חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם שינוי הוא טוב ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות07/05/2011814 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם שינוי הוא טוב ?

יובל לובנשטיין

אחד הכללים החשובים בקמעונאות זה שינוי והתחדשות.

מה מותר ומה אסור ? מה רצוי ומה פחות ?

כולנו אוהבים שינוי, משהו אחר משהו שונה, אשר מכניס לך עניין

לשגרת הקניות, אשר מזמן כבר נהפכה לסוג של בילוי.

עד כמה לשנות ? האם נכון לשנות פעם את כל החנות ?איפה רצוי לגעת והיכן פחות.

שבאים לשנות את החנות, קיימת דילמה. מצד אחד הצרכן התרגל לחנות, למיקום המוצרים, למיקום הקופות העגלות ומנגד אנו רוצים לחדש לצרכן, לגוון ולתת לצרכן את התחושה שמשהו טוב קורה בחנו.

ישנם מספר דרכים לנהוג נכון בדילמה זו.

* החלפת שילוט תדמיתי

* החלפת מוצרים בראשי השורות

* החלפת מוצרים בבמות התצוגה

* החלפת התצוגה בחלון הראווה.

שילוט תדמיתי – או שילוט אווירה, מחליפים לקראת חגים מרכזיים, או במקביל לעונות השנה. שילוט זה משרה חגיגיות ואווירה של שינוי, מבלי לשנות את מבנה החנות ואפילו את המוצרים. במידה והוא נעשה במקביל להחלפת התצוגות, אזי מקבלים הגברה של האפקט.

החלפת מוצרים בראשי השורות – מקובל לכנות את השורות בשם גונדולה, על שום הדמיון הרב בינה לבין הסירה הדקה והמוארכת בוונציה ולכן ראשה, מכונה ראש גונדולה (ראש גונדולה קדמי, הראש הקרוב למעבר הראשי וראש גונדולה אחורי, זה המנוגד לו והצמוד למעבר האחורי של החנות)

החלפת המוצרים בראשי הגונדולות, מאפשרת לתת לצרכן את התחושה שמשהו קורה בנקודת המכירה, מבלי לשנות את מיקום המוצרים בתוך השורות, שינוי אשר בדרך כלל מכניס את הצרכנים לאי בטחון ולחוסר שקט.

החלפת מוצרים בבמות –שיטה זו יעילה במיוחד, שכן הלקוח יודע מראש, שזה המקום של המבצעים ושל הדיל הטוב.

באופן טבעי שמקומות הטובים והיוקרתיים גם עולים כסף, לא רק בנדל"ן למגורים ואו למשרדים, אלא גם בנדל"ן המסחרי, קרי המיקום הטוב בחנות.

הספקים מוכנים לשלם הרבה כסף עבור מיקומים אלה, אשר נקראים בכל רשת בשם אחר, חיוב עבור במות, חיוב עבור תצוגות וכדומה.

החלפת תצוגה בחלון הראווה – מתאים המיוחד לחנויות אשר יש להן חלון ראווה ומקום לעיצוב התצוגה.

רשתות שמכבדות את עצמן, מקדישות לנושא תשומת לב רבה ומעסיקות אנשים אשר זו התמחותם.

אכן ישנן מספר דרכים לתת לצרכן את תחושת השינוי וההתחדשות ומנגד לא לערער לו את הביטחון בקנייה.

גם כאן המינון היא הנוסחא המנצחת, קנייה נעימה !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111221 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111133 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111288 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214246 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204383 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205285 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193444 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica