חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שפת VBA לצורך פיתוח באקסל

מאת: עידן כהןתוכנה26/08/20111474 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אקסל מבית מייקרוסופט אופיס היא כלי שמשמש בעיקר את תחום הפיננסים. בעזרת הכלי מבצעים חישובים עם נוסחאות ושינוי בנתון אחד שמקושר לנוסחה מסוימת גורר שינוי בנתונים האחרים שמקושרים לאותה נוסחה. בצורה זו חוסכים פעולות חוזרות ונשנות בכל אחד מהחישובים. בנוסף, אפשר להפעיל חישוב אחד על כמה גיליונות וחוברות עבודה.

לאחר חישוב הנתונים אפשר להציג את התוצאות בצורה חזותית על ידי טבלאות וגראפים ושינויים שמתבצעים בנתונים גוררים שינוי בגראפים. הבעיה היא שעבודת החישובים ויצירת הגראפים והטבלאות יכולה לקחת זמן רב, גם למשתמשים מתחילים וגם למומחים, בגלל עבודה ידנית מורכבת. בעזרת פיתוח באקסל אפשר לפשט את העבודה.

פיתוח באקסל מתבצע על ידי שפת VBA (שמשמשת את מיקקרוסופט אופיס לכל הפיתוחים שלה) ואפשר ליצוא קיצורי מקשים במקלדת, אוטומציה של הפעולות הידניות ועוד. בעזרת שפת ה VBA אפשר להרחיב את האקסל וכך להוציא מהתוכנה את מירב הפוטנציאל שלה והיא גם מאפשרת להתאים קבצים של אקסל מגירסאות ישנות לגירסאות חדשות יותר, במידה ומחליפים את הישנה במתקדמת. פיתוח אפליקציית אקסל מותאמת אישית מתאפשרת על ידי שפה זו.

אפליקציית אקסל שימושית מאוד היא המאקרו. המאקרו הוא שיטה ליצירת סדרה של פעולות שמוקלטות ומאוחסנות בתוך אקסל. על כל פעולה שמוקלטת ומאוחסנת אפשר לחזור בפעם אחרת על ידי לחיצת כפתור. הפעלת המאקרו יכולה להיות מסובכת מעט למשתמשים שלא מומחים בתוכנה. כדי להקל על המשתמש, בעזרת תכנות אקסל אפשר ליצור קיצורי מקשים שיפעילו את ההקלטה בפשטות. אם נוצרת שגיאה בעת ההקלטה, בפעם הבאה שנפעיל את המאקרו ההקלטה תחזור על עצמה ותשפיע על תוצאות החישובים. על כן חשוב לוודא שכל הפעולות בגיליון בעת ההקלטה הן מדויקות.

תכנות אקסל והרחבה של התוכנה מקל על ביצוע חישובים מורכבים שחברות צריכות לעשות על בסיס קבוע, כמו למשל בניית תזרים מזומנים ודוחות כלכליים אחרים.

אנשי פיתוח באקסל ממשיכים לחפש דרכים חדשות לייעל את העבודה בתוכנה ולהפוך אותה לנוחה וידידותית יותר לכל משתמש. בין היתר, ניתן ליצור לכל גיליון כמה משתמשים, כשלכל אחד יש הגדרות אישיות וניתן לעבור ממשתמש אחד לאחר וההגדרות ישתנו בהתאם.

ישנם כלים נוספים:

תיקון שגיאות אוטומטי המונע טעיות ומתקן אותם בצורה אוטומטית (נמצא בסרגל כלים).

עקוב אחר שינויים – שומר שינויים תוך כדי מעקב אחר תהליכי עבודה ומאיר אותם.

סיכום:

סקירה נוספת על נתונים ותהליכי עבודה יכולה רק לשפר את איכות הפרויקט ולמנוע טעיות משתמש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן כהן

מאת: עידן כהןתוכנה25/08/111228 צפיות
כל ארגון משתמש בתוכנת אקסל לביצוע ניתוח נתונים במחלקות השונות. כדי לחסוך זמן ולייעל את עבודת הניתוח, תכנות אקסל יחליף את הפעולות הידניות בפעולה אוטומטית אחת, יאפשר ניתוח נתונים ויצירת טבלאות ציר באופן אוטומטי ועוד.

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162643 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152271 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151856 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151780 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151796 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151794 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151662 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica