חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ עסקי - לא כל יועץ עסקי יכול להבין לליבו של בעל העסק

מאת: שרה טיקטינסקיייעוץ עסקי16/05/2011921 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשבעל עסק פונה לקבלת ייעוץ עסקי הוא עושה זאת לאחר שהגיע למסקנה שלבד הוא לא מצליח להביא את העסק שלו, למצב שעליו שהוא חולם. זה עדיין לא אומר שהוא מגיע פתוח, או עם אמונה בלבו שיועץ עסקי יסייע לו במקומות שבהם הוא נכשל בכוחות עצמו. רבים מגיעים לקבלת ייעוץ עסקי מתוך סקפטיות גמורה, שלעיתים מבוססת על נסיונות עבר כושלים.

אז איך עובד המנגנון הזה? מדוע בעל עסק או ארגון גדול פונה לקבלת ייעוץ עסקי לאחר שכבר צבר כשלונות עם אנשי מקצוע קודמים? יועץ עסקי מנוסה יזהה את הבעייה אם הוא יהיה קשוב ללקוח שלו, ואם הוא ישכיל להבין מאין הוא בא ובאיזה מחוזות הוא כבר היה ומה מביא אותו עכשיו לנסות מחדש.

אנשי עסקים שעבדו עם יועץ עסקי ונכוו, נזהרים בפושרין. הם פונים לקבלת ייעוץ כאשר הם שומעים מחבר או מכר קרוב המלצה על יועץ עסקי ספציפי. הם נדבקים בהתלהבות ומחליטים להבנות מנסיונו של מישהו אחר. בדרך כלל, זו תהיה הסיבה היחידה של איש עסקים לפנות לקבלת ייעוץ עסקי, אם בעבר לא היה מרוצה משירות שקיבל.

משום מה, היחס ליועצים עסקיים הוא קצת שונה מהיחס לעורכי דין או רופאים. הרי בכל תחום מקצועי יש אנשי מקצוע מוכשרים ומוכשרים פחות, ישרים ונוכלים, חביבים ואנטיפטיים, ובכל זאת, לעורכי דין ורופאים מוכרחים ללכת, ואילו ליועץ עסקי הולכים מבחירה. זה, אולי, מה שעושה את ההבדל.

לכן, יועץ עסקי צריך קודם כל לפענח מה היו הסיבות שהפנו את הלקוח אליו מלכתחילה. לאו דווקא הסיבות הרשמיות שבגינן פנה, אלא בעיקר הסיבות הרגשיות שבגינן פנה. הוא צריך להבין מדוע לא הצליח הלקוח שלו ליישם או להתקדם באמצעות יועץ עסקי שקדם לו (אם זה מקרה של לקוח שהציץ ונפגע). הוא צריך להבין מה הרקע הסביבתי או המשפחתי ואפילו החברי של הלקוח, שעל פיו הוא קובע את אמת המידה שלו לאיכות הייעוץ המקצועי שהוא מקבל וסיכויי הצלחתו.

הבנת הרקע הנפשי, הרגשי וסוג התמיכה או העדרה של תמיכה שעימה צריך הלקוח להתמודד, היא חלק מתוך התמונה המלאה של העסק שלו, וללא הבנה מעמיקה בהם והתבוננות חדה - גם ייעוץ עסקי מזהיר או תוכנית עסקית יצירתית בכל קנה מידה אוביקטיבי - לא יצלחו. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרה טיקטינסקי - תיקשורים יחסי ציבור, קופירייטינג ומיתוג.
ההתמחות: אינטרנט
האהבה: קופירייטינג ואינטרנט
הפעילות: עוסקים במה שאנחנו אוהבים
התוצאות: כמו כל דבר שבא מאהבה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרה טיקטינסקי

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222229 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22897 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211216 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211033 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica