חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יפן שמאחורי ההרים ועצי הדובדבן

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל22/07/20091036 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטבע ביפן, כמו היפנים, מסודר ומדויק. השנה מתחלקת שווה בשווה בין ארבעת העונות, כל אחת מהן בת שלושה חודשים, ולכל אחת צבע אחר: בחורף מלבינים מורדות ההרים משלג, באביב מתכסה המדינה בעננים לבנבנים-ורדרדים של פריחת העצים, הקיץ הגשום מביא את הגוונים הירוקים, ובסתיו בוערת שרשרת האיים בשלל גווני השלכת האדומים.

אולי למדו היפנים את הסדר מהטבע ואולי הטבע הוא זה שהושפע, האמת - זה לא כל כך חשוב. כן חשוב להגיע ליפן לטיול, רצוי בעקבות הצבע האהוב. ובפתח עומדת עונת האביב שצופנת בחובה הפתעות וריגושים אסתטיים מיוחדים במינם.

כדי ליהנות מהטבע היפני במיטבו יש לצאת מהערים הסואנות אל האזורים היותר נידחים של יפן. שם, במקומות שאינם מתאימים להקמת ערים גדולות ומפעלי תעשיה תוכלו לפגוש את יפן שלא יכולתם לדמיין.

אחד מהאזורים היפים ביותר ביפן הוא שרשרת הרי האלפים. למרות האטרקטיביות הרבה של האזור, מעטים הם התיירים החוצים את שרשרת ההרים לביקור בליבה הגיאוגרפי של יפן, שבו שכיות חמדה לרוב.

משפחתיות צפופה

רצועת האלפים היפנים משתרעת במרכזו של האי הגדול של יפן - הונשו. זהו  אזור  הררי שפסגותיו מגיעות לגובה ממוצע של 3,000 מטר. הרי האלפים נחשבים לאחת מפסגות היופי היפני - טופוגרפית ואנושית. אלו הרים גבוהים ומיוערים, המחליפים את צבעם על פי עונות השנה. נהרות ואגמים, שנוצרו מהסכרים של תחנות הכוח המקומיות הפזורות לאורך הנהרות. בין ההרים פזורים כפרים קטנים המשמרים מסורת בת מאות שנים. בכפרים אלה יש בתי עץ ענקיים בני 5 קומות שגגותיהם המשופעים מאוד בנויים מקש. השיפוע החד של הגג נועד למנוע הצטברות של שלג שעלול למוטט את הגג. בחורף, השלג על האדמה מצטבר לגובה של שני מטרים, ואז הכניסה לבית מתבצעת דרך הקומה השניה. הגודל של הבית נועד לאפשר מגורים משותפים של "חמולה" שלמה. הצורך לגור יחד נבע מהעוני הרב שהיה מנת חלקם של תושבי האזור. אורז ניתן לגדל שם רק בתקופת הקיץ, וגם אז, רק בחלקות קטנות בעמקים. בחורף הפרנסה הייתה על גידול תולעי משי. המגורים יחד של המשפחה המורחבת מנעו את הצורך לבנות בתים חדשים וצמצמו את עלויות המחיה. הבעיה הייתה פגיעה קשה בפרטיות, שכן הזוגות לא קיבלו חדרים נפרדים. בחורף הם נאלצו להתאזר בסבלנות, אך עם ההתחממות במזג האוויר הייתה מתחילה גם התחממות ההורמונים, והזוגות היו מבלים את לילות האהבה שלהם בחיק הטבע .

היום כבר לא מתגוררים בבתים כאלה, אך הם מוגנים ואסור להרוס אותם. מרבית בעלי הבתים עברו לגור בבית נח ומודרני, ואת בתיהם העתיקים הם מחזיקים כאתרי תיירות - מוזיאונים או חנויות לחפצי אומנות מקומית.

אלים ניידים

העיירה טאקיימה היא מרכז ליציאה לטיולים באזור האלפים, ומרתקת מאוד בעצמה. זוהי עיירה עתיקה שפרנסת תושביה הייתה על מסחר ואומנות בעץ. רחובותיה בני מאות השנים השתמרו על מבני העץ היפים שבהם. בכל בוקר נערך שוק מזון ברחוב הצר שלאורך הנהר שחוצה את העיירה. כפריות מהאזור מוכרות פירות וירקות מגן הירק שלהן, ולצידן דוכנים נוספים, בעיקר של חמוצים. לא, לא מלפפונים חמוצים וזיתים כמו שלנו, אלא הפרשנות היפנית על נושא החמוצים, שכוללת בעיקר סוגי לפת וצנון מקומיים, וגם כרוב, שום, בצלצלים, ג'ינג'ר ועוד כהנה וכהנה ירקות מוחמצים בטעמים מוזרים וגם טעימים.

כמעט בכל מקדשי השינטו (הדת העממית היפנית) אפשר למצוא מקדשי אלים ניידים. אולם האוסף שנמצא בטאקיימה נחשב ליפה ולאומנותי ביותר ביפן. אומני העץ של העיירה, בכל שכונה ושכונה, גילפו בעץ מקדשים ניידים שהם יצירת אומנות מפוארת ייחודית למקום.

פעמיים בשנה, בפסטיבל הסתיו באוקטובר ובפסטיבל האביב באפריל, מוצאים המקדשים הניידים מבתי האכסון שלהם לכבוד תהלוכות הפסטיבל. בני העיירה מתלבשים בתלבושות מסורתיות, כמו שהיה נהוג ללבוש בעיר במאות השנים האחרונות, כשלכל שכונה יש בגדים שונים. במשך יומיים נערך בעיירה פסטיבל שנחשב לאחד מהיפים והחשובים ביותר ביפן. בני העיירה גוררים את מקדשי העץ ברחובות העיירה העתיקים, בכל מקדש יושבים כמה אנשים שמנגנים מוסיקה, ולכמה מהמקדשים יש אטרקציה של ממש, בדמות תאטרון בובות קטן והיתולי המופעל בעזרת מנגנון מכני בן כמה מאות שנים.

אם לא הגעתם לטאקיימה בזמן הפסטיבל, תוכלו לראות ארבע מהמקדשים  הניידים מוצגים במוזיאון של העיירה.

אטרקציה נוספת במקום הוא מוזיאון ובו משוחזר באופן מיניאטורי כל קומפלקס המקדשים של העיירה ניקו. בניקו נקבר השוגון טוקוגאוה שאיחד את יפן לאחר מלחמת אזרחים בת 100 שנים, ולכבודו נבנה קומפלקס מפואר ועשיר. התצוגה מרשימה ומאפשרת לראות את כל הקומפלקס הענק של ניקו במיטבו.

לטאקיימה כדאי להגיע בעונת הסתיו או האביב. באביב פורחים מאות עצי הדובדבן הפזורים בעיר ולאורך הנהר החוצה אותה, מזג האוויר נעים וצבעי הטבע יפים במיוחד. החורף מושלג מאוד וקר מדי.

מחלקת טיולי "דגש" של החברה הגיאוגרפית מוציאה טיול ליפן בתחילת חודש אפריל. טיול מאורגן זה תוכנן כך שיגיע ליפן בזמן פריחת עצי הדובדבן. הטיול יכלול ביקור בטאקיימה וטיול לאורך שרשרת הרי האלפים.

טאקיימה היא  עיירה קטנה ואין בה בתי מלון גדולים ומפוארים. יש מספר בתי מלון פשוטים, אך אפשרות הלינה המומלצת ביותר היא ב"מינשוקו". זהו בית הארחה יפני מסורתי. הקירות עשויים עץ ונייר, הרצפה היא ריצפת "טאטמי" העשויה קש קלוע, והשינה היא על מזרוני פוטון מפנקים. בכל מינשוקו ישנו חדר רחצה מסורתי ובו, בנוסף למקלחות, גם בריכת מים חמים לטבילה והתרגעות.

האוכל היפני הוא שם נרדף לאנינות ואיכותיות. אם ישנים במינשוקו, זוכים גם לאכול ארוחות בוקר וערב יפניות מסורתיות. הארוחה מורכבת ממספר רב של סוגי מנות שונות. קצת מכל דבר אבל במבחר גדול כך שבסוף אפילו שבעים ממגוון הטעימות! והכל ערוך באופן אסתטי, בכלים יפים ובצבעוניות נאה.

גם קניות אפשר לעשות בטאקיימה. תושבי אזור האלפים קולעים אגרטלים יפיפים מקש ובמבוק, ואלו נמכרים בכל החנויות. אפשר גם לקנות כלי נגינה מקומיים מעץ, ובשוק האוכל של טאקיימה אפשר לרכוש תערובות תבלינים ומרקים ייחודים למקום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ב

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב26/07/091047 צפיות
דיור מוגן הוא פיתרון מגורים לגיל הזהב, אשר מאפשר לקשישים לנהל אורח חיים עצמאי בסביבה מוגנת ובטוחה. להבדיל מבית אבות, מספק דיור מוגן סביבה המותאמת לצרכיו של הקשיש, אך מאפשרת לו חופש פעולה. מסגרת זו מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים שאינם סיעודיים, או תשושי נפש והיא מספקת להם את כלל השירותים הנצרכים על-ידם, בסביבה תומכת ובליווי פעילויות העשרה ופנאי מגוונות.

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל21/07/091273 צפיות
יהודים, נוצרים, מוסלמים, את אלה אנחנו מכירים לא רע. בודהיסטים, זורואסטרים, בהאיים - שמענו עליהם, מכירים אותם קצת פחות אולי, אבל הם נכנסים יפה תחת הגדרה דתית ספציפית. מה עושים עם מיליארד וחצי (כמעט) סינים? איך ולאן מקטלגים אותם? ושאלה יותר מעניינת - איך הם מגדירים את עצמם?

מאת: יוסי בדיני עבודה21/07/091217 צפיות
לשכירים רבים אשר כישוריהם מוערכים על ידי מעבידיהם מוצע לחתום על חוזה עבודה. מהו חוזה זה, מה מטרתו ולטובת מי נחתמים חוזים אלו? בשורות הבאות ננסה לענות על השאלות הללו.

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/09932 צפיות
דיור מוגן הוא פיתרון מגורים לגיל הזהב, אשר מאפשר לקשישים לנהל אורח חיים עצמאי בסביבה מוגנת ובטוחה. להבדיל מבית אבות, מספק דיור מוגן סביבה המותאמת לצרכיו של הקשיש, אך מאפשרת לו חופש פעולה. מסגרת זו מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים שאינם סיעודיים, או תשושי נפש והיא מספקת להם את כלל השירותים הנצרכים על-ידם, בסביבה תומכת ובליווי פעילויות העשרה ופנאי מגוונות.

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/091268 צפיות
מגוון פתרונות הדיור והשירותים הנלווים לקשישים בישראל כיום הוא רחב מאוד. אנשים רבים אשר עומדים בפני הצורך למצוא פתרון דיור וטיפול להוריהם, מתקשים להבחין בין הפתרונות השונים ולקבוע מהו הפתרון המתאים ליקיריהם. לפניכם הסבר קצר על שני הפתרונות הנפוצים בתחום זה- דיור מוגן ובית אבות. חשוב להדגיש כי אלו הן למעשה מילים נרדפות, אך משתמשים בהם כיום לתיאור שני סוגים שונים של פתרונות.

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/091149 צפיות
החלטה על מעבר של אחד ההורים, או שניהם, לבית אבות או לבית דיור מוגן, היא לא החלטה פשוטה. כאשר הולכת ומתגבשת ההחלטה ומתחילים לבחון את האפשרויות, מגלים עולם שלם של פתרונות דיור לאוכלוסייה מבוגרת, הנבדלים זה מזה ברמת השירותים שהם מספקים לקשישים, בסוגי האוכלוסייה להם הם מתאימים ובפרמטרים רבים נוספים. על מנת להקל על תהליך הבחירה והמעבר לבית אבות או לבית דיור מוגן, ריכזנו לנוחותכם מספר פרמטרים חשובים אשר צריכים להילקח בחשבון במהלך התהליך.

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל01/07/091487 צפיות
טיול לניו זילנד, בלי להגזים, הוא ה-כרטיס לגן עדן. המדינה השלווה בעלת הנופים הקסומים והפראיים, מספקת עבור תיירים רבים מפלט מושלם מתלאות היום יום. יש מי שמשלב טיול לניו זילנד עם טיול לאוסטרליה, ויש שבוחרים ללכת על טיול מאורגן לניו זילנד בלבד. כך או כך, רבים מהתיירים ששבים משני אתרי התיירות הללו לא ישכחו את הטיול הזה למשך זמן רב.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196481 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182291 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181475 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181539 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181425 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171414 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171407 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica