חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אך מגיעים לחלוקת משמורת והסדרי ראיה הוגנים?

מאת: אח-לגברדיני משפחה22/03/2011849 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשמדברים על משמורת מתכוונים להגדרת היחסים בין ילד להוריו, כשהכוונה היא בדרך כלל לקביעת הסדרי ראייה בין ההורים והילדים לאחר פירוד בין ההורים. אולם, יש לעשות הפרדה בין משמורת משפטית למשמורת פיזית.

משמורת משפטיתמשמורת בסיסית שיש להורים לילדים, הכוללת את הזכות והחובה לדאוג לכל צורכי הילדים כגון מזון, בריאות, צרכים חינוכיים וכד') ולהגן עליהם. על פי הגדרה זו שני ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של הילדים המשותפים שלהם, וגם לאחר פירוד בין ההורים עליהם להחליט במשותף כל דבר הנוגע לגידול הילד, לחינוכו ולעתידו, תוך הבטחת שלומו ודאגה לצרכיו.

משמורת פיזית – הגדרה המתייחסת לחזקת ההורים על הילד מבחינת מקום המגורים וסידור הלינה הקבוע שלו. זו ההדרה אשר אליה מתייחסים בדרך כלל כאשר מדברים על משמורת. במידה שההורים נשואים ומתגוררים יחד, שאלת המשמורת לא עולה משום שברור שהילדים מתגוררים עם הוריהם תחת אותה קורת גג וששניהם אחראים לטיפול בהם. שאלת משמורת עולה כאשר ההורים מחליטים להיפרד או להתגרש, וצריכים להחליט למי תהיה משמורת על הילד. או אז עולה גם הנושא של תשלום מזונות וקביעת הסדרי ראיה.

משמורת, הסדרי ראיה – איך מגיעים להסדר?

קביעת משמורת ונושא של הסדרי ראיה נתון לשיקולו של בית משפט לענייני משפחה או של בית הדין הרבני, בהתאם לערכאה בה התחיל תהליך הגירושין. ברמה העקרונית, אין שום בעיה שהסדרי משמורת והסדרי ראיה ייקבעו על ידי שני בני הזוג עצמם. במקרה כזה, יקבל ההסכם בין בני הזוג תוקף של פסק דין. במקרה שבני הזוג לא מצליחים להגיע להסכם, גם לא עם עזרה של מגשרים ומפשרים, יצטרך בית המשפט להכריע בשאלת המשמורת. על פי עיקרון "חזקת הגיל הרך", ברוב המקרים (אלא אם קיימות "סיבות מיוחדות להורות אחרת") יקבע בית המשפט שילדים עד גיל 6 יישארו עם אמם. ילדים מעל גיל 6 יוכלו להישאר גם בחזקת אביהם, אם שופט בית המשפט יחשוב שזאת טובת הילד. באופן עקרוני טובת הילד היא הגורם המכריע בדיונים מן הסוג הזה, וענייני משמורת והסדרי ראייה נקבעים כמעט אך ורק על פיו.

מתי אוכל לראות את הילד? – הסדרי ראייה מקובלים

לא משנה מי מההורים קיבל משמורת על הילד, כמובן שגם ההורה השני זכאי לראות את הילד. לצורך כך נוצר הסכם הסדרי ראייה בין ההורים, הממסד את ההסכמה ביניהם לגבי המועדים והשעות בהם יוכל ההורה שאין לו משמורת לראות את הילד. הסדרי ראייה מקובלים הם ביקור שבועי או דו- שבועי של ההורה שאין לו משמורת, בימים קבועים ובשעות קבועות. בנוסף לביקורים אלה מקובל, שההורה שאין לו משמורת על הילד ייקח את הילד אחת לשבועיים למשך סוף השבוע (שישי-שבת) החל מלפני כניסת השבת ועד מוצאי השבת. לגבי חגים ההסדר המקובל הוא הסדר מחזורי – בשנה אחת הילד יהיה בחג עם אמו ובשנה שאחריה את אותו חג יבלה עם אביו.

משמורת והסדרי ראייה – נושא טעון

אין ספק כי נושאים כמו משמורת והסדרי ראייה הם נושאים טעונים. ההמלצה לזוגות שמתגרשים היא לשים קודם כל את טובת הילד מולם, ולהגיע להסדרים בצורה כמה שיותר שקולה ונעימה. ישנם היום הרבה בעלי מקצוע שיוכלו לסייע בתחום הזה, ביניהם מגשרים לענייני משפחה, שיכולים לתת הדרכה וכלים להתמודדות עם המצב. כדאי לפנות אליהם ולעשות את המהלך הלא פשוט הזה בחוכמה. בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אח לגבר- פורטל זכויות הגבר במשפחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אח-לגבר

מאת: אח-לגברדיני משפחה11/05/111269 צפיות
כל גבר יודע כי לאחר גירושין חייב הוא במתן תשלום מזונות לילדיו אך לא הרבה יודעים כי מלבד זאת קיים גם תשלום מזונות אישה. במאמר זה נסביר מהם מזונות אישה ומהו ההבדל בינם לבין מזונות ילדים

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211509 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211303 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201619 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181693 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171801 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica