חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסכות לפורים, מסכות לחיים

מאת: שלומי גולןרפואה משלימה19/03/20111329 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חג פורים הוא חג שמח, צבעוני וססגוני, מלא תחפושות, מסכות ואיפור. הוא אמנם נחשב לחג גדול לילדים, אבל גם המבוגרים שביננו נהנים מהאפשרות להתחברלילד הפנימי ולחגוג קצת אחרת. בחג הזה כל אחד יכול ללבוש כל תלבושת אומסכה, ולהיות מי שהוא רוצה (שכן, הבגד עושה את האדם), כמו גם לוותר על חלקמתכונות האופי המאפיינות, לפחות לזמן קצר.

ילדים קטניםמשתמשים הרי בדמיון ללא הרף, ובקלות יכולים להפוך להיות הנמר הטורף, הנסיכההקסומה שצריכה שיצילו אותה- גם מבלי ללבוש מסכה של ממש. ה"מסכה" שהםלובשים עוזרת להם להתמודד עם מצבים שהם לא מכירים, או שקשים להם להתמודדות,ובאמצעות המשחק, קל להם יותר לבחון אותם (וגם את הסביבה, ולעיתים אתהגבולות שהיא מציבה להם), בזוית קצת אחרת, בתור מישהו אחר, ולהגיב אליהם.

כללשאנחנו גדלים, אנחנו אוספים יותר ויותר מסכות. חלקן משרתות אותנו באופןקבוע, חלק במצבים מסויימים. אנחנו לובשים מסכה מול חברים בעבודה, אחרת מולהלקוחות או מול הבוס, ומחליפים אותן בלי הרף מול אנשים ברחוב, ההורים,הילדים, בני הזוג, כשאנחנו עונים לטלפון, או מתקשרים לשירות הלקוחות,כשאנחנו באירוע רב משתתפים, או עם החבר הכי טוב. הרי כששואלים אותנולשלומינו, אנחנו בד"כ לא מפרטים מיד את כל הפרטים, אלא פשוט עונים משהובסגנון "טוב, תודה", ומחזירים את אותה השאלה לשואל.

מסכות זה חשוב

מסכותבעצם עוזרות לנו "למדר" ולסנן את מה שצריך מהסביבה שלנו, ועוזרות לנולהתמודד עם המצבים השונים שאנחנו נקלעים אליהם. לקוח שמגיע לעסק כלשהו, לאיצפה לשמוע מהפקידה, בתגובה לשאלה מנומסת, על הדאגות של אם שבנה לא ענהלטלפון, או על הטרדות הכלכליות שמעסיקות אותה בימים אלו.

הן גםעוזרות לנו להיות מרוכזים בתפקיד שאנחנו ממלאים עכשיו. הורה שמציב גבולות,איש חינוך מול כיתה, או אפילו הנסיון להרשים בדייט הראשון.

מסכה היאגם סוג של מגן- עכשיו רואים מישהו אחר, אז אני יכול להגיד את מה שיש לילהגיד. אני יכול להעביר ביקורת קשה באמצעות הומור, או ליצור דרמה גדולה כדילהעביר מסר, ו"להתחמק" מביקורת, כי מי שמולי יתמודד עם הכעס, או הדמעותשלי. זה לא מפחית ממידת האמת שיש בהן, אבל ברמה מסויימת, ואולי לא מודעת,קיימת הבחירה להתנהל באופן מסויים.

מסכות מול עצמנו

אנשיםרבים לא מכירים את עצמם לעומק, וגם  נסיונות "להוציא" מהם  מידע לגביהרגשות שלהם, או המחשבות שלהם בנושא מסויים יעלו בתוהו. לעיתים מדובר פשוטבשמירה קנאית על הפרטיות או על המחשבות, אך לעיתים מדובר במסכה שהאדם שם עלעצמו, והוא לא תמיד מצליח לראות דרכה.

טיפול בפרחי באך

בטיפולבפרחי באך יש לכל תמצית את ה"טיפוס"  שעומד מאחוריה, ולו היא תתאים ביותר.לכל אחד ואחת יש יותר מתמצית אחת שמתאימה, והן נבחרות לאחר שיחה עם המטפל,שיוצר את התמצית שהכי תתאים לאותו האדם, ותוביל אותו לאיזון שמתאים לו,ומכאן שהתוצאת הטיפול תהיה אחרת בין אדם לאדם, ותשמר את הייחוד שלו.

תמצית האגרימוני- אבגר

טיפוסה"מסכה" הוא אדם שמח, עם חוש הומור שכיף להיות בחברתו, ויכול להחשב ל"חייתמסיבות". אולם הוא אינו משתף בצרותיו או דאגותיו, או בכלל ברגשותיו, ומפחדשלא יקבלו אותו כפי שהוא, ולכן יש נטייה לנסות לרצות את הסביבה ולהיותכובש מצחיק ומקסים. כשהטיפוס זה ישאל לשלומו, התשובה לא תהיה "בסדר", אלאמצויין!

גם חבריו הקרובים לא ידעו מה עובר עליו, ואל המסיבות, האלכוהול, ואף הסמים הוא נמלט מתוך השקט שמציף את הפחדים והחששות שלו.

תמציתהאגרימוני יוצרת הרמוניה, ופרספקטיבה שבה אפשר להסתכל על המציאות כפישהיא, ולהתמודד עם הקשיים. היא עוזרת להסיר את המסכה, לשתף את הסביבה,ליצור הרמוניה, אופטימיות וחוש הומור בריא.

שיהיה לכולנו חג פורים שמח, ושנזכור להסיר את המסכות שכבר לא משרתות אותנו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלומי גולן, נטורופת, מטפל בתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, פרחי באך, רפלקסולוגיה, עיסוי משולב, דמיון מודרך ורייקי.

מעביר סדנאות ניקוי רעלים, וקורסי רייקי.

אתר דרך טיפול הוליסטי

לעמוד של דרך - טיפול הוליסטי בפייסבוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי גולן

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213891 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201538 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201451 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201343 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191631 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181636 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica