חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טכניקת אלכסנדר

מאת: טוביק שפררפואה משלימה22/07/20091084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיטת אלכסנדר

רובנו רגילים להפעיל עומס מסוים על השרירים מבלי שנהיה מודעים לכך. המאמץ התמידי והלא מורגש הכרוך ביציבה לא נכונה גובה לבסוף את מחירו, בצורת כאבים כרוניים.

טכניקת אלכסנדר היא שיטה שנועדה להביא את האדם ליציבה ותנועה נכונה, ללא הפעלת עומס על השרירים. הטיפולים בשיטת אלכסנדר נועדו להחזיר את הגוף למצב מאוזן, ולשפר את התחומים המושפעים מיציבתו.

השיטה נקראת על שם פרדריק מתיאס אלכסנדר, שחקן שסבל מצרידות ואיבוד קול בזמן הופעותיו. תרגילים ותרופות שקיבל לא סייעו לו, ובשל כך הוא היה נחוש לגלות את מקור הבעיה בעצמו. הוא גילה שלכל אדם יש הרגלים מסוימים החוזרים על עצמם ופוגעים במנגנון הטבעי של הגוף.

אלכסנדר גילה שהיחס בין הצוואר, הראש והגב חשוב לתפקודו של הגוף,  והתערבות שלילית ביחס ביניהם פוגעת בתפקוד. הוא הגיע למסקנה שיש לשחרר את הצוואר, כדי שהראש יוכל להינשא קדימה ולמעלה, והגב יוכל להתארך ולהתרחב, כאשר כל שלב משלושת השלבים משפיע ומוביל לזה שאחריו.

שני כוחות פועלים על גוף האדם

לכוח הראשון יש נטייה לכווץ ולדחוס את הגוף כלפי מטה, והוא פועל בהתאמה מלאה עם כוח הכבידה.

כוח זה אחראי לכבדות שאנו מרגישים  בגוף.

הכוח השני הוא זה שמאריך ומרחיב את הגוף. הוא מתנגד לכוח הכבידה ואחראי להרגשת ה"קלילות" בגוף.

מומחים טוענים שכיום, יותר מבעבר, הכוח הראשון חזק יותר. אורח החיים הלחוץ שאנו חווים גורם לרובנו להפעיל כוח לא מאוזן על עמוד השידרה והגפיים.

בשיעורי אלכסנדר לומדים המטופלים להחליף את הדחפים המכווצים הללו, בדחפים חדשים המאריכים ומרחיבים אותו.

בטיפולים אלו מושם דגש רב על הדחפים שחוזרים על עצמם בפעולות היומיומיות שמבצע המטופל. ידי המורה מונחות על גוף המטופל בזמן שהוא מבצע תנועות שונות, ממחישות דרך המגע שלהן את המצב הגופני "השגוי" של המטופל, ואת הדרך לשנות את המצב. המטופל מתרגל לאורך השיעור את מצבו החדש של הגוף, בפעולות שחלקן אקטיביות וחלקן סטאטיות. כך, לומד המטופל כיצד להיפטר מהדחפים המכווצים, להשתמש בשרירים הנכונים ולנוע בצורה נכונה שאינה מפעילה מעמסה על הגוף.

טכניקת אלכסנדר למוסיקאים

מוסיקאים צריכים להיות מודעים "לזרימה" פנימית, השומרת על היחס הנכון בין חלקי גופם. כאשר הזרימה  נעה בכיוונים לא נכונים, האדם מגיע למצב של חוסר איזון וחוסר תיאום בין המערכות השונות בגוף. חוסר האיזון  פוגע בזרימתה של היצירה המוסיקלית.

לעיתים קרובות מוסיקאים חוזרים על אותן הפעולות שוב ושוב במשך שנים של אימון ומקבעים תוצאה מוסיקאלית ירודה. לדוגמה, יציבה עקומה של כנר עלולה לפגוע בצלילים שהוא מפיק מהכינור, ונוקשות  בצווארו של זמר עלולה לפגוע בקול היוצא ממנו. כמו כן, ישנם אומנים רבים הסובלים  מכאבי כתפיים ואצבעות. מוסיקאים רבים מפיקים את יצירותיהם מתוך מאמץ מוגזם, כדי להגיע לצליל הנכון ולעוצמה הנכונה.הם מפעילים כוח שאינו תורם לאיכות המוסיקה, ובסופו של דבר, לאחר שנים של אימונים התעסקות בצדדים הטכניים של היצירה, הם מגיעים למצב של תשישות מהמוסיקה, במקום התעלות ממנה.

הטיפולים בשיטת אלכסנדר מיועדים למספר מטרות:  לתאם בין המוסיקה לגוף, לאזן את הגוף, לרכז משאבים גופניים ומנטאליים לביצוע היצירה, ולאתר מקומות מכווצים בגוף, המושכים את האנרגיה המוסיקאלית אליהם ופוגעים בשלמות הביצוע.

בסופו של דבר, המוסיקאי שואף להגיע לדינאמיקה פנימית שבה המוסיקה שהוא מפיק תהיה דומה לזו שהוא שומע בעיני רוחו, וכל זה במינימום מאמץ, מתוך איזון וזרימה חופשית.

טכניקת אלכסנדר חיונית לשיפור ביצועיהם של מוסיקאים ואומנים, אך גם חשובה לשאר בני האדם. טכניקת אלכסנדר לא נועדה רק לרפא בעיות גופניות. יש להתייחס לטכניקת אלכסנדר כסוג של חינוך, בדיוק כפי שאנו מחנכים את ילדינו להקפיד על תזונה נכונה. יש ללמד שיטה זו בגנים, בבתי הספר, וכן בחוגי מוסיקה.

יישומה של שיטת אלכסנדר בחיינו תעזור לכולנו להפיק את המיטב מכישרונותינו ולממש את הפוטנציאל הראשוני איתו נולדנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טוביק שפר

מטפלת בשיטת אלכסנדר, טיפולים במים חמים, רפואה סינית, מסאז' וטיפולים קוסמטיים אלטרנטיביים. 

O Hydrospa

רמז 55, קדימה

09-8990740

www.tuvik.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טוביק שפר

מאת: טוביק שפרשיקום והידרותרפיה17/08/091017 צפיות
מה זה הידרותרפיה? כיצד הידרותרפיה מסייעת לטיפול בכאבים כרוניים ולשיפור היציבה?

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213898 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201541 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201454 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201346 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191637 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181640 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica