חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חתונה אזרחית

מאת: ליאורחתונות27/08/20111140 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההיבט המסורתי של חתונה יהודית חשוב לרבים. אפילו זוגות חילוניים לגמרי מכבדים את המעמד ובוחרים לקיים חופה וקידושים לפי המסורת. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי יש אלטרנטיבה למי שמעוניין בטקס אחר במהותו. ישנם רבים אשר בוחרים שלא לפעול בדרך המסורתית כיוון שהם רואים בזה כפייה דתית. זוגות אלו מוקירים את הסטטוס של הנישואים אך סוברים כי הוא לא חייב להיות במסגרת דתית. במקרים אלו ניתן לקיים חתונה אזרחית.

חתונה אזרחית מתקיימת אך ורק בחו"ל. הטקס הקצר נערך בבניין העירייה על ידי נציגה או אפילו על ידי ראש העיר. אזרחי ישראל בעלי תעודת זהות ישראלית ודרכון ישראלי זקוקים רק למסמך רשמי שמונפק ומתורגם לאנגלית. ישראל, למרות היותה דמוקרטית, לא מאפשרת קיום אלטרנטיבי של הטקס הדתי אך בהחלט מכבדת זוגות שבחרו להתחתן חתונה אזרחית ומעמדם שווה לזוגות אשר נישאו כדרך המסורת היהודית.

טקס בעל משמעות אישית מרגשת

רבים מתחתנים חתונה אזרחית בקפריסין או ביעד אחר בחו"ל אך מבצעים חתונה אזרחית גם בארץ במובן של ההתכנסות והאישור החברתי. גם במעמד זה ישנה חופה אך מנהל הטקס הוא לא רב אלא אדם המיוחד לזוג שנבחר בהתאם לאג'נדה שלו. כמובן שגם אישה יכולה "להשיא" במקרים אלו את הזוג, אנשי תקשורת או אפילו חבר קרוב. הדברים אשר נישאים במעמד זה אינם אחידים ושונים מטקס לטקס. זהו יתרון עיקרי של טקס אזרחי המתקיים בארץ והוא מבטא הרבה עומק ורגש של הזוג.

נישואים אזרחיים מדגישה את הבחירה של הזוג להתנהל בדרך אישית משלו ולא לראות בדרך העיקרית של מדינת ישראל משהו שמחייב גם אותו. כיום, ישנם יותר ויותר זוגות אשר בוחרים באופציה זאת ויוצרים סדרה של כמה טקסים, התכנסויות או מסיבות אשר מבטאות את האיחוד. חתונה בחו"ל מעידה על כך שהזוג לא רואה חשיבות מיוחדת בלהתחתן בארץ או בלציין מעמד זה בטקס נוסף בישראל.

חתונה מהירה ופשוטה

בניגוד לתכנון הארוך והמייגע של חתונה מסורתית בארץ, חתונה אזרחית בקפריסין לדוגמה הופכת את הטקס ואת כל הכרוך בו לפשוט, יעיל ומהיר. במקרים אלו אין צורך בהזמנת אולם או גן אירועים; בחירת קייטרינג; בחירת חבילת עיצוב; או להתלבט ברשימת המוזמנים. חתונה אזרחית בקפריסין כוללת כרטיסי טיסה, טיסה שאורכה 40 דקות, מסמכים וטבעות נישואים. הטקס עצמו קצר ופשוט ואחריו אפשר להישאר ולחגוג בקפריסין היפה או לחזור לארץ.

יש משהו רומנטי מאוד בחתונה אזרחית בחו"ל, לא פחות מחתונה בארץ: הטיסה לחו"ל והחתונה במקום אקזוטי ויפייפה בפורום מצומצם, יוצרת אווירה השונה מבאולמות או בגני אירועים בארץ. זוגות רבים בוחרים באופציה זאת, גם אם לא מדובר בפסולי חיתון אלא על זוגות שמעוניינים לערוך אחרת את טקס החתונה שלהם, באופן אינטימי וללא מניירות מיותרות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

iMarry.co.il - אטרקציות לחתונה מושלמת

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור

מאת: ליאורחתונות28/09/111814 צפיות
ההכנות לחתונה לוקחות לא מעט זמן וחלק לא מבוטל מן ההכנות קשור ללבוש הכלה. בחירת שמלת כלה היא כמובן העניין החשוב ביותר בתחום הביגוד, אך גם פריטי לבוש אחרים צריכים להיבחר בקפידה. בין היתר צריכה הכלה המיועדת להחליט באילו נעליים תבלה את הערב החשוב בחייה, כשהשיקולים העיקריים הם נוחות מצד אחד ויופי מצד שני. נעלי כלה שטוחות מאפשרות שילוב הרמוני בין שני גורמים אלו ומהווים, משום כך, את בחירתן של כלות רבות.

מאת: ליאורחתונות26/09/112162 צפיות
חתונה היא בין האירועים המרגשים והמשמעותיים ביותר בחייו של כל אדם, אך ללא ספק מדובר גם באחת ההוצאות הכספיות היקרות ביותר, שרק רכישת דירה משתווה לה בקרב רוב האנשים. תכנון והפקת חתונה מחייבת ביצוע של השוואת מחירים בכל אחד מההיבטים של החתונה - מיקום האירוע, קייטרינג, די ג'יי, עיצוב שמלת כלה, שיער ואיפור, עיצוב האירוע, הזמנות ועוד.

מאת: ליאורחתונות22/09/11926 צפיות
כל אירוע מכובד זקוק לציוד רב שיאפשר את עריכתו בצורה הטובה ביותר. מי שמתעניין באפשרות של השכרת ציוד לחתונה יכול לראות כיצד הוא עומד מול לא מעט החלטות שלעתים הופכות להיות "הרות גורל" ברמת הצלחת האירוע. אין ספק שמפלס החרדה של בני הזוג שמתכננים את חתונתם הוא כזה שיכול להגיע לגבהים רציניים לא מעט פעמים.

מאת: ליאורשמלות כלה ובגדי חתן21/08/111220 צפיות
גם לך נמאס לראות את אותם הדגמים של שמלות כלה ושמלות ערב בכל סלון כלות שאליו את נכנסת כדי לבחור את שמלת הכלה שאיתה את רוצה לככב בערב החתונה שלך? מה שאת זקוקה לו הוא סלון לשמלות כלה שיתאים לך את השמלה שאת חולמת עליה! את צריכה סלון כלות שמעצב ומייגם לך נמאס לראות את אותם הדגמים של שמלות כלה ושמלות ערב בכל סלון כלות שאליו את נכנסת כדי לבחור את שמלת הכלה שאיתה את רוצה לככב בערב החתונה שלך?

מאמרים נוספים בנושא חתונות

מאת: אבי דוידיחתונות23/12/182895 צפיות
היא רוצה לימוזינה ואתה רצת פחות. למה כדאי לך להשתכנע או מדוע היא שוב צודקת?

מאת: shiritחתונות11/06/181367 צפיות
כשאתם מתחתנים בקיץ או בחורף – ישנם הבדלים גדולים מאד בין 2 סגנונות החתונה.

מאת: רוני הכהןחתונות14/03/181503 צפיות
קראו הלאה את הדברים החשובים הבאים טרם ההחלטה לגבי השכרה של לימוזינה או כל רכב יוקרה אחר.

מאת: SEOMANחתונות16/01/181581 צפיות
מהו המקום המושלם לאירועים במרכז ואיך גם אתם יכולים לשריין לעצמכם מועד לחתונה באחד מאולמות האירועים המובילים בישראל מבלי לבזבז את זמנכם היקר בהתרוצצויות מיותרות בין גני אירועים.

מאת: בני דואניחתונות05/09/172057 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: moraleחתונות08/08/172175 צפיות
כל זוג שעומד להתחתן, לא משנה באיזה גיל, עומד בפני שורה של שאלות לגבי אופי האירוע אותו הוא רוצה לערוך. שאלות אלו, במקרים רבים, הן בסיסיות ומהותיות שכן הן יקבעו את כל אופי התכנון של האירוע, וכן את כל מהלך האירוע עצמו. במאמר זה ננסה לענות על השאלות השונות על מנת להעניק לזוגות מענה שלם וכולל, מענה אשר יאפשר להם לערוך אירוע כפי שהם רוצים וחולמים

מאת: שרון צרפתיחתונות08/06/172104 צפיות
כאשר מגיעים אל השלב הזה של החתונה מגלים עד כמה כל מה שהיה עד עכשיו נראה כמו משחק ילדים מפני שכל העבודה שצריכים לבצע עבור הקמה של חתונה מצריך התמקדות ביעד והבנה במורכבות של איך לארגן חתונה מבלי להגיע אל מצב של ריבים ופרידה סופית...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica