חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כושר ומשקל בכלבים

ווטרינרים מאמינים כי אין זה הוגן לתת לכלבינו להגיע למצב של השמנת יתר. בני האדם, בניגוד לכלבים, יכולים לבחור מה וכמה לאכול ואיזו פעילות גופנית לעשות בעוד שהכלבים נאלצים לסמוך על בעליהם שיספקו להם את הדברים הללו. לצערנו, בחלק מהמקרים בעלי הכלבים הורגים את כלביהם עם נדיבות ומספר הכלבים הסובלים ממשקל עודף והשמנת יתר הולך ועולה. כלבים אלו מתקשים לשחק, לבצע פעילות גופנית והם נהנים פחות, לכן איכות חייהם יורדת.

קיים קשר בין משקל עודף לבעיות בריאותיות כמו מחלות לב, סכרת ובעיות בכלי הדם. בעיות אלו יכולות לגרום לקיצור אורך חייהם של כלבים בעלי משקל עודף. מסיבה זו, על בעלי הכלבים קיימת חובת הדאגה לכלביהם ועליהם לעשות כל אשר ביכולתם כדי שכלבם יהיה בריא, בעל משקל תקין ובכושר.  

למה אנחנו מדברים על כושר?

בכל פעם שאתם מגיעים לווטרינר עם כלביכם, בריאותו וכושרו של כלבכם נבדקים ע"י מישוש הגוף והקשבה ללב ולריאות. בדיקת המשקל אינה המדד המוחלט לקביעת הכושר מכיוון שמשקל הכלב אינו קבוע ומשתנה מכלב לכלב אפילו באותו הגזע. יחד עם זאת, המשקל הינו האינדיקציה הכי קרובה לכושר שניתן לבדוק ולעקוב אחריה באופן קבוע. 

כיצד אדע אם כלבי בכושר / האם כלבי שמן מידי?

חשוב מאוד לבדוק האם כלבכם בכושר כל כמה שבועות לאורך כל משך חייו.

  • הסתכלו על כלבכם מהצד ומלמעלה, העבירו ידיים על צידי הגוף והרגישו - האם העור זז בחופשיות על גבי הצלעות, האם המותניים מכונסות פנימה?
  • הרגישו את צלעות הכלב, האם אתם מבחינים בהם בקלות?
  • העבירו ידיים על חוליות הגב ועצמות הירכיים, האם אתם מרגישים את העצמות מבעד לעור?
  • העבירו ידיים באזור בסיס הזנב, האם הוא חלק ולא שומני?

בכלב אשר בכושר יהיה ניתן להרגיש את צלעותיו, חוליות הגב ועצמות הירכיים מבלי שיבלטו החוצה בבירור ובסיס הזנב צריך להיות חלק ולא שומני. 

כיצד שומרים על משקל וכושר?

על מנת שכלב יהיה בכושר צריך לחשוב על שני דברים: מזון ופעילות גופנית. כאשר הכלב אוכל הרבה לאורך זמן הוא יסבול מעודף משקל, זה ברור לכולם. אם כלבכם אוכל מזון בעל כל המרכיבים הדרושים לו הוא לא זקוק למזון נוסף, לכן כאשר אתם מאכילים את כלביכם במזון נוסף כמו צ'ופרים, הגוף שלו מתמודד עם הקלוריות הנוספות האלו ע"י הפיכתם לשומן. מסיבה זו, יש להימנע מלתת הרבה צ'ופרים ובמיוחד מצ'ופרים מאוד מלוחים או מתוקים.

צ'ופרים יכולים להיות מועלים במקרים מסוימים למשל לצורך אילוף, במקרה זה יש להעדיף צ'ופרים בריאים יותר. גזר למשל, יכול להיות צ'ופר בריא ומהנה עבור כלבכם. אם אתם מאכילים מידי פעם את כלבכם בצ'ופרים בריאים, ניתן להפחית את כמות האוכל שאתם נותנים בארוחות היומיות. זכרו! אתם לא צריכים להאכיל את כלביכם בצ'ופרים כדי להראות לו שאתם אוהבים אותו - תשומת לב ומשחק הם שווי ערך לכך.

www.vets.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המרכז הווטרינרי נותן שירותים רבים הכוללים כירורגיה, ניתוחי לייזר, רפואה, שירותי ייעוץ ועוד. הציוד החדשני הרב כולל מכון רנטגן, מכשיר אולטרא-סאונד, מעבדת דם, אנדוסקופיה (הדמיה בעזרת סיב אופטי), מעבדה ציטולוגית, חדרי ניתוח עם מכונות הרדמה, חדרי אשפוז, חרום 24 שעות 7 ימים בשבוע, שירותי מומחים ועוד.
www.vets.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דורון נרי - רופא וטרינר

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד01/05/111325 צפיות
וטרינרים העוסקים ברפואת חירום יודעים שבפסח מתחילים להופיע המקרים הראשונים של הכשות נחשים. האביב, והימים המתארכים והחמים הבאים איתו, מאותתים לנחשים שהגיע הזמן להתעורר מתרדמת החורף.

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111554 צפיות
חינוך הכלב לשליטה בעשיית צרכיו חשובה מאוד לכלב ולבעליו כאחד למען שלום (וניקיון) הבית ולכן יש כמה דברים שחשוב לדעת :

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111701 צפיות
טוקסופלסמה – אותה מחלה מסתורית ומפחידה, שרובנו שומעים עליה לראשונה בבואנו להרחיב את המשפחה, קרי – לפני הכניסה להריון. במאמר זה נסביר על המחלה, הסיכונים, הקשר לחתולים וננסה להרגיע את המודאגים (או המודאגות) ולנפץ כמה מיתוסים הקשורים במחלה (רמז מקדים: לא! אין צורך לזרוק את החתול מהבית...)

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111500 צפיות
כלבים בכל גיל וגזע יכולים להראות סימנים של אלרגיה למגע . בעלי חיים מראים סימנים כתוצאה מגירוי של חומר כימי או חומר אחר כמו חומרים לניקוי הרצפה, שמפויים, אריגים שונים, שטיחים וכלי אוכל מפלסטיק. תגובה לגירוי העור יכולה להיות מייד לאחר החשיפה בעוד שתגובה אלרגית יכולה לקרות שבועות וחודשים לאחר החשיפה לחומר החשוד.

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111218 צפיות
בשנים האחרונות, הפופולריות של איגואנות כחיות מחמד, במדינת ישראל, נמצאת בעלייה מתמדת. מאחר שלאיגואנות יש דרישות גידול מאד ייחודיות, אנו נתקלים במקרים רבים של תחלואה אשר נגרמים כתוצאה מתנאי גידול לא נכונים של האיגואנה. עקב כך צריך ללמוד מעט על מקור ודרך החיים שלה בטבע.

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111800 צפיות
השמיעה היא אחד החושים המפותחים והחשובים ביותר אצל החתול. בעיה או מחלה באיברי השמיעה החיצוניים (אפרכסת) או באוזן הפנימית יגרמו לבעיות תפקוד בשמיעה ובשיווי המשקל.

מאת: ד"ר דורון נרי - רופא וטרינרחיות מחמד14/04/111879 צפיות
האם כלבים אינטליגנטים? כלבים חיים בין בני אדם כבר אלפי שנים. תוך כדי זמן התאקלמות זה, התקיימה התפתחות משמעותית של הכלב מהזאב הפראי החי בעקבות האינסטינקטים שלו אל חיה אינטליגנטית ויפה המשרתת את בני האדם בצורה מרשימה. אין ספור דוגמאות שיכולות להוכיח טענה זו:

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810440 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175289 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176172 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/161996 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163192 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167796 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167916 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica