חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - הקרב על ה- loss leader

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות13/07/20111055 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – הקרב על ה- loss leader

היום מתחולל הקרב על המטרנה ואך אתמול על חיתולי האגיס.

מה זה הקרב הזה ? איך אפשר להרוויח ממלחמות אלו ?

אחד המושגים הידועים והמקובלים בתחום הקמעונאות הוא

Loss leader, אשר בה לציין תופעה צרכנית, שבה הרשת מורידה את מחיר אחד המוצרים, בדרך כלל מוצר ממותג, אשר צריכתו רבה, על מנת למשוך את הצרכנים לחנות, על מנת שיבצעו אצלה את הקניות.

מדובר למעשה על סוג של קידום מכירות, אשר במהלכו מורידים את מחיר המוצר בדרך כלל מתחת למחיר העלות הישירה לרשת, דבר הגורם לרשת הפסד ישיר, אולם הרשת מרוויחה מהעובדה שאנו הלקוחות מגיעים אליה לחנות ולמגרש בייתי שלה, שם היא מפעילה עלינו הצרכנים, את "קסמיה השונים".

לעיתים זה מותנה בקנייה של מספר מוצרים, לעיתים בהגבלת סכום קנייה

ולעיתים עצם ההגעה שלנו לחנות, גורמת לנו להוציא את כספנו שם.

מקובל להציג את המוצר הזה בדרך לא בתחילת החנות, על מנת שלא ניקח אותו ונצא לדרכנו באופן מיידי ולעיתים החנות אכן מפרסמת את המחיר, אולם "לא נערכת כראוי" למלאי, דבר אשר גורם לנו להגיע לחנות אולם לא תמיד למצוא את מבוקשנו.

קמעונאים הגונים, נוהגים במקרה זה להציע מוצר חילופי בהנחה, אולם לא תמיד פתרון זה הוא לשביעות רצוננו.

דוגמאות לשיטה זו ניתן למצוא לא רק בתחום המזון אלא גם בתחומים אחרים, להלן מספר דוגמאות

1- מדפסות ומחסניות דיו – חלק ממחירי המדפסות כול כך נמוכים, עד

    שהם  מגיעים לעיתים למחיר המחסנית המלאה וכול זאת על מנת 

    למשוך אותנו לקנות את המדפסת ואחר כך לקשור אותנו באופן קתולי

    ולשלם אחר כל עבור "טעות זו" למשך זמן ממושך, שהרי המחיר

    האמיתי של ההדפסה, בסופו של דבר מושפע רובו ככולו ממחיר העלות

    השוטפת לעמוד ופחות ממחיר העלות של המכשיר.

2- סכיני גילוח ומכשיר הגילוח – גם כאן מוצעים לעיתים דילים מפתים,

    אשר מציעים את הידית בתוספת סכין במחיר השווה למחיר הסכין

    הרגילה ואולי אפילו למטה מכך, גם כאן הכול כדי שאנו הצרכנים ,

    נתמיד ונרכוש את "החלק הקטן" גם בהמשך.

3- משחקי מחשב לילדים – מציעים את המכשיר במחיר נמוך ואת

    הקלטות והמשחקים במחירים גבוהים.

4- טלפונים סלולאריים – מוצעים במחירים נמוכים ובעלות "אפס" תוך התחייבות

    לשימוש למשך תקופה ואו שימוש במסלול מוכתב.

איך מתמודדים ?

ראשית עושים חישוב כולל ולא רק חישוב של המוצר "הראשוני"

למעבר לזה, יש לזכור שאף רשת לא מפסידה מזה שהיא מוכרת במחירים נמוכים, במילים אחרות, אם לא נתפתה ולא נרכוש שם את שאר המוצרים, הסבירות שאנו נרוויח מהעסקה תהיה גבוהה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111329 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111219 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111130 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111349 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111286 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111409 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214221 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204360 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205261 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194167 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193395 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193440 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182913 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica