חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליקויי בניה

בישראל כמו בהרבה מדינות בעולם, ישנם תקני בניה ואיסורי בניה בצורות שונות.
לכל מקרה ההגדרות שלו על פי התקנים, למשל רוחב מדרגה חייב להיות ברוחב מינימלי הקבוע בתקנות על מנת שיוכלו לטפס במעלה המדרגות בבטחה ללא חשש לפספס או להחליק ממדרגה.
מפתח חלון חייב להיות ברוחב קבוע מינימלי אף הוא.

קבלנים חייבים לעקוב אחר תקני הבניה ולא הם עלולים למצוא את עצמם סופגים תביעות כבדות בשל ליקויי בניה.
בעלי דירות אשר רכשו דירה חדשה מקבלן ומעוניינים כעת לגור בה וגילו שאחד החדרים כלכך קטן עד שהוא לא עומד בתקנים, יכולים לתבוע את הקבלן ולקבל פיצוי הולם על ירידת הערך של הדירה מכיוון שהיא איננה בנויה בצורה תקנית.

ישנם מספר סוגים של ליקויי בניה כאשר חלקם קלים וברי תיקון מידי לעומת רבים המהווים בעיה קשה לבעל הדירה ולא פחות לקבלן אשר ביצע אותם.
הכוונה היא כמובן לליקויי בניה חיצוניים ופנימיים, כאשר ליקויי בניה חיצוניים הם למשל סתימות בצנרת או דליפה ואילו ליקויים פנימיים מהווים גודל מדרגות לא תקין או גודל חדר שינה לא תקני וכדומה.
ליקוי בניה פנימי יכול להתגלות לאחר בדיקת בדק בית באמצעות חברה מתמחה לנושא ולאחר מכן ניתן יהיה לתבוע על ירידת ערך הדירה את הקבלן באמצעות עורך דין ליקויי בניה מומחה.

כדי להמנע מליקויי בניה חשוב לקחת מהנדס בניין שיעבור על התוכניות לפני התחלת הבניה, בנוסף לזאת ישנן חברות אשר מעסיקות מומחים לפיקוח פיסי על הבניה ובעזרתן ניתן לפקח על הקבלן המבצע לאורך כל העבודה, אמנם אחזקת מפקח איננה זולה, אך לעיתים זה שווה על מנת למנוע את הליקויים ובכך לשמור על דירה איכותית, תקנית ומשתלמת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תחומי התמחות: ליקויי בניה בדק בית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין ליקויי בניה בדק בית

ליקויי בניה הינו נושא חם מאוד בעולם המשפטי, במאמר זה נסביר כיצד לזהות ליקויי בניה באמצעות אילו סוגי חברות ומה עושים כאשר נמצאו כאלה.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222772 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223081 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211364 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211321 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211581 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211553 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211742 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica