חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך תקבע חלוקת ירושה בטרם עת

מאת: מיכלדיני ירושה25/07/20111028 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משפחות ישראלית ברובן לא חיות בעושר והשכר הממוצע שלהן הוא כ- 10 אלף שקלים בחודש. על כן, אם המפרנס העיקרי במשפחה נפטר סביר להניח שקרובי המשפחה לא יריבו על אופן חלוקת הרכוש שהשאיר אחריו, משום שלא מדובר בממון רב ומסנוור עיניים. אם ישנה ירושה גדולה, אפילו משפחה מאוחדת יכולה להיקלע למצב בו היא מתפרקת בגלל מריבות על אופן חלוקה הירושה.

אם יש ממון רב ורוצים לדאוג כי לאחר המוות לא יהיו סכסוכים, מומלץ להכין צוואה. צוואה היא מסמך בו מצהיר בעל הממון איך יחולק הרכוש שלו כאשר ימות. למעשה זהו מסמך שאיתו אפשר לחלק ירושה לנתחים, כשכל קרוב משפחה ו/או חבר קרוב מקבל חלק אחר. את המסמך צריך להכין עם עורך דין ואין עליו עוררין. יש מקרים בהם אפשר לערער על הצוואה, אבל מדובר בהליך ארוך ומסובך. במקרים מסוימים בהם הנפטר לא הכין צוואה ובני המשפחה שלו לא מצליחים להגיע להסכמה לגבי חלוקה שווה וכל אחד רוצה יותר ממה שהאחר קיבל. לכן, צוואה שבה מצהיר הנפטר כי הוא מעוניין בחלוקה שווה מונעת סכסוכים מיותרים בקרב בני המשפחה.

אם נפטר לא השאיר אחריו צוואה, דיני משפחה אומרים כי הרכוש שלו יעבור אל אשתו וילדיו, כאשר האישה מקבלת חצי מהרכוש והילדים מקבלים את החצי השני ומתחלקים בו ביניהם. דיני משפחה עיוורים לטיב מערכות היחסים שהיו בין הנפטרים לבין המשפחות שלהם, לכן אם אנשים לא מסתדרים עם קרובי המשפחה שלהם ורוצים חלוקת ירושה שלא תהיה לפי החוק, צוואה היא המסמך המאפשר זאת.

כפי שצוין, ישנה אפשרות לערער על צוואה בבית המשפט. דיני משפחה מציינים כי אנשים יכולים לערער על קיומה של צוואה, לא כל סיבה מאפשרת ביטול שלה. ניתן לטעון טענות שונות, כמו אי שפיות בעת הכנת הצוואה או אי תקפות שלה בגלל בעיות בירוקרטיות.

ישנם עוד דרכים רבות לערער על חלוקת ירושה וצוואה, ואין אפשרות למנוע את כולן, אבל אי תקפות צוואה היא הטענה שניתן למנוע ביתר קלות. כדי לוודא כי לא תהיה בעיה עם תקפות יש להכין את הצוואה בעזרת עורך דין שזוהי המומחיות שלו ויש לו ניסיון רב בהכנת מסמכים כאלו.

 



תגיות המאמר: דיני משפחה, ירושה, צוואה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל

מאת: מיכלשיפוצים17/01/161203 צפיות
ביצוע עבודות בנייה יכול להיות תהליך מורכב ותובעני עבור כל משפחה. כאשר שיפוץ או שדרוג נעשה תוך כדי מגורים במקום – התהליך נעשה מורכב ומעיק אפילו יותר. אך ניתן להקל על התהליך באמצעות עבודה עם אנשי מקצוע איכותיים, העושים את העבודה בצורה רגישה ועדינה ותוך שמירה על כבודם של האנשים, עבורם הם מבצעים את העבודה.

מאת: מיכלתיירות ונופש - כללי17/06/151948 צפיות
חופשה מושלמת היא כזו המאפשרת מנוחה לגוף ולנפש ואחת שכזאת תהיה תמיד טובה יותר כאשר היא במסגרת של חבילות ספא ונופש. עוד בעניין זה במאמר הבא.

מאת: מיכלטיולים בארץ17/06/151864 צפיות
ישראל מציעה לאורך כל ימות השנה ובעיקר לתקופת הקיץ, כמו זה שבא עלינו לטובה, שלושה אפשרויות של חופשה על המים וכל יעד הוא בעל אופי שונה לחלוטין – אילת בים האדום, טבריה שלחופי הכנרת או ים המלח.

מאת: מיכלטיולים בחו"ל17/06/151721 צפיות
אחת הערים התיירותיות בעולם היא ברצלונה שבספרד והתייר הישראלי נחשב אחד המעריצים הלוהטים שלה. מדי ששנה עשרות אלפי ישראלים פוקדים את העיר הקטלונית ולא לשווא. מדובר ללא ספק בעיר תיירות נפלאה לאורך כל עונות השנה.

מאת: מיכלבתים משותפים13/04/151123 צפיות
ניהול ועד הבית אינו המצאה ישראלית, אך בעוד במרבית מדינות העולם כבר מזמן העבירו את ניהול הבתים המשותפים לחברות ניהול מקצועיות, נידמה כי עד לעשור האחרון הדבר חילחל רק לערי המרכז ובעיקר לתל אביב. בעת האחרונה הבשורה נידמה כי הגיעה גם לחיפה והצפון.

מאת: מיכלאטרקציות02/04/152583 צפיות
אפריל, מאי ויוני הן ללא ספק שלושת החודשים החשובים ביומן של כל חובב כדורגל מושבע. זהו גם הזמן האידיאלי לצאת לחופשה המבוססת על כדורגל במסגרת חבילות כדורגל שונות ולצפות בשניים או שלושה משחקים בשבוע אחד שכולו מהמיטב שיש לאירופה להציע.

מאת: מיכלבניין ואחזקה - כללי24/03/151336 צפיות
מרכז הארץ בכלל ותל אביב בפרט ידועות כמי שחברות ניהול ואחזקה מנהלות בהן את מרבית הבניינים ואילו בצפון האופנה הזו היתה תקועה מעט ורק לאחרונה ניתן לחוש בעוד ועוד ועדי בניינים שמצטרפים למה שמקובל במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201355 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201060 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191098 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191502 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181460 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152607 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144118 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica