חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכשיטים קוסמיים - עולם עשיר של אסתטיקה, סמלים ומשמעות

מאת: ירון שאולאופנה03/04/20111258 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו אוהבים תכשיטים. לרוב אנו נוהגים ליחס להם בעיקר ערך אסתטי, אך בפועל, יש להם תפקידים רבים נוספים. לתכשיטים ישנה היסטוריה עתיקה ומפוארת; גילם של הראשונים שבהם מוערך בכ-100,000 שנה, והם נמצאו במערות האדם הקדמון. תכשיטים אלה נעשו מאבנים, מעצמות ואפילו מגזרי עצים ושימשו בעיקר כאמצעי חיבור וקשירה. לתכשיטים העתיקים היה גם ערך אסתטי וערך תרבותי, וחלקם נוצרו במטרה להשפיע על המציאות ולשנות גורלות. גם בעידן המודרני לתכשיטים ישנם תפקידים דומים, כאשר התכשיטים הקוסמיים מושג אותו הגה מעצב התכשיטים דודי ויצמן נועדו לשנות את חייו של העונד. לדברי האומן ומעצב התכשיטים, דודי ויצמן, לתכשיטים הקוסמיים ישנן עוצמות שונות המגולמות במשמעויות הסימבוליות שלהם והם מיועדים להוביל לשינוי בהתאם למטרה מוגדרת בין אם מדובר בריפוי, הצלחה, איזון ואהבה.

דודי יוצר תכשיטים במטרה להוביל לשינוי חיובי במימדים שונים של הקיום. הוא יונק את השראתו ממקורות מגוונים ביותר: תרבויות עתיקות, קבלה, אסטרולוגיה, בודהיזם, מיסטיקה יפנית, עולם הטבע, פיזיקה וממקורות רבים נוספים. כל אלה מתנקזים אל התכשיט, מגדילים את כוחו ויוצרים עוצמות שאיש לא יכול לפקפק בקיומן.

מהי חוויות הקיום עבורך?

"החיים עבורי הם התנסות אינסופית אותה אני חווה דרך תודעתי האנושית. הם תנועה מתמדת בין אחדות הבריאה לאינסוף צורות הקיום המתגלות בה. תפיסת האחדות שבתוך הריבוי היא אחת החוויות החשובות ביותר בחיי. הבריאה היא, למעשה, אחדות המשכפלת את עצמה ומתגלה באינספור צורות קיום. המציאות החיצונית מבוססת על חוקי מתמטיקה, פיסיקה, גיאומטריה וביולוגיה והיא מכוונת עצמה להכרה האנושית שלנו. אני זוכר תקופה מסוימת בחיי שהשאלה 'למה הכל קיים בכלל?' הטרידה אותי מאוד. באותה תקופה חוויתי בדרך מסתורית חוויה מעניינת. זה היה יום אחה'צ של יום שישי והייתי מאוד עייף-כנראה מסיבה זו חשבתי על השאלה "למה באמת הכל קיים-מה המשמעות של הכל?" זו הייתה מחשבה קצת צינית ובוודאי שלא צפיתי לתשובה ולכן הופתעתי כאשר לנגד עיניי פשוט הופיעה מילה בעברית "חוויה" התבוננתי במילה כאשר היא התפצלה לפתע לשתי מילים "חווה" "יה" באותו רגע הבנתי הכל.ההסבר הוא שבאותה תקופה יצרתי את התכשיטים הראשונים שלי והם כולם נסבו סביב חוקים גיאומטריים מתמטיים שמרכיבים את המציאות כולה ומסמלים אחדות.האחדות הזו מוגדרת לפעמים בדתות כאלוהות והמדע קורא לה היקום

ומחפש את התאוריה האחת שתחבר את כל החוקים שמרכיבים את המציאות כולה.מה שראיתי למעשה הוא את המשמעות מאחורי הכל.אם הכל היה נמצא במצב של אחדות אי אפשר היה להגיע לתודעה כלומר למצב שבו האחדות הזו יודעת וחווה את הקיום של עצמה ולכן חייב להיווצר מצב של פיצול כלשהו על מנת שתהיה יחסיות בין מה שנקרא לו הבורא והנברא-רק במצב כזה התודעה תתקיים הוא ההכרה בכך שאנחנו קיימים. המטרה הבלעדית של הקיום היא פשוט הקיום עצמו או פשוט החוויה.כולנו וכל מה שקיים הוא חלק ממשהו אחד שחווה את עצמו דרכנו ומבין ולומד את עצמו דרכנו. החיפוש אחר החוויה המוחלטת הוא אהבה-זו הסיבה שכל יצור חי מחפש חום ואהבה.

מהם מקורות ההשראה שלך?

"כבר כילד צעיר חיפשתי את מהות ומשמעות החיים. נהגתי לקרוא וללמוד על אומנות, על תרבויות עתיקות ועל חוקי הטבע. תחומים אלה ריתקו אותי, העשירו את עולמי ואפשרו לי להבין את סודות הבריאה שנגלו לעיני. תחומים אלה גם היו הקרקע הפורייה ממנה צמחו מאוחר יותר יצירותיי. התכשיטים אותם אני יוצר היום הם שילוב של כל תחומי הידע שצברתי ואמשיך לצבור במהלך חיי. התכשיטים שלי הם מסע פרטי וקולקטיבי המחבק את החוויה האנושית וחושף אותה באופן הדרגתי מנקודות מבט רבות; נקודות המבט של התחומים השונים שחקרתי ושל התרבויות האנושיות בהן התעמקתי".

כיצד התכשיטים שלך מחוללים שינוי?

"התכשיטים שלי אינם רק פריט אסתטי מרשים, אלא הם, בראש ובראשונה, מפתח לשינוי. כאשר אנו עונדים על גופנו תכשיט קוסמי, הרעיון שלו מחלחל לתודעתנו. בכל פעם שאנו מביטים באצבע, בזרוע או במראה, נגלית לעינינו מהות התכשיט. התכשיטים אותם אני יוצר הם כמו מפתחות לדלתות נעולות בנפש, הם נועדו לעזור לאדם העונד אותם לשחרר את המודעות העצמית שלו, את הידע ואת השפע העצום הטמון בו. כל אחד מהתכשיטים הקוסמיים הוא מפתח קטן של אושר, שנועד לעזור לאדם להגיע לאיזון נפשי, להגשמה עצמית וליכולת אמיתית לראות את השלמות שבו ובעולם סביבו. התכשיטים מעניקים לאדם חירות, חופש מהפחדים ומהמחשבות המטרידות, יכולת להתבונן במציאות בצורה בהירה ואיזון פיזי ונפשי כאחד".

למה אתה מתכוון שאתה משתמש בביטוי "מפתחות לדלתות נעולות בנפש"?

"ישנם לא מעט בני אדם שאינם מבינים או מצליחים לחוות את עוצמת החיים; הם דומים לאדם עיוור ורעב העומד חסר אונים בתוך גן יפיפה ומלא בעצי פרי בשלים ומפתים, ואיננו מודע כלל לסביבתו החיצונית. מטרתם של התכשיטים שאני יוצר היא לתת לאנשים את ההשראה ולפקוח את עיניהם. ניסיוני לאורך השנים למדני, כי התכשיטים שלי הם מקור של כוח והם מסייעים לאנשים בכל העולם לשנות את חייהם. עובדה זו, היא מקור ההשראה והמוטיבציה שלי. גם העובדה שאני חי בישראל משפיעה עלי מאוד. מכעיס אותי לגלות בכל פעם מחדש כמה בקלות מנהיגים שרלטנים ברחבי המזרח התיכון מנצלים את תמימות העם ומשתמשים בה כדי לשרת את האינטרסים הפרטיים שלהם. גם בהקשר זה, אני רואה בתכשיטים כלי להגברת המודעות ולראייה צלולה יותר של המציאות".

אתה יכול לתת לי דוגמה לתכשיט קוסמי ולהשפעה שלו?

"'מפתח האהבה' הוא דוגמה מצוינת. המילים החקוקות על התליון הן הצווי האלוקי הבסיסי ביותר המופיע בקריאת שמע: 'ואהבת את אדוני אלוקיך בכל ללבך ובכל נפשך ובכל מאודך'. המילה 'אהבה' בעברית מורכבת מה, הידיעה ומהאותיות א' ו-ב', והיא מסמלת את האחד שמפצל עצמו. היא מסמלת את המקרו, המיקרו ואת היצירה. האהבה היא כוח הבריאה, היא היכולת להשתנות, ליצור ולהתרבות, היא האחד שהופך לשניים. לאחר רגע ההפריה, שהוא הביטוי הנשגב לאהבה, מתחילה הביצית להתפצל לשני תאים, וחיים חדשים מתהווים. עוצמת האהבה היא עוצמת החיים, שכולנו מחפשים אחריה. תליון 'מפתח האהבה' הוא האחד ובאותה מידה הוא הריבוי. הוא מורכב משלושה מעגלים - הבורא, הברוא והבריאה, ומשלוש המילים 'לבבך, נפשך ומאודך'. התליון הוא ביטוי לכוחות האהבה המתמזגים זה בזה ויוצרים משמעות קוסמית, החודרת אל התודעה ומכוונת לקראת שינוי, ברמה האישית וגם ברמה הקולקטיבית".

האם אתה מגשים את חלומותיך?

"חיי הם התגשמות מתמשכת של חלומותיי ושל שאיפותיי. אני חוקר ואוסף ידע ממקורות רבים ומגוונים ומשתמש בידע כדי ליצור, להעביר אותו הלאה ולחולל שינוי. זו לדעתי, הדרך הטובה ביותר לחוות את הניסיון הקוסמי ולממש באופן מלא את מסע החיים. באמצעות עיצוב התכשיטים אני יכול לתת לתוכניות החולפות בראשי ביטוי, להגות רעיונות, לפרש את החיים מחדש ולממש אידיאולוגיות. אני מאמין, כי אדם יכול לדעת שהוא חיי את חייו במלואם אם הוא מגיע ליעד הסופי גדוש בהתנסויות חיוביות וללא תחושת חרטה. התחושות המלוות אותי בחיי הן תחושות של יצירה, מלאות והתקדמות".

כל אחד מהתכשיטים שדודי יוצר הוא חלק ממסע רב עוצמה, המתחיל ברעיון וממשיך בשלבים השונים של מלאכת ההכנה והריקוע, הנעשית כולה בעבודת יד. לאחר מכן, התכשיטים המוגמרים אוצרים בתוכם סמלים ועוצמות קוסמיות ההופכות לחלק בלתי נפרד ממסע החיים של האדם העונד אותם. לתכשיטים ישנן יכולות מגוונות של שינוי, חיזוק, העצמה, ריפוי ואיזון, ולכל אחד מהם מתלווים מגילה קטנה, המסבירה את ייחודו ומשמעותו, וקופסת אחסון מעוצבת.

לצפייה ביצירותיו ומידע נוסף ניתן לבקר באתר תכשיטים קוסמיים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון הוא מנהל אתר תכשיטים קוסמיים.
תכשיטים קוסמיים מיוצרים בישראל משנת 1998 על ידי האומן דוד ויצמן. כל דגם עובר תהליך אנרגטי ייחודי וכל תכשיט מלוטש ביד. התכשיטים מביאים איתם יכולות ריפוי, איזון וחיזוק במסע העצמי של כל אדם אל השלם. כל תכשיט נמכר בתוך קופסא מעוצבת יחד עם חוט ומגילת נייר המכילה הסבר על משמעות התכשיט וייחודו.
http://www.ka-gold-jewelry.com/hebrew/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שאול

מאת: ירון שאולאופנה08/03/111297 צפיות
מכוניות מהירות, תעשייה עתירת ידע, מטוסים החוצים אוקיינוסים תוך שעות ספורות, מחשבים משוכללים ומכשירי טלפון ניידים וחכמים הם מקצת מנפלאות העידן המודרני, ההופכים את החיים של כל אחד מאיתנו לטובים ומהנים הרבה יותר.

מאת: ירון שאולאסטרולוגיה03/03/111303 צפיות
האסטרולוגיה מפרשת את הקשרים הקיימים בין גרמי השמים ותנועתם של כוכבי הלכת ובין מאורעות, מעשים ותהליכים הקשורים לחיים האנושים על פני האדמה. המונח "אסטרולוגיה" הוא שילוב של המיליה "אסטרו", שמשמעותה ביוונית היא "כוכב", והמילה "לוגוס" שמשמעותה "היגיון"; בהתאם לכך, נבחנת המציאות באסטרולוגיה ביחס לתנועת השמש, הירח וכוכבי הלכת האחרים, כדוגמת: מאדים, צדק ונוגה.

מאמרים נוספים בנושא אופנה

מאת: דניאל מלמדאופנה16/02/222780 צפיות
האם שמלות חורף זה פריט לבוש שניתן לקנות אונליין?

מאת: רוני הכהןאופנה07/11/195495 צפיות
היכן רוכשים שמלות ערב לחתונה בתל אביב שגדולה עד מאוד? כאן התשובות

מאת: ניב אבןאופנה27/02/193716 צפיות
מה צריכים לצפות מבחינת טרנדים לראות כאשר יוצאים אל סיבוב חיפוש שמלות ערב לחתונה בתל אביב שמציעה מבחר רחב של בגדים לכל אישה?

מאת: רוני הכהןאופנה07/02/181649 צפיות
מכיוון שמחיר לא משקף איכות, ובהחלט יכולים למצוא אפילו מיטה במבצע נהדר שאיתה יהיה נעים ונוח ללכת לישון מידי לילה למשך של שנים רבות הלאה. איך יודעים לעשות בחירה נכונה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןאופנה23/01/181596 צפיות
מה יכולים לעשות כאשר אירוע חשוב מתקרב וצריכים את השמלה החגיגית מוקדם ככל האפשר? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה22/12/171715 צפיות
האם זה אומר כי רכישת טלפון חכם מבטלת גם את הצורך ברכישה של שעון ליד? ובכן, רבים רואים כי רכישה של שעון לגבר היא עדיין פעולה שמביאה איתה יתרונות שאי אפשר לבטל בקלות שכזו. קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה18/11/171891 צפיות
איזה מקום יכול להכיל מלאי נהדר של שמלות יותר מעניינות שכאלה? קראו הלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica