חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו ההבדל בין מזונות אישה למזונות ילדים?

מאת: אח-לגברדיני משפחה11/05/20111269 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מהאנשים, בין אם הם עומדים בפני גירושין ובין אם לאו, נוטים לבלבל בין שני מונחים משפטיים הקשורים בגירושין והם "מזונות אישה" ו"מזונות ילדים". במאמר זה תוכלו למצוא הסבר לכל אחד מהמושגים וכן מידע נוסף שחשוב שכל מי שעומד בפני גירושין יהיה מודע לו.

מזונות אישה – כל עוד היא נשואה

במקרים שבו מוגשת בקשה לגירושין של בני זוג, ובעיקר כאשר מדובר בבקשה המוגשת על ידי האישה, יכול לעבור זמן רב עד שהגירושין יצאו לפועל. זה יכול לקרות בגלל סירוב למתן גט על ידי הבעל, זה יכול לקרות בגלל הימשכות הדיונים בבית המשפט וזה יכול לקרות מסיבות נוספות, ועל מנת שבזמן זה האישה תוכל להמשיך לחיות באותה רמת חיים שאליה הורגלה, חייב הבעל לשלם לה מזונות אישה עד לכניסת הגירושין לתוקף. הסכום שעל הגבר לשלם לאשתו במסגרת תשלום מזונות אישה צריך להיקבע על ידי בית הדין הרבני או על ידי בית הדין לענייני משפחה, כאשר לצורך קביעת הסכום נלקחים בחשבון מספר פרמטרים: רמת החיים לה הורגלה האישה במסגרת נישואיה, רמת החיים לה היתה רגילה האישה לפני נישואיה, השאלה האם האישה עובדת או לא ופרמטרים נוספים שיכולים לגרום לבית הדין לפסוק שהבעל לא חייב בתשלום מזונות אישה, כגון מצב שבו הבעל מצליח להוכיח שהאישה בגדה בו או שהיא גרמה לו להפסיק לקיים מצוות תורה, מצב שבו האישה עזבה את הבית מסיבה שאינה מוצדקת (סיבה מוצדקת היא אלימות של הבעל או יחס מבזה שלו אל האישה), מצב שבו האישה היא אישה מורדת – אישה שהחליטה להפסיק לקיים יחסי מין עם בעלה כתוצאה מסיבות שאינן מקובלות על בית המשפט (הרבני, בעיקר) ומצבים נוספים. בכל מקרה הקו המנחה את בית המשפט בקביעת הסכום של מזונות אישה הוא "ועולה עמו ואינה יורדת עמו". כלומר – הבעל מחויב לספק לאשתו, כל עוד הם נשואים, את האפשרות להמשיך לחיות ברמת החיים לה הורגלה במסגרת חיי הנישואין. במידה שהוא יורד מנכסיו, עליו לספק לה לכל הפחות מזונות אישה שיאפשרו לה לחיות ברמת החיים בה חיה בטרם נישואיה. חשוב לציין, שלעתים ישנם הבדלים בין בית המשפט הרבני ובין בית המשפט לענייני משפחה; כך למשל בית משפט רבני ייקח בחשבון הכנסות שיש לאישה כתוצאה מהשכרת דירה ויקבע לה סכום נמוך יותר של מזונות אישה, ואילו בית משפט לענייני משפחה לא ייקח בחשבון את ההכנסות האלה ולכן בדרך כל יפסוק עבורה סכום גבוה יותר של מזונות אישה. יש לקחת בחשבון את הפרמטרים האלה, ולשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום מזונות אישה, על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר לצורך שמירה על רמת החיים הרגילה.

מזונות ילדים – לאחר הגירושין

מזונות ילדים הם סכום כספי שבהם מחויב הבעל לאחר גירושיו, ומטרתם להבטיח שהאב ישתתף, לפחות מבחינה כלכלית, בכל מה שקשור לגידול ילדיהם המשותפים של בני הזוג (לשעבר) שהרי האם היא זו שלרוב מקבלת משמורת ילדים. קביעת הסכום של מזונות ילדים משתנה ממצב למצב, כאשר במידה שאין לאב ולאם חילוקי דעות בנוגה לגובהם הם מסכמים ביניהם על סכום קבוע, הצמוד למדד המחירים, שאותו ישלם האב מדי חודש בחודשו עד שיגיעו ילדיו לגיל 18. מגיל 18 סכום מזונות ילדים יהיה שליש מהסכום ששולם עד כה. במקרים השכיחים שבהם אין הסכמה בין האם והאב לגבי גובהם של מזונות ילדים, הרי שהם ייקבעו בין כותלי בית המשפט הרבני או בין כתליו של בית המשפט לענייני משפחה, כאשר גם כאן ישנם לעתים הבדלים מהותיים בגובה סכום המזונות אשר נקבע. בית הדין הרבני נוטה לפסוק סכום נמוך יותר של מזונות ילדים, ובית משפט לענייני משפחה נוטה לפסוק סכום גבוה יותר. באופן עקרוני, עד גיל 6 מחויב האב בתשלום מזונות ילדים בסכום קבוע, שמטרתם הם להבטיח שהילד יקבל את כל צרכיו. בין הגילאים 15-6 מחויב האב בתשלום מזונות ילדים בשיתוף עם האם, משום שמדובר לא רק בצרכים הבסיסיים של הילד אלא גם ב"מותרות" כגון חוגים, חינוך, צעצועים, דמי כיס, חופשות וכד'. מגל 15 ומעלה נקראים מזונות ילדים גם מזונות צדקה, משום שבאופן עקרוני בגיל כזה הילד יכול כבר לצאת לעבוד ולפקרנס את עצמו, ולכן האב לא חייב לשלם מזונות ילדים מלבד הסכום הקבוע למען צרכיו הבסיסיים (1200 ₪) וכל תשלום מעבר לסכום זה נתון לשיקולו של האב. בהגיע הילד לגיל 18 משתה התמונה. ילד המתגייס לצבא כבר אינו יכול לפרנס את עצמו, ולכן על האב לשלם מזונות ילדים בסכום המהווה שליש מהסכום ששילם עד שהגיע הילד לגיל 18 או כל סכום אחר שעליו הוסכם במסגרת הסכם הגירושין.

לסיכום – מזונות אישה ו"מזונות ילדים" הינם שני מושגים השונים, וחשוב שכל אישה וכל גבר העומדים בפני גירושין יהיו מודעים להם ולמשמעותם. בכל מקרה מומלץ מאוד לפנות לעורך דין לענייני משפחה המתמחה בגירושין, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי ולהצליח להגיע להסכמים מספקים שיאפשרו לכולם להמשיך לחיות בכבוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אח לגבר- פורטל זכויות הגבר במשפחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אח-לגבר

מאת: אח-לגברדיני משפחה22/03/11852 צפיות
קביעת משמורת ונושא של הסדרי ראייה נתון לשיקולו של בית משפט לענייני משפחה או של בית הדין הרבני, בהתאם לערכאה בה התחיל תהליך הגירושין.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211510 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211305 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201620 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182016 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181582 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181697 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171803 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica