מסלול החיים של הישראלי הממוצע כולל מספר נקודות אסטרטגיות, אשר הוא, כביכול, מחויב לעבור על מנת להשתלב כראוי בחיים החברתיים בארצנו. הטיול שלאחר הצבא הוא אחד המרכזיים שבהם, ובו, למען האמת, מתגלה לעולם האופי האמיתי של הגבר הצעיר או העלמה העדינה, שרק סיימו את חובת שירותם הצבאי או הלאומי ומוכנים לקפוץ אל העולם הגדול בדרך של הרפתקנות אתגרית בערבות אפריקה, פינוק וצריכת תרבות והיסטוריה באירופה הקלאסית או בדרך של המשך מסע הכומתה בטרקים של דרום אמריקה. לכל טיול ולכל מסע בחו"ל יש מאפיינים המתאימים רק לו ואלמנטים שחשוב לשים אליהם לב, בעיקר כאשר מגיע הרגע לבחור ביטוח נסיעות לחו"ל וחלק מהותי מהשאלות שיועלו במהלך הייעוץ יעסקו בשאלת אופי הטיול, מיקומו ומידת ההרפתקנות והסיכונים שניקח על עצמנו.
בדיוק כמו שלא נעלה על דעתנו, כאנשים בוגרים ובריאים בנפשם, לעלות על רכב ללא ביטוח או שנתבקש לעשות ביטוח בבואנו לחתום על משכנתא, כך כל אחד ואחת מאיתנו נדרשים לבטח את עצמנו כאשר אנו מתעתדים לטוס לטיול, לחופשה או לנסיעת עסקים זריזה.
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא לא הומוגני ובמיוחד בימינו, כאשר קיימת כבר מסורת ומחקרים מסודרים ומבוססי ניתוחים סטטיסטיים ועובדתיים, קיימים מסלולים ייעודיים לכל סוג יציאה לחו"ל. הצעיר שהשתחרר מפלס"ר גולני וחולם לתפוס ראש בהודו לחצי השנה הקרובה, טוב יעשה אם יערוך השוואה בין מסלולי ביטוחי הבריאות לנוסעים למזרח הרחוק, ולא יתמקד במסלולי הביטוח המתאימים לנסיעת קיט ונופש בשוויץ ואוסטריה.
יתרון עצום שיש לנו היום, ולא היה בעבר הלא כל כך רחוק, הוא ההיצע הגדול של חברות וגופים מבטחים, אשר מאפשרים השוואה הוגנת ויכולת מיקוח וחריגה מהביטוחים המובנים, לעיתים רבות אף ללא תוספת תשלום או בעלות זניחה של שקלים בודדים. עלות הביטוח, ככלל, לא עולה על שקלים בודדים ליום טיול, ויש לקחת בחשבון את העלות הזו כאשר מחשבים את עלות הנסיעה והוצאותיה. אין ספק כי התחרות הגדולה בין חברות הביטוח, סוכני הביטוח וחברות האשראי הגדולות, כפי שבאה לידי ביטוי בקמפיינים הגדולים בתקשורת, בפעילות קדחתנית ברשתות החברתיות ובשיווק הגרילה במוקדי המטיילים למיניהם, יוצרת כר נוח לצרכן הנבון לבדוק ולהשוות בין מגוון מסלולי ביטוח נסיעות לחו"ל באופן שקוף ואמיתי, לבקש משלוח הפוליסה לדואר האלקטרוני הפרטי שלו לצורך קריאה מדוקדקת ופרטנית ואפילו להימנע משיחה פרונטאלית עם יועץ ביטוח נסיעות כריזמטי ושיווקי, דרך פלטפורמת הרשת והצ'טים עם היועצים. הקדמה האלקטרונית גם מקילה מאוד על הפעלת הביטוח, במידה וחס וחלילה נזדקק לו, בכל מקום שיש בו גישה לרשת ולאמצעי קשר דיגיטלי, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע.
שאלת ה"לנסוע או לא לנסוע" היא לא באמת אקטואלית אצלנו. הישראלים אוהבים לנוע, לטייל ולחוות ריגושים והפתעות, ולכן נותר רק לאחל לכולנו טיול מהנה, חווייתי ובעיקר, בטוח.