חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוויות בניו-יורק-עופר בן-חורין

התמצאות ותחבורה בניו-יורק

בניו-יורק יש מספר אמצעים לנוע-מוניות, אוטובוסים, הרכבת התחתית ורגלית.

הרכבת התחתית מאוד נוחה להשתלטות ולראות את מאות האנשים נדחסים ברציפים הסואנים זו חוויה בפני עצמה. יש תחנות שונות שבהם היא עוצרת. הגראנד סנטרל סטיישן הוא התחנה הגדולה והעתיקה של הרכבת התחתית. מדובר במבנה ענקי ומדהים ביופיו ובגודלו כשבתוכו הולכים במהירות מאות אנשים. על הקירות ישנם מסכי ענק אשר מראים את שעות הרכבות ואת היעד שאליו הן נוסעות.

חשוב גם להכיר את ניו-יורק דרך הרגליים, למשל ללכת לאורך השדרה החמישית. הרחובות בניו-יורק מסודרים בצורה מאוד ברורה ופשוטה. יש שדרות שחוצות את העיר לאורכה ויש רחובות שממוספרים בסדר רץ ושחוצים את העיר לרוחבה תוך מפגש אנכי עם השדרות. לכל שדרה בניו-יורק יש גם מספר וגם שם. למשל השדרה הרביעית נקראת גם מדיסון, השדרה השלישית נקראת פארק וכדומה.

אתרים בניו-יורק

ניו-יורק עמוסת אתרים, מוזיאונים ואזורים לביקור.

גורדי השחקים הם הדבר הראשון שפוגשים כאשר מגיעים לניו-יורק. כל הזמן מסתכלים למעלה. אם רוצים להסתכל על גורדי השחקים מלמטה, אפשר לעלות אל המצפה בהאפייר סטייט בילדינג.

במבט מהאפייר סטייט בילידינג, גורדי השחקים נראים כמו קופסאות גפרורים בעלי צבעים שונים המסודרות לאורך השדרות והרחובות. רואים משם גם את הנמל, הנהר, פסל החירות והמפרצים והנוף הוא מרהיב מעיין כמוהו.

אל פסל החירות, הסמל של ניו-יורק, מגיעים במעבורת שיוצאת מאחת תחנות היציאה של הרכבת התחתית. פסל החירות נמצא על אי שנקרא לייברטי איילנד, לידו אליס איילנד, אי שבתוכו יש מוזיאון הגירה. פסל החירות די מרשים וגדול. הוא נמצא באמצע הנהר ומתבלט יפה בצבעו הירוק והלפיד.

הטיימס סקוור הוא כיכר יפיפיה עם מגוון שלטים, אורות ותצוגות וידאו על פני גורדי שחקים. שדרת ברודווי היא שדרה שנמצאת ליד הטיימס סקוור והיא מלאה פרסומות על הצגות שמועלות שם.

חובה לראות הצגה בשדרת ברודווי או ברחובות שליד. לכל הצגה יש אולם משלה שבו נמצאת התפאורה. מעל האולם יש דוכן שמוכר כרטיסים להצגה. הכרטיסים די יקרים לכל הצגה. ההצגות מרשימות ובמהלכן עושים הרבה שימוש בתפאורה ובעזרים שונים.

כדאי גם ללכת לראות סרט באזור הטיימס סקוור. אולמות הקולנוע ענקיים וכנ"ל המסכים. הכניסה לסרט היא על בסיס מקום פנוי-אתה משלם, נכנס ותופס מקום.

פינה ירוקה יפיפיה בניו-יורק היא הסנטרל פארק. יש בפארק בריכות מים מדהימות. אפשר לראות שם אנשים עושים ג'וגינג וכאלו שקוראים להנאתם ספר ונהנים מהשמש ומהירוק שסביבם.

המוזיאונים בניו-יורק הם לדעתי בין הטובים בעולם ואין ספק שהם חוויה מדהימה.

כל המוזיאונים בנויים פחות או יותר באותה הצורה. יש מוזיאון, יש מקום לקנות קפה, קפיטריה לאכול ארוחת צהרים וחנות מתנות. כמעט בכל חדר במוזיאון יש שומרים עם חליפות ועניבות (שנראים די משועממים...) ושתפקידם לדאוג שאנשים לא משחיתים את התצוגות או מצלמים היכן שאסור.

מוזיאון ה-Moma הוא מוזיאון לאמנות מודרנית. יש שם אלפי יצירות של ציורים, פסלים, מיצגים אמנותיים, וידאו, צילום, בניית עבודות אמנות מכל מיני אביזרים. יש שם גם עבודות ארכיטקטורה ומייצגים ספרותיים.

מוזיאון מטרופולין לאמנות מרכז מוצרים, יצירות, חפצי עתיקות ואמנות בעיקר מתקופות קדומות כמו הרנסאנס, תקופת ימי הביניים, אמנות אמריקאית, אפריקאית, איסלמית, סינית, מצרית ועוד. יש שם הדגמות איך נראו חדרי העשירים בתקופה הויקטורינית או בימי הביניים והמראות מדהימים. יש שם אוספים של כלי נגינה, ציורים עתיקים של אמנים כמו ואן גוך מימי הביניים ותקופת הרנסאנס ועוד.

מוזיאון הגונגאים גם הוא מוזיאון אמנות מרשים. הוא נמצא בתוך מבנה ספירלי שבו מטפסים למעלה כל הזמן במעגלים ורואים תצוגות של אמנים. המוזיאון קרוי על שמו של אדריכל בשם גוגנהיים. המקום מציג מספר תצוגות של אמנים בכל שנה. אני ראיתי תצוגה של אמן בשם צאי גו-קוואנג שכללה קודם כל המון ברדלסים שתקועים בהם חצים, לאחר מכן מאות זאבים בכל מיני תנוחות אשר עולים לתקרה ונתקעים בזכוכית ואז נופלים ממנה בכל מיני מנחים. לאחר מכן רואים אנשים בעלי עור פנים שבור או סדוק בדומה לאדמה חרבה שלא קיבלה מים זמן רב. הם נמצאים בכל מיני פוזיציות של מצבי עבודה על מכונות חקלאיות עתיקות. לאחר מכן, במעלה המבנה הספירלי ראיתי תמונות שנעשו עם אבק שריפה ובסוף, בראש המבנה נמצאת אנייה גדולה שמסביבה שברי צלחות מחרסינה, מיליוני שברים כאלו.

אזורים אחרים מעניינים לביקור בניו-יורק הם מרכז הסחר העולמי-world trade center, הרובע הכלכלי, אזור טרבניקה, איטליה הקטנה, צינטאון ואזור הסוהו. בכלל אין כמו שוטטות ברחובות של העיר המדהימה הזו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות לעופר בן חורין,

עורך אתר חדשות המדע- האתר אשר אוסף עבורכם את כל חדשות המדע העדכניות במקום אחד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר בן חורין- טיולים

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל20/04/119254 צפיות
מה דעתכם על ירח דבש בדרום אפריקה? היינו ולהלן הכתבה-מקייפטאון הפראית שבה אתרים מדהימים כמו הר השולחן, ה-Waterfront, המוזיאונים הרבים והחופים דרך פארק קרוגר המדהים ועד לצפון דרום אפריקה עם הבלאד קניון ו-God Windows.

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל20/04/111578 צפיות
חוויותינו מהעיר המדהימה- ריו דה ז'נרו- מהגעה לעיר ואיך להמיר כסף ועד האתרים המדהימים- הר הסוכר, פסל ישו בהר הקורקובדו, הגנים הבוטניים, גן החיות של ריו, איטדיון מרקנה, הפאבלות ואיך אפשר בלי החופים המדהימים של ריו...

מאת: עופר בן חורין- טיוליםסיפורי מסע19/04/119451 צפיות
קורות טיוליי באוסטרליה והפעם איזור סידני וההרים הכחולים, בהם שהיתי כתשעה ימים נטו. בכתבה, בין השאר, על בית האופרה, sydney tower, גשר הנמל, חוף בונדאי, חוף מנלי, הדרלינג הרבור, האקווריום, אטרקצית ה-wild life world, ה-IMAX הכי גדול בעולם, מוזיאון ה-Powerhouse ועוד אתרים רבים ואחרים.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196499 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182291 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181476 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181542 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181426 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171416 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171409 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica