חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - גפילטע פיש - היכן מייצרים אותו ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות19/03/20112136 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – הגפילטע פיש, היכן מייצרים אותו  הכי הרבה ?

 

     קציצת קרפיון טחון או ממולא - הלא היא ה"גפילטע פיש"  או דג  

   ממולא ביידיש הפך להיות לא רק למאכלם המסורתי של יוצאי        

    אירופה, אלא הולך וחודר לכל שכבות האוכלוסייה, כולל עדות המזרח.

מסמל בעיניי רבים את ארוחת החג. קיימים מספר "נוסחים" ומתכונים להכנת הדג וטחינתו, החל מהכנתו בטעם מלוח או מפולפל בנוסח יוצאי ברית המועצות, או בנוסח מתקתק עם אגוזים בנוסח יוצאי פולין הונגריה וגרמניה, ועד לדג המוכן בצנצנות השימורים  של יצרנים ישראלים יבואנים וכן הקציצות המפורסמות של החברה האמריקאית מנישביץ .

 

גפילטע פיש (דג ממולא ביידיש) הוא מאכל קציצת דג טחון, הנפוץ בעיקר בקרב לרוב בשבת ואו בחג

·       על סמך נתוני העבר, מעריכים שהכמויות בפסח הקרוב יגיעו לכ- 520 טונות של קציצות או לכמות של כ- 4.7 מיליון קציצות

גם בעיני הגויים הפך ה"גפילטע פיש" לסמל של ארוחת החג היהודית, בדומה לתרנגול ההודו הממולא של חג ההודייה אצל האמריקאים.

·       בשר הקרפיון יחסית לדגי הים, מכיל עד 5% שומן , ובמנת הגשה מקובלת של קרפיון מבושל יש כ- 120-170 קלוריות. דג זה, שבעבר היה דג יוקרתי שגודל בבריכות פרטיות של בני האצולה בטירותיהם, הפך כיום לדג המאכל הנפוץ והזול יחסית, ולמרות שבשרו אינו משובח כבשר דגים אחרים , הוא הפך לדג הנאכל ביותר בישראל, כל זאת כמובן - בזכות ה"גפילטע פיש"...

·       המוצר הפך בשנים האחרונות, למוצר מושך קהל ברשתות המזון, אשר מנסות לקבע לו מחיר יחסית זול כ- 10 ₪ לצנצנת, דבר שמביא לעיתים להקטנת התכולה, או לירידה במשקל הקציצות.

·       החברה אשר מייצרת הכי הרבה קציצות בעולם, זו חברת מנישביץ, אשר מקום מושבה הוא בארה"ב.

החברה אשר החלה לפעול בשנת  1888 בסינסנטי אשר באוהיו, הפכה להיות למותג בכל הקשור למזון יהודי בארה"ב ובעולם כולו, בזכות המצה,היין והקציצה מהדג, אשר עשוי מדג הנקרא ווטפיש, קרוב של הקרפיון, אך מכיל פחות שומן.

משבר המים בישראל עשוי לצמצם את גידול הקרפיונים בישראל, אשר גדלים במים מתוקים, דבר אשר יגביר את היבוא ממדינות מזרח אירופה ובעיקר פולין והונגריה וארה"ב.

נראה שרצונה של האימא היהודייה, מאחד הרבה אנשים בתבל והקציצות הן מאכל מבוקש לא רק לחסידי המטבח היהודי.

בשל רצונה העז להעניק לכל אחד מבני המשפחה דג, על ידי טחינתו והוספת מרכיבים נוספים כמו בצל, ביצים וקמח מצה הוא קיבל נפח והפך להיות גם טעים משביע וחגיגי.

המאכל, שהתפתח בגלל העוני שהיה ביהדות מזרח אירופה, ובשל הרצון של האימא היהודייה להעניק לכל אחד מבני המשפחה מנה יפה של "בשר" הופך להיות אחד מסימני ההיכר של החג, אולם נראה שדווקא מחירו הופך להיות פחות ופחות עממי.

יובל לובנשטיין, משמש יועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111334 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111224 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111135 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111352 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111291 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111414 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214266 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204403 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205305 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194180 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193406 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193455 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182923 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica