חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמות לפי הקבלה

מאת: ניצןיהדות23/12/20095191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמות לפי הקבלה

שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם בהיוולד הילד או כאשר ישנו מפנה מסוים בחייהם.

שמות לפי הקבלה - מהי הקבלה

כל המיסטיקה היהודית ותורת הסוד מאוגד בשם קבלה. על הקבלה התבססו זרמים רבים ביהדות, מהם: השבתאות והחסידות. לקבלה יש השפעה רבה על מנהגים, ההלכה,תפילות, פרשנויות של המקרא, ספרות בנושא המוסר ועוד.

הקבלה תופסת את המציאות שאנו רואים שנקראת, המציאות הגשמית ואת התופעות השונות שמתרחשות ומשויכות לה כמערכת סמלית. מערכת זו של סמלים היא זו שמשקפת את גילוי של האלוקים בעולמנו שלנו.

הקבלה למעשה בוחנת את האלוקות המתגלה בעולם הזה. בחינה זו של ביניהן הדרכים בהם ברא האלוקים את העולם מכונה עשר הספירות.

עשר הספרות הן: כתר, חכמה ובינה, חסד וגבורה, תפארת, נצח והוד, יסוד ומלכות.

שמות לפי הקבלה - חשיבות

ישנם אנשים רבים שמאמינים שאם הם ישנו את שמם לשמות לפי הקבלה, הדבר ישנה את חייהם.

רוב האנשים אשר לומדים את הקבלה יתנגדו להלך זה נחרצות, הסיבה היא שלא השם הוא זה שישנה את חייהם של האנשים, אלא הם עצמם.

לא השם שהם יבחרו לפי הקבלה יביא להם את האושר ואת המשמעות אותה הם מחפשים, אלא רק הם עצמם.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים בשמות לפי הקבלה. אנו יכולים לראות ידוענים כמו מדונה ששינתה את שמה לאסתר, על פי הקבלה וידוענים נוספים המשנים שמם לפי דברים המוזכרים בקבלה.

החנויות מלאות בקמעות ושאר חפצי נוי ותכשיטים שנושאים אותיות בעלות משמעות סמלית מתוך הקבלה ועוד. אנשים למעשה מאמינים שקמעות אלו ושינוי השם שהם קיבלו עם לידתם שמות לפי הקבלה יהפוך את חייהם ליותר טובים. הקבלה עצמה במקור אינה מאמינה כי שינוי השם יביא לאותם תוצאות שאותם האנשים מחפשים. צריך לבצע שינויים מהותיים מסוימים עצמך וחקר פנימי על מנת לזכות באותם דברים כמו אושר ומשמעות.

שמות לפי הקבלה - משמעות

חשוב לדעת שעל פי הקבלה 22 האותיות הנמצאות בשפה העברית לצד חמש האותיות הסופיות, מסמלות גילוי רוחני. גילוי רוחני זה הוא למעשה הגילוי שאותו הקבליסט חווה בעצמו פנימה.

ככל שאדם מתקרב אל האלוקים, כך הוא מגלה את המשמעות של כל אות והדבר נעשה בהדרגה.

זהו למעשה תהליך רוחני של האדם ואלוקיו.

האדם שיכיר את המהות האמיתית של האותיות הוא זה שהגיע לדרגה רוחנית מסוימת. אותה דרגה רוחנית שהוא משיג גם קובעת את שמו. ככל ש"מערכת היחסים" הרוחנית של האדם עם אלוקיו משתנה כך גם משתנה סדר האותיות שהוא מגלה ובהתאם לכך משתנה שמו.

אדם זה יגלה את הצירוף שמרכיב את השם שלו ורק בדרג הרוחני הסופי הוא יקבל את השם האמיתי הקבלי שלו.  התפקיד שלנו הוא לצאת לאותו מסע ורק בסופו לגלות מהו השם הרוחני הסופי שלנו על פי הקלה.

כל בחירת שם אחר מתוך הקבלה, בצורה מלאכותית ללא עבודה פנימית, יהיה למעשה הליך מלאכותי "אינסטנט" שיפספס את כל המטרה האמיתית של הקבלה- הגילוי הרוחני וההתחברות לאלוקים.

שמות לפי הקבלה- מקובל אך נכון?

 



תגיות המאמר: שמות לפי הקבלה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניצן

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים07/01/101246 צפיות
מכון לנדר, הוא מרכז אקדמי להשכלה גבוהה בישראל. לנדר, מוסמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארים ראשונים במנהל עסקים וכן תארים שנים ביהדות. המכון ממוקם בעיר הקודש ירושלים ונושא עימו אווירה לימודית בהתאם.

מאת: ניצןיהדות06/01/104488 צפיות
כל אישה במהלך ההיריון, חושבת על שמות רבים שתעניק לילדה כאשר יגיח אל אוויר העולם. חלק מן השמות העולים בדעתה של האישה במהלך ההיריון, יבואו בחשבון לאחר שתלד ואילו שמות אחרים לא יעלו על דל שפתיה, רגע לאחר הלידה.

מאת: ניצןביטוח - כללי06/01/101571 צפיות
ביטוח ישיר הוא ביטוח הנעשה דרך הטלפון או דרך האינטרנט ללא הצורך בתיווכו של סוכן הביטוח. בעבר, שיטת ביטוח ישיר היוותה מהפכה בעולם הביטוחים, שכן עד אותו שלב כל הביטוחים נעשו בתיווכו של סוכן הביטוח והצריכו את בואו של הסוכן אל ביתכם וחתימתכם על פוליסת הביטוח על מנת לאשר את רכישת הפוליסה הביטוחית, עם כניסת ביטוח ישיר, הכל השתנה.

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים28/12/091297 צפיות
אוניברסיטת תל אביב אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטה ללא הפסקה ומקור גאוותה של העיר תל אביב. אוניברסיטת תל אביב ידועה כאוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בארץ והמוסד היהודי הגדול ביותר ברחבי העולם.

מאת: ניצןרפואה23/12/091379 צפיות
מידה והגעת להחלטה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, עלייך לשאול את עצמך מהי שיטת הטיפול המועדפת בשבילך לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. קיימות שתי שיטות לניתוח: האחת באמצעות חיתוך הקרנית והאחרת ללא צורך בחיתוך הקרנית. שיטת הניתוח תיקבע על ידי המטופל ובייעוץ עם הרופא על פי השיקולים הבאים

מאת: ניצןתיירות ונופש - כללי11/12/091412 צפיות
סקי מים הוא אחד מענפי הספורט הנעשים במים, וכן משמש גם כפעילות פנאי ונופש. סקי המים הפך לנפוץ ופופולארי במדינות בהם קיימים תנאים מתאימים עבורו, דהיינו מקורות מים שקטים, כמעט ללא גלים, כגון אגמים או קטעים בים אשר מוגנים מהתנפצות הגלים.

מאת: ניצןביטוח לאומי10/12/091373 צפיות
ביטוח לאומי הינו המוסד המייצג את המדיניות הסוציאלית והחברתית של מדינת ישראל. ביטוח לאומי קיים ופועל בעקבות החוק לביטוח לאומי שהתקבל כחוק בכנסת בנובמבר 1953. מטרת ביטוח לאומי להבטיח קיומם של שכבות חלשות או אוכלוסיות שנקלעו לקשיים כלכליים באופן זמני או מתמשך על ידי מתן קצבאות חודשיות בהתאם למצבם הכלכלי והמשפחתי. כיום ביטוח לאומי מאפשר מתן קצבאות חודשיות או מענקים חד פעמיים לביטוחים שונים כדוגמת: אימהות, זקנה ושארים, נכות כללית, ילדים, נפגעי עבודה, פשיטת רגל, סיעוד, פירוק תאגיד, ואבטלה.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102541 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195553 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195619 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195638 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195593 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195619 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195613 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica