חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יסודות המשפט של הקהילה האירופית - מוסדות, אמנות ושיטות

מאת: עידו הלויחוק ומנהל24/06/20091598 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ס' 7 לאמנת הקהילה האירופית, קובע שהמשימות המוטלות על הקהילה האירופית יבוצעו ע"י 5 מוסדות, פרלמנט אירופי, מועצה, נציבות, בי"ד לצדק ומוסד מבקר. הרשות בקהילה האירופית שמקבילה, מבחינת תפקידה וסמכותה לרשות המבצעת בישראל, היא הנציבות (The commission), שמתפקדת כ"ממשלה". הנציבות מורכבת מ20 חברים ברמה של פקידות שמתמנים ל5 שנים, כאשר 5 המדינות הגדולות שולחות 2 נציגים. לנציבות מקום מושב, קבוע בבריסל, (כמו ס' 2 לח"י הממשלה, בירושלים), כשנציגי המדינות באיחוד, מגיעים לנציבות, הם אמורים לחשוב מה טוב לקהילה ולשכוח את האינטרסים הלאומיים שלהם, הם חייבים להיות עצמאיים ובלתי תלויים במדינותיהם ובעמדותיהם "מעל לכל ספק", ובכדי להבטיח זאת החלטות הנציבות מתקבלות לפי דעת הרוב. ס' 211 לאמנה מונה את תפקידי הנציבות ולפיו "במטרה להבטיח את התפתחותו ותפקידו התקין של השוק המשותף, הנציבות תדאג להבטיח שהחוקים המופיעים באמנה מיושמים ע"י המוסדות". הנציבות מעלה לסדר היום את הנושאים הרלוונטיים לטיפול הקהילה, ולכן ידועה גם בכינוי "המנוע של הקהילה", היא מוציאה בכל שנה קווים מנחים לפעילות והתפתחות הקהילה. הצעות החוק גם הן יוצאות מהנציבות (בדומה לאפשרויות החיקוק של ממשלת ישראל). יש לומר שהנציבות מתוארת לפעמים כ"רשות המבצעת" (executive) של הקהילות, אך כינוי מטעה.

מכינוי זה משתמע שהנציבות היא כמו ממשלה, עם סמכות אינהרנטית ליישם חקיקה, בעוד שס' 7 באמנה מבהיר שלנציבות סמכות כזו רק אם האמנות קובעות כך ישירות או ע"י האצלת סמכויות מאת המועצה. ההליך למינוי נשיא הנציבות, מדגיש את תפקיד הפרלמנט בהליך הבחירה. ההליך למינוי נשיא הנציבות וחבריה מתואר בס' 216 לאמנה, והוא מקביל במידה מסוימת, להליך בישראל, בו הנשיא מטיל על אחד מהחכי"ם את תפקיד הרכבת הממשלה (ס' 7 ו5 לח"י הממשלה). בדומה לסמכותה של ממשלת ישראל, כפי שמשתמע מסעיף 3 ו10 לח"י הממשלה, גם כדי לאשר את המועמדות לראש הנציבות, נדרש אישור של הפרלמנט האירופאי. בדומה לממשלת ישראל וכנסת ישראל, כל נציבות נבחרת בדומה לפרק הזמן של נבחרי הפרלמנט, כך שבכל פעם שנבחר פרלמנט חדש, מתמנה נציבות חדשה. בדומה לממשלה וכפי שנקבע בס' 4 לח"י הממשלה, גם הנציבות, מחולקת ל"תיקים" (Director General לכל נושא), שניתנים לכל אחד מהנציגים של המדינות שמרכיבות את האיחוד.

הרשויות, בקהילה האירופית שמקבילות, מבחינת תפקידם וסמכותם לרשות המחוקקת בישראל, הן, המועצה האירופאית והפרלמנט. כזרוע המחוקקת,שני מוסדות אלו חולקים את הסמכות לחוקק חוקים. הוא הפרלמנט האירופאי. במקור חברי הפרלמנט באו מהמוסדות הפרלמנטריים של המדינות החברות (על ידי מינוי ולא על ידי בחירה). ביוני 1979, חל שינוי והפרלמנט האירופי הפך לגוף של נציגים הנבחרים ישירות על ידי כלל בעלי זכות הבחירה בקהילה (בדומה לשיטת הבחירות לכנסת הנהוגה בישראל ע"פ סעיף 5 לח"י הכנסת). לפרלמנט 3 סוגי סמכויות: השתתפות בתהליך החקיקה, השתתפות בתהליך התקצוב ביחד עם המועצה, פיקוח על עבודת הנציבות. בנוסף להן, הפרלמנט הינו הקול הקולקטיבי של ציבור הבוחרים בקהילה האירופית, ובתור שכזה הוא רואה עצמו כרשאי להגיב על אירועים פוליטיים המתרחשים בקהילות אירופה ומחוצה להן.

המפתח בו יושבים הוא מפתח מדינתי. מדינה כמו גרמניה תהיה בעלת 99 נציגים בעוד מדינה כמו לוקסמבורג תהיה בעלת 6 נציגים, כאשר מקסימום החברים לא יעלה על 700 (דומה למספר חברי הכנסת הקבוע בס' 2 לח"י הכנסת ואשר לא עולה על 120). היחס לא נשמר כאשר מדובר במדינות הקטנות היות והמדינות הקטנות הן מאד קטנות ביחס לגדולות. עם זאת, כאשר מדברים על האינטרס הדמוקרטי של הקהילה אין זאת דמוקרטיה מלאה. בדומה לסעיף 4 לח"י הכנסת שם נקבע שהכנסת, תיבחר בבחירות כלליות, ארציות, ישירות, שוות, חשאיות ויחסיות, גם הבחירות לפרלמנט האירופי צריכות להיות ישירות וכלליות על ידי כל בעלי זכות הבחירה ולהתקיים על פי שיטה אחידה בכל אחת מהמדינות החברות. בדומה לסעיף 8 לח"י הכנסת, גם הפרלמנט נבחר לתקופה של כמה שנים. חברי הפרלמנט מאורגנים עפ"י קבוצות פוליטיות חוצות מדינות בהתאם לחלוקה האידיאולוגית של הפוליטיקה הלאומית (ימין ושמאל, סוציאליסטים וקפיטליסטים), ובהתאם לכך, גם כנסת ישראל מחולקת לקבוצות פוליטיות שונות.

רשות נוספת, בקהילה האירופית שגם כן, מקבילה, מבחינת תפקידה וסמכותה לרשות המבצעת בישראל, היא, המועצה האירופאית (The Council of EU). מקום מושבה של המועצה בבריסל ולה נציגי מטה קבועים (כמו ס' 2 לח"י הכנסת לפיו, מקום מושב הכנסת בי-ם). המועצה לא מתפקדת בהרכב קבוע ומתכנסים בה בכל פעם השרים בתחום החקיקה הרלוונטי (מספר החברים כמספר החברות בשוק, 15). שרי החוץ הם בעלי הסמכות השיורית ולכן בד"כ מדברים על המועצה כעל מועצת שרי החוץ. סמכויות החקיקה של המועצה נקבעות בכל פרק רלוונטי באמנה בנפרד. המשמעות היא שיש חשיבות רבה לסיווג של נושא החקיקה. המועצה נחשבת כמוסד אחד, בעל אותן סמכויות שניתנו באמנות ללא קשר להרכב הספציפי ולאחריות הלאומית של השרים הבאים לפגישות המועצה. למועצה יש מספר הרכבים. לכל פגישה של המועצה יבואו שרים שונים בהתאם לנושא העומד על הפרק, כך שכל ממשלה שולחת את השר הנוגע בדבר (דומה לחלוקת הכנסת לועדות שונות ע"פ תחומי עניין, ס' 21 לח"י הכנסת). המועצה הינה בעלת סמכויות חקיקה וגיבוש המדיניות האירופית. למועצה תפקיד פוליטי במהותו המודגש בס' 4 לאמנה. המועצה מכריעה ופותרת בעיות פוליטיות סבירות שלא הצליחו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו הלוי

מאת: עידו הלויריהוט 07/12/101657 צפיות
יש מי שנעזר בחברים שלו כדי לעבור את תהליך ההובלות ביתר קלות, ויש מי שמזמין מראש שירות של הובלות כדי להסיר אבן מן הלב, אולם בשניהם עוברים את אותו התהליך כמעט, ועל מנת שיהיו לנו בסופו של דבר הובלות קלות, יש להיערך זמן מה מראש. לדוגמה – אריזה נכונה ובטוחה, סידור הארגזים באופן שאינם מפריעים למעבר ביניהם הנחת הארגזים הכבדים למטה ולהיפך, פירוק של הרהיטים

מאת: עידו הלויאדריכלות פנים07/09/101277 צפיות
אוכל, שתייה, סדר, גישה תורת ה"פנג שואי" תדאג לסדר ולעצב את המטבח לרווחתכם ולנוחיותכם האישית. העקרונות שיפתחו למטבח שלכם את הצ´אקרות

מאת: עידו הלויעסקים קטנים ובינוניים17/08/101531 צפיות
ישנם טיפים רבים שאותם אפרט על מנת לעבור את יום המעבר בצורה חלקה ונעימה, הדבר הראשון והחשוב ביותר הינו ההכנה המוקדמת, טוב תעשו עם לא תמתינו לרגע האחרון באריזת הבית, נסו למצוא כל פעם זמן פנוי לארגון הדברים ולאיסוף של ארגזים (במידה והינכם מקבלים ארגזים מחברת ההובלות יש לבקש מראש.) בנוסף הכינו מסקנטייפ, אזיקונים וטוש לכתיבה, למסודרים במיוחד ניתן להכין דף תכולת ארגזים מראש בו תכתבו את מספר הארגז ותכולתו כל פעם שתסיימו ארגז להלן "דף ההובלה".

מאת: עידו הלויצרכנות25/05/092228 צפיות
במכירה יוצג מגוון רחב של מתנות לתינוקות וילדים שיוכלו לשמש כמתנת חג מרהיבה לפעוטות או כמתנה ליולדות שבדרך. בין המוצרים ניתן למצוא אביזרים לחדרי ילדים כגון: שטיחים מעוצבים, רהיטים, מצעים, וילונות, מדבקות קיר ותמונות וכן מתנות שימושיות כגון: מנשאים, משחקים התפתחותיים, נעלי טרום הליכה, תיק לעגלה ואלבומי תמונות מעוצבים. כל המוצרים הללו יוצעו במחירים מוזלים לרגל התערוכה שתתקיים ביום ה' 28.05.09, ערב חג שבועות, בין השעות 8:30-15:00 במתחם ישפרו סנטר במודיעין טלפון לבירורים- 077-7019011

מאת: עידו הלויאירועים וחתונות31/03/091606 צפיות
האני איש של ארגון. כל חיי אהבתי לארגן ועבדתי בתחום. ארגון זה חלק בלתי מופרד מחיי. בכיתה ב, בחרו אותי לועדת חברה וגם ועדת קישוט, לא תאמינו כמה תרמתי. בית הספר והכיתה קיבלו ממני הרבה לאורך התקופה הזאת. ישבתי המון בבית וציירתי, צבעתי, ארגנתי משחקים, הפעלתי הפעלות והחלטתי פשוט להיות איש ארגון לכל דבר ועניין. כנראה שזה ממש בלב שלי או ממש חלק בלתי נפרד מהאופי שלי ומהמרכיב האישיותי שלי.

מאת: עידו הלויצרכנות01/03/091650 צפיות
רכישת ריהוט משרדי למשרד זה לא דבר של מה בכך, יש שיאמרו כי זו משימה קשה מנשוא. כל משרד בישראל מצא עצמו בנקודה קריטית בה הוא צריך היה להחליט על הריהוט אשר אותו ירצה לרכוש למשרדו. הבעיה בשוק הריהוט המשרדי היא גדולה וידועה. יש היצע רב של ריהוטי משרדי אשר איכותו לא כל כך ברורה וידועה. ננסה לתת לכם כמה טיפם לרכישת ריהוט משרדי אמין ואיכותי למשרד

מאת: עידו הלויצבא וביטחון12/02/095216 צפיות
חברת תאר אידיאל, בבעלותו של איש העסקים תומר אבנון, אשר זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת חלקי נשק בהיקף של מיליוני שקלים, יזמה במסגרתו של המכרז שיתוף פעולה ייחודי בין גורם מקצועי טכנולוגי מארה"ב, חברת "TROY", ובין חברה ישראלית "פלנגיא" בעלת יכולות ייצור מדויק והמוני, כל זאת במטרה לקדם את התוצרת הישראלית.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומנהל

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222487 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל22/10/222224 צפיות
הסרת צו למבנה מסוכן קיבלתם בדואר צו הריסה למבנה מסוכן מהרשות המקומית? לקבלת הצעת מחיר מהירה להסרת צו למבנה מסוכן כנראה שהמבנה עבר ביקורת של מהנדס העירייה והוא נחשד כמסוכן לציבור או לדיירים בו. יש מה לעשות! בודקים ומתחילים בתהליך של הסרת צו למבנה מסוכן.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל31/08/222305 צפיות
חריגת בניה הינה מושג שגור המתייחס למה שמוגדר בחוק התכנון והבניה, בסעיף 203, כעבודה ו/או שימוש אסור: + עבודה אסורה מוגדרת בחוק כ ״בנייה או עבודה הטעונה היתר שנעשתה בלא היתר או בניגוד לתנאי היתר״. + שימוש אסור מוגדר כ ״1. שימוש במקרקעין הטעון היתר שנעשה בלא היתר, או בניגוד לתנאי היתר או שימוש במקרקעין בניגוד לתכנית; 2. שימוש בעבודה אסורה״.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל30/05/222668 צפיות
מילון מונחים גולש יקר, האתר של קלינגר רישוי עסקים והתרי בניה מעניק לך מידע כללי עדכני ודינמי , ומידע נקודתי בתחומים ההנדסיים השונים ובהם רשוי ופקוח על הבנייה ותכנון בשילוב מפות גאוגרפיות עדכניות ומדויקות. בחלון זה תוכל לקבל מידע על מונחי יסוד בתחום ההנדסי / גאוגרפי ומידע אודות יכולות המערכת בתחומים שונים. להלן תאור של מספר מונחי יסוד שיקלו עליך את הגלישה

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל30/03/222817 צפיות
עיריית תל אביב-יפו עושה מאמצים רבים לאתר עבירות בנייה, פיצול דירות או שימוש בלתי חוקי בנכסים ולטפל בהן. במקרה בו קיים חשד בנושאים אלו, אנא מלאו טופס תלונה ואנו נבדוק את החשדות ובמקרה הצורך ננקוט בדרכי אכיפה שונות. המחלקה יכולה להמליץ על תביעה משפטית המבוססת על הנתונים המצויים בידנו לצורך הוכחת ביצוע עבירה. לשם כך, חשוב שתתארו את כל פרטי המקרה ותציינו את פרטיכם המלאים (שם מלא, מספר טלפון, דואר אלקטרוני) על מנת שנוכל לעדכן אתכם בסטטוס הטיפול בפנייתכם. הטיפול בפניות למחלקת פיקוח על הבנייה נעשה בכפוף לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל03/08/211711 צפיות
אנו משרד בנימין קלינגר שמחים לבשר כי לאחר מחקרים ו מאמצים רבים רשמית: אושרה "חלופת שקד" לתמ"א 38; "מתווה אופטימלי שגובש לאחר תהליך חשיבה מעמיק" החלופה כוללת בין היתר גם התייחסות ל"קביעת כללים לעניין חבות בהיטל השבחה על תוכניות" – נושא שלא עמד במרכז מסיבת העיתונאים בחודש שעבר, שבה הכריזה השרה שקד על התוכנית פחות מחודש לאחר ההכרזה – אושר התיקון לחוק התכנון והבנייה של שרת הפנים, הוא "חלופת שקד" לתמ"א 38.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל21/06/211804 צפיות
שמים סוף לבירוקרטיה- אז אתם שואלים איך עושים את זה? כל בעל עסק, חברה או תאגיד אשר ניסה לפנות בעבר לרשויות עבור רישיונות, היתרים וכיו"ב, וודאי נתקל בבירוקרטיה העצומה שמשמעותה קשיים רבים בדרך, ובזבוז מיותר של זמן וכסף, ולעתים קרובות אף פנייה למגוון אנשי מקצוע ששירותיהם אינם מצליחים לזרז את התהליך מול הרשויות. כתוצאה מכך, בעלי עסקים שונים נוטים להתייאש ואף לא לפנות מלכתחילה לרשויות, וע"י כך מסתכנים בעבירה על החוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica