חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

799רחל שפירא-מפעל חיים בפסטיבל ימי זמר

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה24/04/2011964 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

799פסטיבל ימי זמר-מחווה לרחלשפירא-חולון צילומים-אלי ליאוןמגיע "ישר כח" לראש עירית חולון  מוטי ששון, לגיא תלם מנכ'לתיאטרון חולון ומנהל פסטיבל ימי זמר, על הרעיון וההתמדה ליסד ולהתמיד זו השנהה16 ב"פסטיבל ימי זמר" המוקדש כולו לשיר והפזמון העברי. רבים הפסטיבלים המתקיימים בחול המועד פסח אך פסטיבל זה מיוחדבמינו  כי הוא מוקדש כולו לזמר העברי והוא אחד בין מעטים אם לא היחיד בו אפשרבארבעת ימי הפסטיבל לשמוע ולראות שירים ישנים שהפכו לקלאסיקה ,לשמוע שירים שרקעכשיו נכתבו,שירים שמילותיהם נכתבו ע"י גדולי המשוררים שלנו לצד שירים של משורריםעכשויים שכל העתיד לפניהם.זהו אחד הפסטיבלים המענינים ביותר הקיימים בארץ והמטפחיםומציגים את השיר והפזמון העברי. בפסטיבל זה אפשר לשמוע אמנים ותיקים מפורסמים ומוכרים לצדאמנים שזו הופעתם הראשונה . השנה במסגרת הפסטיבל שהמנהלת האמנותית שלו הנה כבר שנהחמישית נעמי אטיאס  22 מופעים שונים כאשר ביניהם הענקת פרס מפעל חיים מטעם העיריה,התיאטרון והפסטיבל לרחל שפירא וכן מתן תעודת הוקרה למתי כספי,הצדעה ללהקות הצבאיותהמופיעות בדרך כלל במסגרות צבאיות ולא אזרחיות ועוד. כל זאת לצד מופעים בהם יקחוחלק אמנים ותיקים ומוכרים לצד כוחות צעירים שזו תיהיה להם הזדמנות להופיעולהתפרסם.בפסטיבל מיוצגים כל הסיגנונות,כל הענפים,כל הזרמים בזמרהעברי מכל הזמנים.בפתיחת הפסטיבל בערב הראשון בחוה"מ פסח הוענק פרס מפעל חייםלמשוררת והפזמונאית רחל שפירא שאין אדם בישראל שאינו מכיר לפחות כמה משיריה שהולחנועל פי מילותיה . מי לא מכיר שירים כ"מה אברך" "כמו צמח בר" ועוד.הערב שנערך בפני אולם מלא מפה לפה ושהכרטיסים להופעה נחטפומיד עם תחילת ההפצה,כלרוב ההופעות בפסטיבל,לקחו חלק אילנית ששרה את השיר "שיר שליום חולין" נושק אתך האור""חלק בעולם" ועוד. התכנית היתה עשירה מאוד,מוקפדת ביותר,מבוצעת מצויין ושודרהבשידור ישיר בגל"צ. הופיעו בין השאר רוחמה רז עם "חלומות" ו"מתנה",שלומית אהרות ולהקת הכל עובר חביבי בתלווי אותי,מכאן ועד מחר,ירדנה ארזיבדרישת שלום,גלי עטרי באסמרלדה,בראשית בליווי מקהלת ילדי חולון,דין דין אביב בכמוצמח בר,על כל עלה נושר,מנטה,מיטל טרבלסי עם קולה הנפלא במה אברך ועוד הרבה שיריםבהרכבים שונים וחד פעמיים.מנחה הערב היה מנכ"ל אקו"ם והוא מסר כמה נתונים על שיריה שלכלת הערב רחל שפירא. את השירים הראשונים היא כתבה עוד בהיותה ילדה. היא פירסמה 392 שירים,יש 1485 ביצועים שונים של שיריה כאשרמיטב המלחינים הלחינו מנגינות בלתי נשכחות לשירים בלתי נשכחים.. היא הוציאה 6 ספרי שירה והמילה החוזרת הכי הרבה בשיריה היאהמילה "אהבה".מנהל המוסיקלי של הערב המקסים והנהדר היה רוני וויס וליוותהאת השירים תזמורת בת 4 נגים בתופים -אלון הלל,בס- אלון נאדל,גיטרה-איתי שמשוני וכלינשיפה- גלעד רונן. הביצועים ע"י כל הזמרים הרבים שהשתתפו והתזמורת היו נהדריםויצרו ערב מרגש,בלתי נשכח ומכובד ביותר שגרם להנאה רבה הן לצופים באולם והןלמאזינים בגלי צה"ל בשידור המיוחד מהמופע.זאת היתה הפקה חד פעמית מיוחדת לפסטיבל.לראות או לא לראות: הלואי וירבו ערבים כאלו.מומלץ ביותרלשמוע בגל"צ במידה ויהיה שידור חוזר.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,20/4/2011 23:59הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.ilאני מזמיןאתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנטשונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמולפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131365 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13964 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121288 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121474 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121255 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111324 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111252 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204835 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205309 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205314 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195958 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193577 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193534 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193812 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica