חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול מידע בעסק – כך תוכנה תסייע לכם באיזון התקציב

מאת: איציק שושנהתוכנה18/08/2011950 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנכלים ובעלי עסקים רבים מודעים כיום לחשיבותו של ניהול המידע בעסק. אך למרות זאת ניתן לראות כי בכל הקשור לניהול תקציב ולניהול הוצאות דברים עלולים להשתבש ומידע חשוב עלול ללכת לאיבוד. איך דבר זה קורה בעסק והאם אפשר למנוע זאת? כל הפרטים, כאן.

ניהול מידע - הכל יודעים שזהו שם המשחק כאשר מדובר על ניהול עסקים. ניהול מידע יוצא מנקודת הנחה שבעסק, קטן או גדול, זורם מידע - ממנו ואליו. למידע הזה אנו צריכים להתייחס ולתת את הדעת. ניהול מידע עוסק למעשה בניהול כל המידע הזורם בעסק, לרבות כל הקשור לניהול תקציב ובקרת תקציב, המצריכים לא רק תיוק, תיעוד ושליפה מהירה, אלא גם ניהול מתועד ומדויק של כל ההוצאות וההכנסות – בהווה ובעתיד.

ניהול נכון ומעמיק יגרום לכך שבסופו של דבר תהיה אפשרות לשימוש במידע המצטבר לצורך קבלת החלטות מושכלות יותר אשר יתבססו על מידע שצבר הארגון כמו: מידע על לקוחות, ספקים, עובדים, פרויקטים וכו.'. תיעוד אלו מתאפשר כמובן בזכות תוכנות שונות לניהול המידע בעסק.

כיום רבים חושבים כי כל תוכנה לניהול מידע מספיקה על מנת לעשות את העבודה. האמנם?

סוגים שונים של תוכנות: תוכנה לניהול הוצאות ו-תוכנה לניהול תקציב

בשוק כיום קיימות תוכנות שונות לניהול מידע, והן רבות. בין התוכנות ניתן למצוא את תוכנות המדף, תוכנות אשר מציעות תכונות רבות ומגוונות אך לא תמיד מתאימות באופן מקסימלי לעסק. בין סוגי התוכנות ניתן למצוא גם את התוכנות הבנויות בהתאמה אישית לצרכי העסק. תוכנות אלו יכולות להיות יקרות יותר לרוב, אך ידוע כי הן יעילות הרבה יותר. תוכנת מדף תוכלנה לספק את צרכי הארגון במקרים רבים. אך לא תמיד.

ניהול תקציב וניהול תוצאות הם ללא ספק נושאים רגישים בעסק. על אף זאת ניתן לראות שדווקא בנושאים אלו, תוכנות רבות מציגות תמונה שאינה משקפת נאמנה את המציאות. למעשה, התוכנה מציגה פערים גדולים בין מה שכתוב על הנייר, לבין מה שקורה במציאות. ארגונים רבים רואים זאת בעיקר בדוח תזרים מזומנים, בו נראה על הנייר שהעסק ממריא אל עתיד כלכלי זוהר, אך המציאות מציירת תמונה שונה לגמרי.

על הנייר הצלחה – במציאות אכזבה...

ניהול התקציב ובקרה על התקציב הם דברים חשובים ביותר המאפשרים לאתר בעיות באופן מהיר. דבר זה חשוב משום שכך ניתן לוודא שהעסק עומד ביעד שנקבע לו מבעוד מועד ושהוא ממשיך בדרך המלך. אך כעת, לאחר שהעסק עומד במשימה ומצליח ליצור תקציב מאוזן לשנה הבאה, ניצבת משימה חשובה יותר מולו- להצליח לייצר בקרה אשר מתריעה בפועל על הפערים בין התוכנית למציאות. על מנת להגיע לבקרה כזו יש לבחור תוכנה טובה מאוד לניהול מידע.

קריטריונים מובילים לבחירת תוכנה לניהול מידע

דבר ראשון אותו יש לבדוק כאשר רוצים לבחור תוכנה טובה לניהול מידע הוא האם התוכנה נוחה לעבודה. הכנת תקציב היא עבודה המצריכה התעסקות עם מאות ואלפי פריטים. לכן, לא יהיה זה קשה ללכת לאיבוד בין הפרטים, להתייאש או לוותר על העניין אם התוכנה אינה תהיה נוחה לעבודה. הנוחות מאפשרת להתעלות מעל ההתעסקות עם כל שאר הפרטים וכך תוכנה טובה לוקחת למעשה את המשתמש בשביל בין פירוט יתר לבין נתוני סיכום כללים מדי, שלא ניתן לגזור מהם משימות אופרטיביות וכדומה.

דבר שני שיש להקפיד עליו הוא העובדה שתוכנה לניהול תקציב צריכה לייצר בקרה תקציבית בחתכים רבים ושונים בהתאם לצרכי המנהל וצוותו. לדוגמה: דו"ח לקוחות, דו" מכירות כמותי, דו"ח מכירות כספי וכן הלאה.

יש לזכור שהתפקיד של התוכנה הוא מצד אחד להצליח לספק ידע בסיסי עבור ההכנה של הדוחות, אך מצד שני, התוכנה לא צריכה להיות מפורטת מדי, שכן אזי מקבלי ההחלטות עלולים לטבוע בידע עודף ומיותר.

בסיכומו של דבר, יש לדעת כי תוכנה טובה לניהול מידע תדע להציג להנהלה התראות על פערים בתקציב בזמן אמת, ובנוסף תצליח להצביע מהיכן נובע הפער. תוכנה כזו היא תוכנה שיכולה להתאים לעסקים בכל גודל ובכל תחום, וכך תאפשר להנהלה לשנות את פעולותיה על מנת לסגור את הפער, אם ישנו, ולייצר תיקון כלכלי בתקציב העסק.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק שושנה

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162650 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152276 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151861 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151784 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151800 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151799 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151666 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica