל חברה או ארגון מנהלים קשרים עסקיים עם חברות ועסקים בחו"ל, כאשר דרך התקשורת ביניהם היא כמובן השפה האנגלית. אנגלית היא שפה בינלאומית, שמקשרת בין אנשים ממדינות שונות בכל תחומי החיים.

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות28/10/102965 צפיות
קריאה באנגלית יכולה להיות מאוד מספקת, אפילו למתחיל שבמתחילים. אם רק נזכור שקריאה באנגלית במוח רובנו היא נושא מטריח ומעצבן שאנו שוקדים עליו רק על מנת לקבל ציון טוב בבגרות או בפסיכומטרי, ונקבל כי קריאה באנגלית היא בעצם כלי ומפתח לעולם הבידור וההשכלה, אולי נוכל באמת לפתוח את הדלת לשפע התרבותי והאקדמי שהוא השפה האנגלית הכתובה.

מאת: אוריאל אהרונילימודי שפות21/09/10986 צפיות
גם מי שהצטיין בתיכון באנגלית, ובחר בתשובה מס' 1 לכל השאלות, לא בהכרח יכול לשוחח באנגלית על כל נושא ובביטחון. עצוב לחשוב שלאחר כל כך הרבה שעות לימודי אנגלית מכיתה ג' ועד י"ב, ולאחר מבחנים, שינון, תרגול, זיעה...

מאמרים נוספים בנושא לימודי שפות

מאת: נטלי אינטרדבלימודי שפות27/04/222665 צפיות
לא מעט הורים נתקלים במקרים של ילדים שלהם אין חשק, כח רצון או יכולות למידה של שפה חדשה אשר היא לא שפת אם. ובכן, מה אנו כהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו ללמוד את השפה האנגלית כשפה שניה ולגרום להם לאהוב את זה?

מאת: Daniel.Bלימודי שפות30/01/192107 צפיות
בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, כמעט בלתי אפשרי להתקדם מקצועית מבלי ללמוד לדבר אנגלית ברמה גבוהה ביותר. תכניות הטלוויזיה שבהן אנו צופים, משחקי המחשב שאנו משחקים וכמובן, האינטרנט שבו אנו גולשים חלק ניכר משעות היממה משפרים באופן משמעותי את האנגלית שלנו - אך לא מספיק כדי לשדרג אותה לרמה שתאפשר לנו להתחרות בדוברי אנגלית כשפת אם במשרות המחייבות כישורים מסוג זה.

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173228 צפיות
העברת מידע תיאורטי אינה מספקת

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173492 צפיות
הטכנולוגיה מאפשרת לנו ללמוד מחוץ לכיתות

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172986 צפיות
לעתים ניהול שיחה בסיסית הוא דבר מספק

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172498 צפיות
השוק הישראלי גדול יותר מבעבר

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/171974 צפיות
עלות הלימודים מעניינת רבים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica