חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנהגי ראש השנה:ברכות ושופר

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי21/09/20111558 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשני ערבי החג ובצהרי שני הימים, עם החזרה מבית הכנסת, מתכנסת המשפחה סביב השולחן לסעודת חג. בסעודה הראשונה בשנה החדשה מקפידים שלא לאכול פרות חמוצים ומרים, ומרבים במיני מתיקה. ברוב עדות המזרח נהוג לאכול גם מיני פרות וירקות, שיש בשמם סימנים המרמזים שנזכה בדין ותתחדש עלינו שנה טובה. המאכלים המקובלים ביותר ברוב עדות ישראל הם:

חלה בדבש: בסעודת החג נוהגים לטבול את פרוסת החלה בדבש, כסמל לכך שהשנה הבאה עלינו לטובה תהא נעימה ומתוקה כדבש.

תפוח בדבש: טובלים פלח תפוח בדבש, מברכים ברכת "בורא פרי העץ", אוכלים ומברכים שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה.

תמר: נוהגים לאכול תמרים ואומרים "שייתמו שונאינו ואויבינו".תמר-אםנחלק את המילה תמר ונקבל תם-מר, כלומר: תמו ימי המרורים והצער, ויחלו ימים מאושרים ומתוקים.

רימון: נוהגים לאכול רימון, שגרגריו מרובים, ומספרם, על פי האגדה, תרי"ג (613) – כמניין מצוות התורהומברכים" שתרבה זכויותינו כרימון".

ראש דג – ראש כבש:נהוג לאכול ראש של דג או של כבש ולברך שנהיה "לראש ולא לזנב". הדגים מסמלים גם פריון וברכה.

תקיעת שופר

 

התורה מצווה לשמוע קול שופר ביום הראשון של ראש השנה, וחכמינו הוסיפו מצווה – לשמוע קול שופר גם ביום השני.חז"ל מסבירים, שתקיעת השופר באה לעורר את האדם מתרדמתו. בזמן תקיעת השופר על האדם להתבונן פנימה בנפשו, לבדוק את מעשיו ולהחליט על הדרך לשיפור מעשיו.

שלושה טעמים מונים חז"ל בתקיעת השופר:

א. מלכויות: הכרזה על מלכות הקדוש-ברוך-הוא על כל הארץ.

ב. זיכרונות:השופר בא להזכיר לנו את סיפור עקדת יצחק ולעורר זכות אבות. אלוהים סרב לקבל את הקורבן הגדול שביקש אברהם להקריב, את בנו יחידו, יצחק, וזימן לו את האיל כתחליף. לכן עשוי השופר מקרן איל. על ידי תקיעת השופר אנו מבקשים לגייס את חסדי האבות, כדי שישמשו לנו מליצי יושר, כשאנו עומדים למשפט לפני האלוהים.

ג. שופרות: תקיעת השופר באה להזכיר את מעמד הר סיני, שהיה מלווה אף הוא בקול שופר. במעמד זה קיבל עם ישראל על עצמו את האמונה באלוהי ישראל ואת עול המצוות וכרת ברית מחודשת עם אלוהיו.

ראש השנה 2011 במיני ישראל-חג מתוק במיוחד!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

https://plus.google.com/115228687043315139116

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOM

מאת: SEOMרפואה משלימה11/04/131421 צפיות
תרגילי מוח הם תרגילים היוצרים אינטגרציה של כל חלקי המוח והגוף כדי לשפר את הלמידה והריכוז בכל תחומי החיים.

מאת: SEOMאטרקציות21/11/111353 צפיות
הסביבון הוא כלי עתיק מאד, הידוע אצל עמים שונים. ראשיתו גליל המסתובב על שיפודו, שבעזרתו היו מנחשים את העתיד.במצרים היה שמו "ענת", כלומר, חיים. בהודו נקרא "צ'יקארא" שפירושו גלגל העולם. מקור הסביבון כמשחק כנראה בתקופת רומי . משם הפיצו אותו הליגיונרים הרומאים בארצות אירופה.

מאת: SEOMטיולים בארץ28/06/112117 צפיות
תילי-הגעש בגולן נראים כערמות חרוטיות גדולות, שלוע דמוי משפך בראשן. דוגמה לתהליך שזה, אפשר לראות בתילי-העפר מסביב לקיני-נמלים – העשויים גרגרים-גרגרים, שנחפרו מתוך הקן ונערמו בהדרגה מסביב לפתחו.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי06/06/111228 צפיות
האבל נקבע בעקבות מותם הטרגי של עשרים וארבעה אלף מתלמידיו של רבי עקיבא, שהיה מגדולי החכמים בדורו ומנהיגו הרוחני של מרד בר-כוכבא.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי05/06/111083 צפיות
הימים שבן פסח לחג שבועות, ימי ספירת העומר, קבלו מאוחר יותר גם משמעות של ימי אבל, שאינם קשורים כלל למשמעות המקורית של הספירה

מאת: SEOMטיולים משפחתיים24/05/111405 צפיות
קבלת התורה על ידי ישראל והפיכתו לעם סגולת ה' קשורות במאורע אחד חשוב, שקדם להן, מאורע שהשפיע בעתיד על התפתחות עם ישראל – יציאת מצרים. במשך מאות בשנים התגוללה האומה בעבדות שפלה. עובדי אלילים שלטו בהם, והטמיעו בתוך אבני טיט ובלבנים כל זיק של מרד, כל חלום על חרות של נוער, המתמרד מטבעו. אך יותר מהשוט אכלה אותם הגלות, שאליה התרגלו ואותה קבלו כטבעית.

מאת: SEOMטיולים משפחתיים15/05/111375 צפיות
עם קצת ניסיון וסבלנות מתגלה למטייל בהר מירון עולם מלא של בעלי חיים מיוחדים במינם – החל מהסלמנדרה ונמנמן העצים וכלה בסיפורי נמרים.

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205110 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/204998 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195457 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195658 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196406 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182452 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181706 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica