חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - מטרת הרשת, שליטה מירבית על המדף, איך זה קורה בפועל ?

מאת: לובנשטיין יובלשיווק24/05/20111117 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – מטרת הרשת, שליטה מרבית על המדף

יובל לובנשטיין

הנכס היקר ביותר של כול רשת שיווק זה המדף, קרי מגוון המוצרים אשר מוצעים ללקוחות.

המצב הרצוי מבחינת הרשת, שמכסימום המוצרים המוצגים לצרכנים "לבחירה" יהיה בשליטה שלהם, על מנת שהם יוכלו לתמרן ולהשיא את הרווח שלהם.

דמיינו לרגע מצב שאתם מעוניינים לקנות למשל קופסת שימורים של תירס (שימורי תירס הם המוצר הנמכר ביותר ובפער גדול משאר שימורי הירקות, למעט רסק עגבניות).

נחזור לדוגמת התירס, על המדף אתם מוצאים מגוון בהחלט רחב של מוצרים שונים, בעלי שמות שונים. הראשון המותג המוביל בקטגוריה, פרי הגליל במחיר של 5.99 ₪ ליחידה, השני מוצר עם שם לועזי במחיר של 4.99 ₪ , השלישי מותג פרטי של הרשת במחיר של 4.79 ₪ והרביעי תחת השם "פרי התבור" במחיר של 4.49 ₪ ליחידה.

במה תבחרו ?

מה שהצרכן הרגיל לא יודע זה שהיבוא הוא של הרשת המדוברת, כמובן המותג הפרטי ובנוסף גם השם "פרי התבור" זה בבעלות אותה הרשת.

על ידי שליטה במותגים, אכן מציגה הרשת מגוון רחב לצרכן ומשאירה לו את האפשרות לבחור, אולם אפשרות זו היא מכוונת, משום שאת מחירו של פרי הגליל מעלה הרשת למעלה ובכך למעשה מנתבת את הצרכן באמצעות המחיר ותחושת המגוון לבחור את אחד מהמוצרים אשר בשליטתה, שם הרווח הוא הגבוה ביותר.

קיימות דוגמאות רבות מאוד לנושא, דוגמא נוספת מתחום אביזרי הניקוי.

אחד המוצרים הבולטים בתחום מוצרי הנייר למטבח זה מגבות נייר דמוי בד, כלומר מגבות נייר בגליל, אשר משווקות בארץ תחת המותגים ניקול וויוה. מותגים אלה מחזיקים חלק משמעותי מהמכירות בארץ בתחום.מותגים אלה הם בשליטה של חוגלה קימברלי, כך שפעם "עושים מבצע" על מותג אחד ומעלים את מחירו של השני ולהיפך, תוך יצירת משחק כדאיות מזויף, שהרי הכול בשליטה של יד אחת.

למוצר נקבע מחיר לצרכן סביב 18 ₪ לגליל ומחיר מבצע של כ- 10 ₪, אולם נניח ועלות המוצר היא רק 1 דולר, כלומר 3.5 ₪, אזי מה הבעיה כול פעם "לתת הנחה על מותג אחר" ? (עיין ערך ריכוזיות).

התופעה מתרחשת גם בתחומים אחרים, מוצרי חשמל וחנויות חשמל, אכן מציעים שלל מותגים ושימות שונים, אך לפחות חלקם הם באותה הבעלות. ניופאן, אשר לה מותגים רבים, עוסקת לאחרונה ברכישה של רשתות קמעונאיות ולו רק בשל רצונה להציג על המדף שלל "אפשריות בחירה" לצרכן שהן למעשה מותגים שונים אשר היא שולטת במחיר שלהם, במבצעים ובהצעות הערך וכך קל לה יותר "לנתב את הצרכן" לקניה זו או אחרת.

זכרו – המבצעים לא יברחו, בדקו וקבלו את החלטות הקניה שלכם בתבונה, שהרי הפזיזות היא מהשטן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111336 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111227 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111136 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111354 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111293 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111415 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222378 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213615 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213785 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175465 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162630 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162958 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162069 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica