חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השתל הדנטלי -מהו ומהם שלבי הטיפול

מאת: ד"ר מאיירבריאות השן23/07/2011884 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השתל הדנטלי הוא התקן דמוי בורג המהווה תחליף לשורש השן. השתלים עשויים ממתכת הנקראת טיטניום. למעשה כל חברות השתלים מוכרות שתלים העשויים מאותו החומר. השתל מוחדר לעצם ותומך ומייצב את עצמו בפה בלי תמיכה של שיניים סמוכות. השתל מתפקד כמחליף לשורש השן שנעקרה. לאחר ההשתלה, מתחיל תהליך בן כשלושה עד שישה חודשים של יצירת קשר חזק ויציב בין העצם לבין השתל. שלבי הטיפול:בדיקה והתייעצות מבוצעת עם הפריודונט בשיתוף הרופא המשקם לצורך קביעת תוכנית טיפול מלאה. השתלים מהווים בעצם את "היסודות" לטיפול השיקומי, ולכן חשוב כי הרופא המשקם יהיה מעורב בכל שלבי התכנון והביצוע. על הרופאים להעריך את הקשיים הקיימים הקשורים במצב הפה, ולהעריך את צורת השיקום הרצויה לאותו מטופל.

צילומי רנטגן לצורך השתלות שיניים הצוות המטפל יזדקק לתצלומי רנטגן מסוגים שונים על מנת לסייע בתכנון ההשתלה. ישנם צילומים שונים המתאימים לכך.
 
לפני ביצוע ההשתלה על הרופא לבצע צילום של האזור, אבחון קליני מדויק ותכנון של מהלך ההשתלה. לכן, חשוב לוודא שלרופא יש במרפאתו כלי אבחון מתקדמים שיסייעו לו לבצע את ההשתלה באופן מדויק.
כמו כן, לאחר סיום ביצוע השתלת השיניים חשוב לבצע מעקב רפואי למניעת סיבוכים וטיפולים שונים לשמירה על השתלים ועל הגיינת הפה. חשוב לבחור ברופא שיכול להמשיך את המעקב אחרי השתלים גם לאחר ההשתלה ושיש במרפאתו צוות מתאים לביצוע כל טיפולי ההמשך.

לתהליך ההשתלה שלושה שלבים: התקנת השתל, חשיפתו ושיקום על גבי השתל.
.
השלב הראשון: התקנת השתל             
הרופא מחדיר שתל טיטניום לתוך עצם הלסת, בהרדמה מקומית בלבד, ללא כאבים בתנאים הדומים לטיפול כירורגי שיגרתי. ההשתלה עשויה לארוך מחצי שעה ועד מספר שעות, תלוי במספר השתלים המתוכננים לביצוע. בסיום שלב זה מתחיל תהליך קליטה שעורך כ- 3-6 חודשים ובמהלכו תאי עצם מתפתחים, מקיפים את השתל ומתחברים אליו.
 
השלב השני: חשיפת השתל            
לאחר מספר חודשי קליטה, בהם יתקיימו ביקורות תקופתיות, יחשוף הרופא את השתל על ידי פעולה כירורגית פשוטה.
מטרת החשיפה היא להבליט את השתל מחוץ לחניכיים ולהפנות את המטופל להמשך טיפול אצל רופא השיניים שלו.
 
השלב השלישי: שיקום על גבי השתל
השיקום נעשה אצל רופא השיניים המטפל, שיתקין מבנה וכתר או מבנים / גשרים מעל שתלים.

 
          
 
          
 
 
 
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר יניב מאייר

מומחה למחלות חניכיים ושתלים

מנהל המרכז לרפואת חניכים ורופא בכיר בביה"ח רמב"ם

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר מאייר

מאת: ד"ר מאיירבריאות השן30/11/111444 צפיות
שימוש בשתלים דנטלים הביא למהפכה בתחום רפואת השיניים. השתלים הראשונים בעידן המודרני הותקנו לפני כ 30-40 שנה. אולם, פרט לשינויים בפני שטח השתל המקרוסקופים והמקרוסקופים, חומר הגלם ממנו עשויים השתלים היה ונותר סגסוגת טיטניום. בשנים האחרונות נוסו ניסיונות מחקריים ושיווקיים להציע אלטרנטיבה לסגסוגת הטיטניום בדמות חומרים קרמים מסוגים שונים

מאת: ד"ר מאייררפואה30/11/11870 צפיות
תכנון שתלים באופן ממוחשב מספק את הביטחון הנדרש ומאפשר לרופא להעתיק במדויק את התכנון הממוחשב לפה ולבצע את התוכנית הלכה למעשה. יתרונות התכנון הממוחשב התלת מימדי והיכולת להעתיקו לפה באופן מדויק רבים. התכנון התלת ממדי הממוחשב הוא כלי הרותם את הטכנולוגיות המתקדמות העומדות לרשותנו כיום לעזרתו של רופא השיניים. מעבר לכך שהתכנון הממחושב מעלה בדרגה את יכולתו של הרופא, לתכנן ולבצע עבודה מדויקת שתוצאותיה הסופיות חזויות במידה רבה מראש, הוא גם כלי המאפשר לרופא לתת מענה למצבים מורכבים תוך הפחתת סיכון. במקרים מ

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181667 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica