חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרום אפריקה- קייפטאון, צפון דרא"פ ופארק קרוגר-עופר בן-חורין

כמעט מיד לאחר החתונה, ארזנו את המזוודות ויצאנו, אני ואשתי הטרייה, לירח דבש בדרום אפריקה. היעד העיקרי-קייפטאון, עם נגיעות של צפון דרא"פ וכמובן, הדובדבן שבקצפת- שלושה ימים בפארק קרוגר, אחד מהספארים הגדולים בעולם.

קייפטאון

יצאנו מנתב"ג בטיסת לילה אל יוהנסבורג ומשם אל דרום המדינה, קייפטאון.

התאכסנו במלון " BreakWaterLodge" , מלון שהיה במאה ה-19 בית כלא.

(בשביליו האחוריים של המלון השאירו לתצוגה מספר מתקנים עינויים שהיו אז בשימוש רווח). מלון בהחלט טוב, אם כי לא זול במיוחד. היתרון הגדול שלו שהוא ממוקם ממש ממול ל- Waterfront , המקום הכי מתויר בדרום אפריקה אחרי פארק קרוגר. ה- Waterfrontהוא טיילת לאורך הנמל אשר עמוסה מסעדות מעולות, אטרקציות תיירותיות, מופעי רחוב ומה לא.

אטרקציות ואתרים לביקור

האטרקציה של קייפטאון היא הר השולחן. לא צריך הכוונה מקצועית בשביל לאתר אותו בנופי העיר. זהו הר שחלקו העליון נראה שטוח (כמו שולחן) והוא משקיף על הנופים המדהימים שקיימים בסביבתו. מגיעים אליו ברכבל מסתובב שמאפשר לראות את האוקיינוס האטלנטי מצד אחד, את האוקיינוס ההודי מצד שני ואת העיר קייפטאון למרגלות ההר. אפשר גם לראות משם את הר ה-Lion Head, ראש האריה וגם הר שנקרא פיסגת השטן (Devil Pick).

המוזיאונים בקייפטאון הם רבים ומאוד מרשימים, בייחוד לחובבי הז'אנר.

מוזיאון ה-SA (South Africa) הוא מוזיאון טבע שכולל בתוכו מופע פלנטריום מהמם ביופיו אשר מוקרן על התקרה. מקרינים בו את עבודתו ותמונות הכוכבים של אחד הטלסקופים הטובים בעולם אשר נמצא בדרום אפריקה. יש שם תצוגה של גודל כדור הארץ יחסית למערכת השמש, גלקסיית שביל החלב והיקום העצום באופן הדגמה מאוד ויזואלי ומענין.

מוזיאון ה-castle הוא מוזיאון אשר ממוקם בטירה עתיקה משנת 1666, אשר נכבשה לחילופין על-ידי הבריטים וההולנדים. ישנם סיורים בתוך הטירה על החיים שחיו בה הלוחמים. בין השאר יש שם חדרי כליאה מאבן וחדר עינויים.

מוזיאון District 6 (רובע 6) הוא מוזיאון מאוד מיוחד. הוא מתאר באמצעים שונים חיים בשכונה שבה חיו לבנים ושחורים ביחד לפני האפרטהייד. בעקבות שלטון האפרטהייד הועברו 60,000 שחורים מהשכונה למקומות מרוחקים (כולל זוגות נשואים, הילד הלך עם ההורה המתאים לו בצבע). המוזיאון מספר את סיפור האפרטהייד באופן מאוד מעניין ועוצמתי.

ביקור במוזיאון היהודי גם הוא יכול להיות חוויה בפני עצמה. בקייפטאון עצמה יש קהילה יהודית די גדולה שרובה גרה בשכונה יוקרתית שנקראת Sea Point.

במוזיאון מסבירים על היהדות, יש איזור שמוקדש לשואה ואיזור שמוקדש ליהודי דרום אפריקה, כולל תצוגה של פנים הבתים שבהם הם גרו בתחילת המאה ה-20.

אני ממליץ גם על ביקור במוזיאון הרפואי וביקור במוזיאון הימי, שניהם באיזור ה-Waterfront, אבל רק אם יש לכם עודף זמן.

מראות הטבע ובעלי החיים הם חוויות מסעירות בקייפטאון וסביבתה.

נתחיל בגנים הבוטניים של קייפטאון- גנים מדהימים עם שבילים בתוך שורות עצים והרבה פינות לפיקניק או סתם לשבת עם ספר. ממש גן עדן ירוק שלא נגמר.

האקווריום ב-Waterfront הוא נחמד אך לא יותר מזה. הוא מכיל תצוגה גדולה של דגים ויצורים ימים האופיינים למגוון החי באוקיינוס ההודי ובאוקיינוס האטלנטי. מאחר שהטמפרטורה בשניהם שונה- האוקיינוס ההודי חם יותר מהאוקיינוס האטלנטי, גם מגוון החי הוא שונה. לדעתי האקווריום באילת מרשים יותר. בכל מקרה, אל תפספסו את התצוגה של היער שנקרא Kalf Forest. זהו יער שנמצא בתוך מים והתצוגה שם היא אחת משתיים בכל העולם.

ביקור בעולם הציפורים והקופים יכול להיות גם חוויה משעשעת. מכיל המון סוגי ציפורים וקופים. יש שם גם איזור מיוחד ששם מקפצצים להם בחופשיות גמורה קופיפים שגונבים כל מה שרק אפשר מהמבקרים (לי למשל אחד הקופים חדר לתוך התיק, אלוהים יודע איך וגנב לי משם חוסם עורקים. ישר העביר את זה לקוף שלידו והוא לקוף אחר-בקיצור זריזות ושיתוף פעולה של כייסים כאלו אין בשום מקום).

כמובן חובה לבקר בחופים של קייפטאון, הם מדהימים ביופים.

בשביל להבין את ההיסטוריה ואת מדיניות האפרטהייד של דרום אפריקה מומלץ לבקר באי העונשין "רובין איילנד" (אי כלבי הים). זהו האי שבו נכלא נלסון מנדלה ואסירים פוליטים אחרים אשר התנגדו למשטר האפרטהייד.

מגיעים מקייפטאון אל האי בשייט מקסים במימי האוקיינוס האטלנטי. אפשר לראות בדרך לוויתנים ענקיים אשר קופצים להם להנאתם.

באי עצמו אפשר לבקר במחצבה שבה חצבו נלסון מנדלה ואחרים, בתאי הכליאה שלהם. יש שם מדריך, שהיה אסיר בעצמו והוא מספר את כל סיפור החוויה שלו  ממקור ראשון.

פארק קרוגר

טסנו מקיפטאון ליוהנסבורג ומשם נסענו עם מיניבוס של חברת citybug לעיירה

Nelspruit. איזורי צפון דרום אפריקה לא ממש מתפקדים. הפלאפונים והחשמל נופלים להם מידי כמה ימים, במקומות האלו גם צריך מאוד להיזהר מגנבים.

למרות שהעיירה הזו קטנה יחסית, יש להם שם מסעדות לא רעות, פאב מגניב וקזינו.  הבחורות מאוד יפות, כמעט כולם בלונדיניות (אבל לא יפות כמו אשתי...) וכמובן שיש הרבה אפריקאים שחורים איתם.

בפארק קרוגר היינו 3 ימים. קמים מוקדם מאוד בבוקר, בערך בשעה 4:00 , כי אז פעילות החיות ליד מקווי המים הכי גדולה ומנסים לאתר חיות בפארק.

פארק קרוגר הוא פארק שגודלו עולה על גודלה של מדינת ישראל. חיות מסתובבות שם לגמרי חופשי והמפקחים שם עושים הכל כדי לא להתערב בטבע. אנחנו לקחנו מדריך שעשה לנו סיור עם הרכב שלו אבל אפשר גם להשכיר רכב באופן עצמאי ולהיכנס איתו. קחו רק בחשבון שאסור לרכבים פרטיים להסתובב בפארק בשעות החושך.

בתוך הפארק יש מספר חניונים אשר מגודרים היטב ללינה ומנוחה. אנחנו ישנו בחניון בשם Lower sabi camp ומתוך החניון יצאנו לסיור לילי עם אחת הרנגריות שם. חוויה מדהימה.

רואים בפארק הרבה חיות, בסביבה הטבעית שלהם-קרנפים, פילים, גירפות, אריות ונמרים. האריות בכלל יושבים להם על הכביש, עוברים סנטימטרים ליד חלונות הרכבים באדישות גמורה. מעבר לזה רואים כל מיני דברים שאפשר לראות רק בטבע פראי. אנחנו למשל היינו עדים לפילים שמבריחים אריות מקרנף מת.

צפון דרא"פ

צפון דרא"פ הוא איזור מדהים ביופיו. היינו ב- Canyon-Blyde, הקניון השלישי בגודלו בעולם (אחרי הגרנד קניון בארה"ב והפיש קניון בזמביה) והקניון הלא מדברי הכי גדול בעולם. אם מעזים להסתכל למטה, אפשר לראות שני נהרות מתחברים- נהר השמחה ונהר הדמעות. אפשר לראות משם את ה-pinnacle, גוש של סלע ענק מזדקר ואת שלושת ה-randawels שזה שלוש פסגות של סלעים הנראים כמו בתים עגולים. ראינו את ה-Lesloon Fall שהם מפלי מים מדהימים. בצהריים ביקרנו בעיירה שנקראת Hazyview ואכלנו פנקייק מדהים שבתוכו בשר ועוף לארוחת צהריים. יש שם באיזור תצפית נוף מדהימה שנקראת God Windows (חלון האלוהים) ולא לחינם היא נקראת כך.

אוכל

מגוון האוכל בקייפטאון הוא רב. הרבה מסעדות סטיקים מצויינות והרבה מאכלי ים מכל המינים והסוגים. המחירים די נוחים יחסית לארץ. אני מציע שתשארו לאכול באיזור ה-Waterfront ולא תגיעו לאיזורים אחרים בעיר. המבחר מרשים שם ויסחית די בטוח.

בקרו, אפילו מספר פעמים במסעדת ה- oceans basket , מסעדת מאכלי ים מעולה במחירים ממש נוחים. יש שם פלטות בגדלים שונים של מאכלי ים, שרימפסים, קלמרי, דגי נהר, צדפות ועוד במחירים סבירים בהחלט.

מסעדה נוספת מומלצת היא מסעדה בשם sanmarco שהיא מסעדת סטקים מעולה. בר מקומי מומלץ, עם אלכוהול בחצי מחיר מהארץ הוא בר Micelles ב-Waterfront. רק לדאוג שהמלון קרוב ושאתם לא שותים לבד.

התושבים

התושבים בדרום אפריקה מתחלקים ללבנים ולשחורים. כולם יודעים אנגלית בצורה די טובה (אם כי התושבים הלבנים מדברים גם אפריקנוס והשחורים, את שפת השבט שלהם, כמו לדוגמא שפת הקוסה).

אי אפשר לפספס את ההבדלים בין שחורים ולבנים, שאריות של משטר האפרטהייד. מרגישים אצל השחורים סוג של רגש נחיתות מול אנשים לבנים.

יש לתושבים השחורים המסתובבים ברחובות מין רעב שכזה, משהו בהחלט גורם לחשש להיפגש איתם ברחוב. ברחובות קייפטאון יש שומרי תיירים, אנשים המקבלים תשלום בשביל לשמור שלא יתעסקו וישדדו תיירים.

כמו כן, עדיין מורגש הזלזול שבו הלבנים מתנהגים עם השחורים ואת הטינה של הלבנים בעקבות כך שהשחורים תופסים להם את מקומות העבודה, אחת מהתוצאות של ביטול האפרטהייד.

כמו כן אי אפשר לפספס את ההבדלים בין העשירים לעניים. העשירים גרים בבתים שמשקיפים על החופים המדהימים של קייפטאון ואילו העניים גרים בבתים שנראים כמו מתכות מקומטות (בדומה לפאבלות בדרום אמריקה-מי שהיה).

יש ברחובות הרבה מקצבי נדבות שחורים שרודפים אחרי תיירים ולא עוזבים אותם עד שהם מקבלים כסף. יש להם משפט קבוע שהם חוזרים עליו-

"where is your support?".

לסיכום- קייפטאון, פארק קרוגר ודרום אפריקה כולה היא חוויה מדהימה שלא תשכחו כל כך בקלות. תהנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות לעופר בן חורין,

עורך אתר חדשות המדע- האתר אשר אוסף עבורכם את כל חדשות המדע העדכניות במקום אחד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר בן חורין- טיולים

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל20/04/111602 צפיות
חוויותינו מהעיר המדהימה- ריו דה ז'נרו- מהגעה לעיר ואיך להמיר כסף ועד האתרים המדהימים- הר הסוכר, פסל ישו בהר הקורקובדו, הגנים הבוטניים, גן החיות של ריו, איטדיון מרקנה, הפאבלות ואיך אפשר בלי החופים המדהימים של ריו...

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל19/04/111418 צפיות
כל האתרים המענינים בניו-יורק ממבט אישי- פסל החירות, האפייר סטייט בילדינג, טיים סקוור, סנטרל פארק, מוזיאון המומה, מוזיאון הגונגאים, מוזיאון מטרופולין לאמנות, מרכז הסחר העולמי, הרובע הכלכלי, אזור טרבניקה, איטליה הקטנה, צינטאון ואזור הסוהו ועוד.

מאת: עופר בן חורין- טיוליםסיפורי מסע19/04/119490 צפיות
קורות טיוליי באוסטרליה והפעם איזור סידני וההרים הכחולים, בהם שהיתי כתשעה ימים נטו. בכתבה, בין השאר, על בית האופרה, sydney tower, גשר הנמל, חוף בונדאי, חוף מנלי, הדרלינג הרבור, האקווריום, אטרקצית ה-wild life world, ה-IMAX הכי גדול בעולם, מוזיאון ה-Powerhouse ועוד אתרים רבים ואחרים.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196656 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182326 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181508 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181578 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181467 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171452 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171442 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica