חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות חוזה עבודה - מגן דו צדדי

מאת: יוסי בדיני עבודה21/07/20091221 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לשכירים רבים אשר כישוריהם מוערכים על ידי מעבידיהם מוצע לחתום על חוזה עבודה. מהו חוזה זה, מה מטרתו ולטובת מי נחתמים חוזים אלו? בשורות הבאות ננסה לענות על השאלות הללו.

חוזה עבודה הוא מסמך אשר נחתם בין מעסיק לעובד ובו מפורטים כל פרטי ההעסקה כפי שהוסכמו על ידי שני הצדדים - החל משכר, דרך הטבות ועד פירוט קופות גמל והפרשת כספים לקרנות פנסיה. על פי דיני עבודה וחוקים נוספים להגנת העובד והמעביד, אין כל חובה לכתוב חוזה עבודה, אולם למרות זאת חתימה על חוזה שכזה מקובלת ביותר במקומות עבודה. זאת מכיוון שחוזה עבודה הינו למעשה מסמך אשר מגן על שני הצדדים - הן המעסיק והן המועסק. חוזה עבודה הינו התחייבות מצד שני הצדדים לקיים את התנאים אשר מפורטים בו. אי קיום תנאים אלו הינו למעשה הפרת החוזה והיא אסורה על פי החוק. מעביד אשר הפר את החוזה ידרש לשלם פיצויי פיטורין לעובד אשר פוטר, ועובד אשר יפר חוזה עבודה כעקרון ידרש לשלם קנסות אשר ינוכו משכרו.

חוזה עבודה - הקבוע, הזמני והמשימתי

טרם חתימה על חוזה עבודה, חשוב לדעת כי קיימים מספר סוגים של חוזים שכאלו. הסוג הראשון של חוזה עבודה הינו חוזה קבוע, או חוזה לתקופה בלתי מוגבלת. חוזה שכזה, כשמו כן הוא, הינו חוזה עבודה אשר אינו מוגבל בזמן וכעקרון יהיה בתוקף כל עוד העובד ממשיך לעבוד במשרתו. יש לציין כי בחוזה שכזה קיימים סעיפים אשר אינם יכולים להשתנות ולעומתם סעיפים אשר נתונים למשא ומתן ולשינויים מדי תקופה מסויימת (בכל חוזה סעיפים אלו עשויים להשתנות, אולם לרוב סעיפים משתנים עשויים לכלול מספר שעות עבודה נדרשות, שכר ועוד).

הסוג השני של חוזה עבודה עליו ניתן לחתום הוא חוזה זמני, הידוע גם בתור חוזה עבודה לתקופה מוגבלת או קצובה בזמן. כעקרון חוזה זמני זהה במאפייניו לחוזה קבוע, אולם הוא מוגבל בזמן וכוחו תקף רק לתקופה המצויינת במפורש על גביו. הסוג השלישי של חוזה עבודה הוא חוזה אשר מתייחס לפרוייקט או משימה אותה נדרש העובד לקיים. לאחר השלמת הפרוייקט או המשימה, יפוג כוחו של חוזה עבודה זה.

חוזה עבודה הופר - כיצד תקבל את אשר מגיע לך?

כאמור, חוזה עבודה הינו מסמך אשר מחייב הן את המעביד והן את העובד לעמוד בתנאים המפורטים בו. אף על פי כן, למרבה הצער, מדי פעם חוזה עבודה מופר על ידי אחד הצדדים. כיצד יוכל הצד הנפגע לדרוש ולקבל את אשר מגיע לו עקב הפרת החוזה? דיני עבודה הינו תחום רחב ומורכב בעולם המשפט הישראלי, ולכן במידה ונפגעתם מהפרת חוזה עבודה מומלץ לגייס לצידכם את עזרתם של מומחים בתחום.  מומלץ אם כן, במידה והופר חוזה עבודה, לערוך חיפוש באינטרנט של עורך דין אשר מתמחה בנושא דיני עבודה וחוזי עבודה. עורכי דין שכאלו הינם מומחים בטיפול בנושאים כגון הפרת חוזה עבודה ויודעים בדיוק כיצד יש לפעול על מנת להביא לצד הנפגע את הפיצוי המגיע לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ב

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב26/07/091051 צפיות
דיור מוגן הוא פיתרון מגורים לגיל הזהב, אשר מאפשר לקשישים לנהל אורח חיים עצמאי בסביבה מוגנת ובטוחה. להבדיל מבית אבות, מספק דיור מוגן סביבה המותאמת לצרכיו של הקשיש, אך מאפשרת לו חופש פעולה. מסגרת זו מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים שאינם סיעודיים, או תשושי נפש והיא מספקת להם את כלל השירותים הנצרכים על-ידם, בסביבה תומכת ובליווי פעילויות העשרה ופנאי מגוונות.

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל22/07/091042 צפיות
הטבע ביפן, כמו היפנים, מסודר ומדויק. השנה מתחלקת שווה בשווה בין ארבעת העונות, כל אחת מהן בת שלושה חודשים, ולכל אחת צבע אחר: בחורף מלבינים מורדות ההרים משלג, באביב מתכסה המדינה בעננים לבנבנים-ורדרדים של פריחת העצים, הקיץ הגשום מביא את הגוונים הירוקים, ובסתיו בוערת שרשרת האיים בשלל גווני השלכת האדומים.

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל21/07/091279 צפיות
יהודים, נוצרים, מוסלמים, את אלה אנחנו מכירים לא רע. בודהיסטים, זורואסטרים, בהאיים - שמענו עליהם, מכירים אותם קצת פחות אולי, אבל הם נכנסים יפה תחת הגדרה דתית ספציפית. מה עושים עם מיליארד וחצי (כמעט) סינים? איך ולאן מקטלגים אותם? ושאלה יותר מעניינת - איך הם מגדירים את עצמם?

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/09936 צפיות
דיור מוגן הוא פיתרון מגורים לגיל הזהב, אשר מאפשר לקשישים לנהל אורח חיים עצמאי בסביבה מוגנת ובטוחה. להבדיל מבית אבות, מספק דיור מוגן סביבה המותאמת לצרכיו של הקשיש, אך מאפשרת לו חופש פעולה. מסגרת זו מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים שאינם סיעודיים, או תשושי נפש והיא מספקת להם את כלל השירותים הנצרכים על-ידם, בסביבה תומכת ובליווי פעילויות העשרה ופנאי מגוונות.

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/091273 צפיות
מגוון פתרונות הדיור והשירותים הנלווים לקשישים בישראל כיום הוא רחב מאוד. אנשים רבים אשר עומדים בפני הצורך למצוא פתרון דיור וטיפול להוריהם, מתקשים להבחין בין הפתרונות השונים ולקבוע מהו הפתרון המתאים ליקיריהם. לפניכם הסבר קצר על שני הפתרונות הנפוצים בתחום זה- דיור מוגן ובית אבות. חשוב להדגיש כי אלו הן למעשה מילים נרדפות, אך משתמשים בהם כיום לתיאור שני סוגים שונים של פתרונות.

מאת: יוסי בבריאות גיל הזהב08/07/091153 צפיות
החלטה על מעבר של אחד ההורים, או שניהם, לבית אבות או לבית דיור מוגן, היא לא החלטה פשוטה. כאשר הולכת ומתגבשת ההחלטה ומתחילים לבחון את האפשרויות, מגלים עולם שלם של פתרונות דיור לאוכלוסייה מבוגרת, הנבדלים זה מזה ברמת השירותים שהם מספקים לקשישים, בסוגי האוכלוסייה להם הם מתאימים ובפרמטרים רבים נוספים. על מנת להקל על תהליך הבחירה והמעבר לבית אבות או לבית דיור מוגן, ריכזנו לנוחותכם מספר פרמטרים חשובים אשר צריכים להילקח בחשבון במהלך התהליך.

מאת: יוסי בטיולים בחו"ל01/07/091491 צפיות
טיול לניו זילנד, בלי להגזים, הוא ה-כרטיס לגן עדן. המדינה השלווה בעלת הנופים הקסומים והפראיים, מספקת עבור תיירים רבים מפלט מושלם מתלאות היום יום. יש מי שמשלב טיול לניו זילנד עם טיול לאוסטרליה, ויש שבוחרים ללכת על טיול מאורגן לניו זילנד בלבד. כך או כך, רבים מהתיירים ששבים משני אתרי התיירות הללו לא ישכחו את הטיול הזה למשך זמן רב.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20959 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181388 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171923 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162701 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163319 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163475 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica