חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוסטרליה - סידני וההרים הכחולים / עופר בן חורין

חזרתי לפני כמה ימים משהות של כעשרה ימים באיזור סידני וההרים הכחולים ואשמח לחלוק כמה רשמים ועצות עם המתכוונים לנסוע לסידני ולייעל את ניצול הזמן שלהם בה.

במשך נניח כתשעה ימים נטו הייתי במקומות רבים וכולם מומלצים- חוף בונדאי, חוף מנלי (מעבורת לוקחת אל איזור מנלי שבקצהו נמצא החוף), הדרלינג הרבור (משני צדדיו), האקווריום (יש שם תצפית מדהימה מתחת לאקווריום בתוך מיכל מעוגל מפלסטיק כך שהכרישים שוחים מעל), אטרקצית ה-wild life world שנמצאת ליד האקווריום (לא לוותר-שלל בעלי חיים שקיימים ספציפית רק באוסטרליה), סרט ב-IMAX (האיימקס הכי גדול בעולם-ראיתי שני סרטים וזו חוויה הרבה יותר מהאימאקס באילת), sydney tower (תצפית מדהימה על כל העיר, ללכת לקראת השקיעה ולצלם את העיר גם בחושך, לפני היציאה יש סרט שנקרא OZTREK שאני מאוד נהנתי ממנו מהבחינה האפקטית והטכנולוגית, למרות שתוכנו מיושן), בית האופרה, גשר הנמל (Sydney Harbor Bridge), מוזיאון ה-Powerhouse (שמציג טכנולוגיות, מדע, חלל ואת התרבות האוסטרלית בצורה מאוד מיוחדת), המוזיאון האוסטרלי (שהוא מוזיאון היסטוריה של הטבע ומציג את התרבות האבורגינית, כשאני הייתי שם היתה שם גם תצוגה של מומיות מצריות), גן החיות טרונגה     (Taronga Zoo- שהוא גן חיות שבנוי על הר שאליו מגיעים במעבורת ולאחר מכן עולים ברכבל), מוזיאון ה-baaracks (מוזיאון של מבנה שהיה בית כלא לאסירים, בית ליתומות מאירלנד, בית מחסה לקשישים וחולי נפש, בית משפט וכיום הוא מוזיאון), הגנים הבוטניים שליד בית האופרה, הגנים הסינים בדרלינג הרבור (פינה מקסימה של שקט ושלווה עם גן פשוט מדהים), איזור הרוקס        (The Rocks -איזור היסטורי מאוד מיוחד עם בתים מהמאות שעברו), איזור king cross (שבהתחלה הייתי בטוח שקיים רחוב כזה, בסוף התברר שזה איזור שבו מרוכזים בתי זונות, חנויות למבוגרים ועוד שאר מבישין), רחוב אוקספורד (רחוב מלא בחנויות כשמרכזו הוא ה-Tylor center), בניין הפלמנט שהוא מרשים ביופיו, בניין המושל (Government House) שנמצא בגנים הבוטניים, ציינה טאון (הרובע הסיני שבו רואים הרבה מלוכסנים וכתובות החנויות גם בסינית).

הייתי גם ממליץ מאוד לבקר במוזיאון היהודי, הוא בנוי פנימית בצורה של מגן דוד, ולי באופן אישי היתה ממש צמרמורת כשהייתי בו- הוא בנוי מקומה ראשונה שמסרת על היהדות והחגים היהודיים, בקומה שניה מגולל בצורה מאוד יפה את סיפור עלייתם של הנצאים, הגיטאות, מחנות ההשמדה ועד הבסת גרמניה והיהודים שנמצאו על-ידי העלות הברית. בקומה השלישית יש את תקומת ישראל ויש שם מתנדבים שששים לדבר ולהסביר.

אני הייתי גם בתצפית סידני ברוקס- נקראת sydney observation שבה יש מוזיאון שמציג טלסקופים ויש שתי אטרקיות- סרט תלת מימד ותצפית כוכבים שמספרות על החלל והכוכבים בשמי אוסטרליה. לחובבי האסטרונומיה.

כדאי גם לבקר במתחם city star שנמצא ליד הדארלינג הרבור וכולל קזינו ענקי ומדהים ביופיו (הפסדתי שם 25 דולר...).

כדאי מאוד לנסוע במונורייל (רכבת על פס אחד שנעה מעל לעיר), ברכבת הטראם (הרכבת הקלה שהיא רכבת חשמלית שמכסה איזור שנמצא יותר קרוב לדרלינג הרבור). הרכבת של סידני (היא לא רכבת תחתית למרות שהיא נעה גם מתחת לאדמה), ברגע שמבינים מי נגד מי, מאוד קלה להתמצאות. אפשר גם להתנייד עם מעבורות, שזו חוויה בפני עצמה ולקחת את אוטובוס סיור האתרים בסידני שממנו אפשר לעלות ולרדת בכל תחנה.

מעבר לכך, בסידני יש פינות מאוד מיוחדות, מלאות השראה. היא מלאה במגוון תרבויות ועמים ומאוד יפה לראות את ההתנהלות ביניהם, כמעט ללא חיכוכים.

מבחינת אוכל, לדעתי אין לסידני להציע יותר מכל עיר גדולה אחרת (אם כי בתקופה שאני הייתי היה את פסטיבל האוכל, מפגן המוני מרשים מאוד). בכל זאת, לא לפספס את פשטידות הבשר של הארי דה וויל ברובע ווטרלולו-

Harrys caf? de wheel.

בשלב מסוים כדאי לצאת קצת לשקט שמחוץ לסידני אל איזור ההרים הכחולים.

מגיעים אל העיירה קטומבה (מרחק שעתיים נסיעה ברכבת מסידני) ומשם יש אוטובוס שמוריד בכל מיני איזורים, אחד מהעצירות שלו הם ב-echo point שמשם יש תצפית מדהימה על ההרים הכחולים ושלושת האחיות

Three sisters  (אם כי לדעתי המחיר של 30 דולר הוא מאוד גבוה למי שבסה"כ רוצה לראות את התצפית, עדיף כבר לקחת מונית לשם).

האוסטרליים הם ברובם אדיבים ומספר פעמים פנו ברחוב לעזור לי בהתמצאות גם כשלא ביקשתי. מאידך גם נתקלתי בגילויים של חוסר סבלנות וכנראה שזה גם תלוי אדם. האוסטרליים לא אוהבים התלבטויות. הם מדברים מהר, בנוסח די אחיד (נניח כשהם מזמינים משהו בדוכן מהיר, הם אומרים בדיוק מה הם רוצים במהירות ומוסיפים בסוף please בנוסח די קבוע שחזר על עצמו כל פעם ששמעתי אוסטרלי מזמין), הם גם יחסית די ישרים ולא מתפתלים כמו האנגליים. אהבתי גם את החריצות שלהם, היכולת לעבוד קשה. בכל זאת, לדעתי, לישראלים קל להרגיש שם בדידות. שמעתי במעבורת למנלי

משפחה שרק היגרה ומחפשת מקום עם יותר ישראלים בשביל להרגיש קצת בבית.

המחירים יקרים יחסית לארץ ולכן לקנות רק מה שחייבים מבחינת מזכרות וכ"ו. אני די נזהרתי וכעת יש באמתחתי כ-600 דולר אוסטרלי שהיו מיועדים לבזבוז ואשר מחכים להמרה לשקל הישראלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות לעופר בן חורין,

עורך אתר חדשות המדע- האתר אשר אוסף עבורכם את כל חדשות המדע העדכניות במקום אחד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר בן חורין- טיולים

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל20/04/119254 צפיות
מה דעתכם על ירח דבש בדרום אפריקה? היינו ולהלן הכתבה-מקייפטאון הפראית שבה אתרים מדהימים כמו הר השולחן, ה-Waterfront, המוזיאונים הרבים והחופים דרך פארק קרוגר המדהים ועד לצפון דרום אפריקה עם הבלאד קניון ו-God Windows.

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל20/04/111578 צפיות
חוויותינו מהעיר המדהימה- ריו דה ז'נרו- מהגעה לעיר ואיך להמיר כסף ועד האתרים המדהימים- הר הסוכר, פסל ישו בהר הקורקובדו, הגנים הבוטניים, גן החיות של ריו, איטדיון מרקנה, הפאבלות ואיך אפשר בלי החופים המדהימים של ריו...

מאת: עופר בן חורין- טיוליםטיולים בחו"ל19/04/111395 צפיות
כל האתרים המענינים בניו-יורק ממבט אישי- פסל החירות, האפייר סטייט בילדינג, טיים סקוור, סנטרל פארק, מוזיאון המומה, מוזיאון הגונגאים, מוזיאון מטרופולין לאמנות, מרכז הסחר העולמי, הרובע הכלכלי, אזור טרבניקה, איטליה הקטנה, צינטאון ואזור הסוהו ועוד.

מאמרים נוספים בנושא סיפורי מסע

מאת: אורי כהןסיפורי מסע05/08/132342 צפיות
פארק חבלים מאפשר פעילות אתגרית שכוללת מעבר במכשולים בגבהים שונים. כמעט בכל פארק קיימים כמה מסלולים וברובם ניתן לעשות גם סנפלינג. המעברים בין העצים שכוללים גשרים על חבלים, יאפשרו גם למשתתפים הקטנים ליהנות מהחוויה המדהימה. מכיוון שבכל פארק קיימים אזורים בעלי דרגות קושי שונות, זה מבטיח הנאה רבה לכל המשפחה. דרגת קושי הימלאיה תתאים למשל לבעלי ניסיון בסנפלינג, בעוד מסלול קופים יתאים יותר למטיילים הצעירים והשובבים.

מאת: tkidumסיפורי מסע17/07/131847 צפיות
יש היום המון סיבות לפנות למשרד חקירות, בין אם אתה אדם פרטי החושד באשתך או בילדיך בדברים מסוימים ובין אם אתה בעל עסק החושד בעובדים שלך. היום הנתונים לגבי גניבות במקום העבודה עולות כל יום והעובדים מוצאים דרכים מתוחכמות להערים על המנהלים ולהתחמק ממצלמות האבטחה. זה לא משנה אם הגניבה היא קטנה יחסית כמו מחשב או מוצר מסוים או גדולה כמו סכומים של כסף הענישה חייבת להתבצע וחשוב לעשות את החקירה בצורה יסודית כדי להוקיע את הגנב משורות החברה. נושא של ריגול תעשייתי הוא מאוד חם בעקבות חברות היי טק וסטארט אפ רבו

מאת: איציק מלאכיסיפורי מסע14/06/131879 צפיות
נשיר ונטייל בעקבות גדול משוררי א"י נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר. נבקר באתרים שעליהם כתבו ובהם ביקרו אלתרמן ובתו,שהייתה יוצרת גדולה בזכות עצמה. על הקשר המיוחד ביניהם,נשמע סיפורים מרתקים מאחורי השירים ומחבריהם.

מאת: אמיר דינרסיפורי מסע30/05/129048 צפיות
העיר ניו יורק ידועה במגוון הרחב שהיא מציעה למבקרים ומטיילים המגיעים לעיר לחופשה, ביקור או לעסקים. החל מסנטרל פארק המפורסם, דרך השדרה החמישית ועד לשכונת ברוקלין, ניו יורק היא אחד היעדים המועדפים על מטיילים מכל העולם. יש כל כך הרבה מה לעשות בעיר ניו יורק החל מאטרקציות ופעילויות, מסעדות ושווקים מופלאים ועד הופעות, הצגות וקניות כל מה שעולה על רוחכם העיר ניו יורק מספקת.

מאת: דניאל seoסיפורי מסע07/11/118914 צפיות
איך לפעמים מתחשק לנו לקחת כמה דברים, לברוח מהילדים ולברוח לאיזה מקום שאף אחד לא יטריד אותנו ולא יציק לנו בשום דבר. בוס יקר- תעזוב אותי בשקט, אני לא באמת רוצה לשמוע ממך, כואב לי כבר הראש ואני רוצה הרבה שקט בחיים עכשיו.

מאת: ניצןסיפורי מסע25/06/1111857 צפיות
אז לאחר ששמעתי אין סוף סיפורים בנושא ולאחר שלא מעט אנשים נתנו לי הצעות כאלו ואחרות איפה לעשות את החופשה השנתית שלי, החלטתי שהפעם אני נוסע לטייל במלטה ולראות את אירופה בצורה קצת שונה ממה שהייתי רגיל עד כה.

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119270 צפיות
חת החוויות המרכזיות של טיול במונגוליה היא האירוח בגר. כאשר נסעתי בערבות המונגוליות למרגלות הרי אלטאי, התעצלתי לעתים להקים את האוהל, מה גם שהשתחלות לתוך שק השינה בשעה מוקדמת נראתה לי משעממת מדי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica