חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוניברסיטת ירושלים | האוניברסיטה העיברית

מאת: ניצןמוסדות לימוד25/07/20091716 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

· קמפוס הר הצופים – שבו נמצאות רוב הפקולטות.

· קמפוס גבעת רם – בו שוכנות בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי והפקולטה למדעי הטבע.

· קמפוס עין כרם – בו נמצאות הפקולטות לרפואה, לרפואת שיניים, אחיות.

· הקמפוס ברחובות – בו נמצאת הפקולטה לחקלאות.

באילת קיימת מעבדה ימית, ובבית דגן יש בית ספר ויטרינרי.

קמפוס גבעת רם על שם אדמונד י' ספרא

אחרי מלחמת העצמאות נוצרה מציאות בלתי אפשרית בה קמפוס הר הצופים, שהיה בשליטת מדינת ישראל אך, לא היה רצף טריטוריאלי עם חלקה היהודי של ירושלים. היה צורך במציאת פתרון מיידי לחלק מהפקולטות לכן החלו בבניית הקמפוס בגבעת רם בשנת 1953.אחרי מלחמת ששת הימים חזרו רוב הפקולטות להתנהל בקמפוס הר הצופים ובקמפוס גבעת רם (אדמונד י' ספרא) נשארו פקולטות מעטות: בית הספר לספרנות, בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי והפקולטה למדעי הטבע. שם הקמפוס שונה בשנת 2005, על שם הנדבן הידוע, אדמונד י' ספרא.

בניית קמפוס גבעת רם ( קריית אדמונד י' ספרא )

הקמפוס בנוי בצורת מבנים שפזורים על פני שטח ירוק ומסביב כביש בצורת טבעת. סגנון בנייה זה נקרא "עיר גנים", את סגנון הבנייה הזה ניתן היה לראות בשנות ה – 40 וה – 50 של המאה הקודמת ברחבי העולם בעיקר בבניית אוניברסיטאות. האדריכלים שתכננו את הבנייה הם: ריכרד קאופמן, יוסף קלארווין והיינס ראו. בשנת 1967 הושלמה הבנייה לחלוטין כאשר באותה עת העבירו את רוב הפקולטות לקמפוס הר הצופים.

מעונות

· מעונות "צוויג" (הקריה) – מעונות המיועדים לסטודנטים לתואר ראשון.

· מעונות "ליברמן" – מעונות המיועדים לסטודנטים לתואר שני ושלישי.

· בשנים קודמות היו גם מעונות "האלף" הן נסגרו בשנת 2001 וכיום יש שם כפר הייטק.

תוכניות לימודים לתואר ראשון

אוניברסיטת ירושלים תוכניות לימוד מיוחדות המיועדות לסטודנטים מצטיינים לתואר ראשון הן: תוכנית "אמירים" למצטיינים בתחום מדעי הרוח, תוכנית "אמירים" למצטיינים בתחום מדעי הטבע, תוכנית "רביבים" למצטיינים בלימודי יהדות והוראת היהדות בבתי הספר היסודי והתיכון הממלכתי, תוכנית "עתידים" לצוערים למנהל הציבורי מייעדת סטודנטים להיות ההנהגה הבאה בעמדות מפתח בשירות הציבורי. ישנן כמובן תוכניות הצטיינות נוספות בתחומים הבאים: ביולוגיה, היסטוריה ומשפטים. סטודנטים הלומדים באחת מתוכניות ההצטיינות הרבות לתואר ראשון זכאים למלגות לימוד מלאות.

תוכניות לימוד לתואר שלישי

קיימות תוכניות הצטיינות באוניברסיטה העברית גם לסטודנטים הלומדים לתואר שלישי בתחומים הבאים: הפקולטה למדעי החברה של אוניברסיטת ירושלים, תוכנית רציונלית והפקולטה למשפטים.

בוגרים וחוקרים ידועים באוניברסיטת ירושלים

· חתן פרס "טיוריג", מיכאל רבין, בתחום מדעי המחשב.

· חתן פרס נובל לכלכלה, דניאל כהנמן.

· פרופסור יואל רקח בוגר הפקולטה לפיזיקה באוניברסיטת ירושלים.

· חתן פרס נובל לפיזיקה דיויד גרוס לשנת 2004 על מחקר בקשר לחופש אסימפטוטי של הכוח הגרעיני החזק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניצן

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים07/01/101247 צפיות
מכון לנדר, הוא מרכז אקדמי להשכלה גבוהה בישראל. לנדר, מוסמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארים ראשונים במנהל עסקים וכן תארים שנים ביהדות. המכון ממוקם בעיר הקודש ירושלים ונושא עימו אווירה לימודית בהתאם.

מאת: ניצןיהדות06/01/104488 צפיות
כל אישה במהלך ההיריון, חושבת על שמות רבים שתעניק לילדה כאשר יגיח אל אוויר העולם. חלק מן השמות העולים בדעתה של האישה במהלך ההיריון, יבואו בחשבון לאחר שתלד ואילו שמות אחרים לא יעלו על דל שפתיה, רגע לאחר הלידה.

מאת: ניצןביטוח - כללי06/01/101571 צפיות
ביטוח ישיר הוא ביטוח הנעשה דרך הטלפון או דרך האינטרנט ללא הצורך בתיווכו של סוכן הביטוח. בעבר, שיטת ביטוח ישיר היוותה מהפכה בעולם הביטוחים, שכן עד אותו שלב כל הביטוחים נעשו בתיווכו של סוכן הביטוח והצריכו את בואו של הסוכן אל ביתכם וחתימתכם על פוליסת הביטוח על מנת לאשר את רכישת הפוליסה הביטוחית, עם כניסת ביטוח ישיר, הכל השתנה.

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים28/12/091298 צפיות
אוניברסיטת תל אביב אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטה ללא הפסקה ומקור גאוותה של העיר תל אביב. אוניברסיטת תל אביב ידועה כאוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בארץ והמוסד היהודי הגדול ביותר ברחבי העולם.

מאת: ניצןיהדות23/12/095194 צפיות
שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם בהיוולד הילד או כאשר ישנו מפנה מסוים בחייהם.

מאת: ניצןרפואה23/12/091381 צפיות
מידה והגעת להחלטה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, עלייך לשאול את עצמך מהי שיטת הטיפול המועדפת בשבילך לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. קיימות שתי שיטות לניתוח: האחת באמצעות חיתוך הקרנית והאחרת ללא צורך בחיתוך הקרנית. שיטת הניתוח תיקבע על ידי המטופל ובייעוץ עם הרופא על פי השיקולים הבאים

מאת: ניצןתיירות ונופש - כללי11/12/091413 צפיות
סקי מים הוא אחד מענפי הספורט הנעשים במים, וכן משמש גם כפעילות פנאי ונופש. סקי המים הפך לנפוץ ופופולארי במדינות בהם קיימים תנאים מתאימים עבורו, דהיינו מקורות מים שקטים, כמעט ללא גלים, כגון אגמים או קטעים בים אשר מוגנים מהתנפצות הגלים.

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182493 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182686 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182721 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182103 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181761 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181733 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173031 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica